Avrupa'da Devrimin Yansımaları Göç, İslam ve Batı

Christopher Caldwell

Avrupa'da Devrimin Yansımaları Göç, İslam ve Batı Gönderileri

Avrupa'da Devrimin Yansımaları Göç, İslam ve Batı kitaplarını, Avrupa'da Devrimin Yansımaları Göç, İslam ve Batı sözleri ve alıntılarını, Avrupa'da Devrimin Yansımaları Göç, İslam ve Batı yazarlarını, Avrupa'da Devrimin Yansımaları Göç, İslam ve Batı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İslamcı teröristleri bu denli öfkelendiren şeyin ne olduğunu tam olarak bilemeyen ülkeler, herhangi kızgın bir Müslüman bireyin zihninde oluşabilecek her türlü sıkıntıya önceden çözüm bulabilmek için insanın aklının sınırlarını zorlayan tahminlerde bulunmakta ve bazı sabit kavramları sorgulamaktadırlar.
El Banna gibi Ramazan'da, Batı'nın geride kaldığından emin bir halde, dediğim dedik çaldığım düdük demektedir. " Avrupa'daki yaşam, düşünme ve tüketim biçimleri, çalışma saatleri ve serbest zaman duzenlemeleri, filmleri ve müzikleriyle günden güne, adeta bilinçsizce, bir hapishaneyi andıran ikinci bir çehre oluşturmaktadır." Bu koşullar altında karşılıklı yükümlülükler sorusunu gündeme getirmek veya İslam'ın Batı' ya ne gibi " katkılarda " bulunacağını sormak tamamen konu dışıdır. Ramazan gibi bir düşünür için ise münasebetsizliktir. İslam'ın Batı'ya katabileceği tek şey islam' dır.
Reklam
Fortuyn için çok kültürlülük bir tür ateşkesti . " Klişe ve din yaşamın özel alanına aittirler ve kamusal alanda belirleyici olmalıdırlar, " diyordu. " Kamusal alanı çok çok kurallara uygun biçimde etkileyebilirler."
Klasik ulus devlet modelinde şiddetin devlet tekelinde olması gibi, çok kültürlü ulus devlet modelinde de ahlaki düzen devletin tekelinde dur. Tıpkı geçmişte özel milislerin eski usul devlet modelini tehdit ettikleri gibi, ateşli biçimde desteklenen her din de bu tekeli tehdit eder.
Karl Marx, Müslüman Kardeşler örgütü için ( ' Yahudiler,' 'Haçlılar,' ve ' laikler' gibi) şeytani bir kişiliktir." Ancak Ramazan'ın" sosyalizm" anlayışının temelinde herhangi bir olumlu unsur- siyasi,materyalist veya iktisadi bir teori- bulunmadığını belirtmek gerekir. Onun solculuğu, " kapitalizmi" doğuran Batı'nın ahlâk düzeninin tamamen İslamî bakış açısından olumsuz bir manevi değerlendirmesinden başka bir şey değildir. Batılı düzene karşıdır karşı olmasına, ama en katı Müslümanları en ufak biçimde yabancılaştıracak bir şeyin yanlısı değildir.
Ramazan, 1928 yılında Mısırlı Müslüman Kardeşler örgütünü ve bununla da son yıllarda dünyayı kasıp kavuran İslamcılık biçimini kurmuş olan Hasan el Banna' nın ( anne tarafından ) torunudur. Ramazan'ın babası Said muhtemelen çok daha radikal bir isimdi. Yazılı kayıtlar babasının bir CiA muhbiri olarak çalışmış olduğunu gosterse de, eserlerinin El Kaide' nin kurucuları üzerinde büyük etkisi olan Amerikan karşıtı Mısırlı entelektüel Said Kutb' a yakın bir isimdi ve Kutb'un asılarak idam edilmesine neden olan Mısır hükümetini devirmeye yönelik komploda da adı geçiyordu.
Reklam
160 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.