Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ateist Manifesto

Michel Onfray

Ateist Manifesto Sözleri ve Alıntıları

Ateist Manifesto sözleri ve alıntılarını, Ateist Manifesto kitap alıntılarını, Ateist Manifesto en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tanrı’nın sessizliği onun adını kullanan ve istismar eden elçilerinin gevezeliği­ni mümkün kılar: onların tanrısına, dolayısıyla onlara inan­mayanlar hemen ateist ilan edilirler. Yani insanların en kö­tüsü: ahlâksız, tiksinti veren, iğrenç ve kötülüğün vücut bulmuş hali: Hemen orada hapse atılması, ya da işkence edilmesi, öldürülmesi gereken insan.
Pazar ayini hiçbir zaman bir düşünce, analiz, kültür, yayılan ve paylaşılan bilgi alanı ola­rak ışık saçmadı. Ne Kateşizm’de ne de diğer tek tanrılı dinlerin diğer ritüel ve kültürel uygulamaların yapıldığı an­larda. Aynı gözlemi Ağlama Duvarı’ndaki dualar veya Müslümanların beş vakit namazları için de yapabiliriz: dua edilir, Tanrı’ya yakarışlar sürekli tekrarlanır, hafıza güçlendirilir ama zekâ değil.
Reklam
... ilahi şekillerin olasılıklarının alanını genişlet­mek için insanlar tarafından icat edilmemiş şaklabanlık yok gibidir... Neyin üzerine dayandıkları konusunda dinlerin müm­ kün zırvalıklarından hâlâ şüphesi olanlara, Yeni-Meksika’da Zunilerin sidik dansını, Tibet’te büyük Lama’nın dışkısın­dan yapılan muskaları, Hinduistlerde arınma yıkanmaların­ da kullanılan inek tezeğini hatırlatalım.
Zira Tanrı ne öldü ne de ölüm döşeğinde. Nietzche ve Heine’nın düşündüğünün tersine. Ne ölü ne ölüm halinde, çünkü o ölümlü değil. Bir Aksiyon, bir hayali uydurma öl­mez, bir illüzyon hiçbir zaman can vermez, çocuklar için bir masal çürütülemez.
Din olgusunun Milli Eğitim programlarına dahil edilme­si, kurdu kuzular sürüsü içine salmak gibi bir şeydir: Papaz­lar açık olarak yiyemeyeceği naneleri artık, Eski ve Yeni Ahit’in fabulalarını anlatarak, Kur’an ve hadislerin fiksiyon­larını öğrencilere Marc Chagall’i, İlahi Komedya’yı, Sixtine Şapeli’ni veya Ziryab’ın müziğini daha kolayca anlamaları­nı sağlamak bahanesi altında ulaştırarak, sessizce yiyebile­cekler.
...papalar, prensler, halifeler, emirler çoğunlukla er­dem yönünde çok mu parlak insanlardı? Musa, Paul ve Muhammed ard arda kendi hesaplarına öldürme, dayak­tan geçirme veya yağmalama konusunda başarılıydılar. Biyografiler bunu kanıtlıyor. İnsan sevgisi (!) üzerine böylesine çeşitleme az bulunur...
Reklam
Din insanın ken­disiyle baş başa kaldığı bir sorun olduğu sürece, sonuçta en fazla nevroz, piskoz ve diğer özel konular söz konusu olur, insanların, yapabilecekleri kadar sapıklıkları vardır ama kendinin veya başkalarının hayatını tehlikeye atma­dıkları sürece...
Müslüman olmayan bir kişinin Kuran’ı okumasından ve onun görüşlerini doğrulayacak şu veya bu ayete gönder­me yapmasından hoşlanmıyor. Aynı kitapta, davası için kurban olmaya hazır, yeşil saç bantlı silahlı militan, üstün­de patlayıcı dolu Hizbullah mensubu, Salman Rüşdi’yi ölü­me mahkûm eden Ayetullah Humeyni, Manhattan kulele­ri üzerine sivil uçaklarla kendini atan kamikazeler, sivil re­hinelerin kafalarını kesen Bin Ladin taraftarları da haklı çıka­racak bir o kadar metnin de bulunduğundan bahsetmem­den de rahatsız oluyor. Ona göre sövgü sınırındayım... Ve güneş ateşiyle yakılıp yıkılmış harabe manzaralarının ses­sizliğine geri dönüyoruz.
Kant kalp ben
Kant ağırbaşlı cüretkârlıklarda mükemmeldir.
Sayfa 35
Anlama ve muhakeme yeteneğinin iyi kullanımı, düşüncenin nedenler zincirine göre yönlendirilmesi , gerçek bir eleştirisel iradenin ortaya konulması , zekânın genel seferberliği, ayakta kalarak ilerleme hırsı, işte hayaletlerin gerilemesi için bize verilen bir o kadar fırsat..
Reklam
Ölümlü, sonlu, sınırlı ve bu engellerin acısını duyan, eksiksiz olma duygusu içindeki insanlar, tamamen zıt ni­teliklerle donanmış bir güç icat ederler: bir eldivenin par­maklarının ters yüz edilmiş hali gibi kendi yetersizlikleri ile önünde diz çöktükleri ve sonra secdeye vardıkları nitelik­ler üretirler. Ben ölümlü müyüm, Tanrı ölümsüzdür... Sonu olan bir varlık mıyım, Tanrı sonsuzdur... Sınırlarım var mıdır, Tanrı sınırsızdır... Ben her şeyi bilmeye muktedir de­ğil miyim, Tanrı her şeyi bilir... Her şeyi yapamaz mıyım, Tanrı her şeye kadirdir... Her yerde aynı anda var olma ye­teneğim yok mudur, Tanrı her yerdedir... Ben yaratıldım mı, Tanrı yaratılmamıştır... Ben güçsüz müyüm, Tanrı mut­lak gücü temsil eder... Ben yeryüzünde miyim, Tanrı gök­tedir... Ben kusurlu muyum, Tanrı kusursuzdur... Ben hiç­bir şey değil miyim, Tanrı her şeydir..
aşk adam
Nietzsche’ci olmak, ondan İtibaren, onun üstünden ge­çişi ile bizzat biçimini değiştirdiği felsefenin şantiyesinde düşünmektir.
Sayfa 68
O halde dünya yüzeyinde tüm kötülükleri Ateizm’e mal etmeyi bıraksınlar! Tanrı’nın varlığı, bana öyle geliyor ki, tarihte barıştan, huzurdan, insan sevgisinden, günahla­rın affından veya hoşgörüden çok onun adına yapılan sa­vaşlara, çatışmalara, katliamlara yol açtı. Bilmiyorsam söy­lensin, papalar, prensler, halifeler, emirler çoğunlukla er­dem yönünde çok mu parlak insanlardı? Musa, Paul ve Muhammed ard arda kendi hesaplarına öldürme, dayak­tan geçirme veya yağmalama konusunda başarılıydılar. Bi­yografiler bunu kanıtlıyor. İnsan sevgisi (!) üzerine böylesine çeşitleme az bulunur
Bir ruh, sevdiği bir varlığın soğukluğu karşısında yı­kıldığı zaman, gerçeği inkâr devreye girer ve bu sonu baş­langıca, sona varışı da bir maceranın ilk adımına dönüştü­rür.
Sayfa 47
Aynı mantık, bizzat kutsal kitabın içinde çelişkili metin­lere, surelerle, ayetlerle ve binlerce hadisle hokkabazlık ya­parak, bir önceki ayetleri geçersiz kılan ayetler ve geçersiz kılınan ayetler arasında kurnazlık yaparak, onlara anlam vermeye ve tutarlılık sağlamaya çalışan Kur’an kanunları­nın yorumcularına -ayetullah ve mollalar- ruh verir. Onlann dikkati, Kur’an’ın sayfaları arasına serpiştirilmiş Yahudi ve Müslüman olmayanlara duyulan kin duygusuna mı çevrildi? Müslüman olmayanların yaşama ve korunma hakkını belli belirsiz mümkün kılan uygulamalardan bahsederler. Ama bu korumanın sadece akçeli bir verginin yani cizyenin ödenmesinden sonra gerçekleştiğini söylemekten özellikle itina ederler. Bu uygulama, kendini haraca bağla­yan bir mafyaya boyun eğen kişinin mafyamsı bir şekilde koruma altına alınmasına benzer bir uygulamadır.
211 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.