Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Füruzan Edebiyatı Üzerine

Bahçelerinde Yaz

Hilmi Tezgör

Bahçelerinde Yaz Gönderileri

Bahçelerinde Yaz kitaplarını, Bahçelerinde Yaz sözleri ve alıntılarını, Bahçelerinde Yaz yazarlarını, Bahçelerinde Yaz yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
264 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Füruzan
Füruzan
""Füruzan'ın elli yıllık yazarlık verimi on üç yazı ve iki söyleşiyle ele alınıyor." Bazen bişeylere geç kaldığımızı düşünürüz ya tamda o duygunun içindeyim, uzun zamndır okumk istedğim hep öteledğim kitaplar da biri Furuzan 'dı Nasıl akıcı, yumuşak, hayatın sorunlarına parmak basmış anca okuyunca anladım elbette. Küllüyatını tamamlamak adına adım adım ilerliyorum şimdilik.. Kitabımız Furuzan ın eserlerinin şeçkilerinden ve içeriğinden okucuya aktarılmış "Hilmi Tezgör ile Aslan Erdem'in hazırladığı kitapta Füruzan'ı"YKY yayınları ile.. "Genellikle öykü karakterleri fazla anımsanmadığı gibi edebiyat tarihinde tipler arasında ya anılır ya anılmaz.Füruzan'ın tipleri birer roman kahramanı düzeyine yükselmiştir ve hiçbir zaman akıldan çıkmaz. Doğan Hızlan söylemiyle. Ben geç kaldım siz kalmayın Füruzan'ın eserlerini okumakta buyurun
Bahçelerinde Yaz
Bahçelerinde Yaz
Bahçelerinde Yaz
Bahçelerinde YazHilmi Tezgör · Yapı Kredi Yayınları · 20211 okunma
20. yüzyılı bitirdik, 2 1 . yüzyılın başlarındayız. Benim İstan­ bul'um giderek artan nüfusuyla 20 milyona doğru yükseliyor. Ezilip öğütülmenin başkentidir artık. .. Şimdi toplumsal paylaşımlar ilk elden farklı görülüyorsa da acıların, hor görülmelerin somutluğu içeri doğru derinleşerek artıyor. Yaşananları, durumları deşmeye çalışıyorum ben. Bunu bir yazar olarak yapabiliyorsam ne iyi..
Sayfa 253 - YKY yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Füruzan, öykülerinde çocukları seçmesinin nedenini şöyle anla­tır: "Çocuk öğretilmiş değer yargılarının hep dışındadır. Belleğini yeni kuruyor, bu bellek temiz bir bellek. Yani yardım almadan, duygularıyla düşünceye geçiremediği bir bellek ediniyor. Tartış­ masını daha sonra yapacağı, daha sonra seçip ad koyacağı 'şeyleri' okura yöneltiyor. Çocuk kişiliği benim için en etkili, en temiz öykü kişiliği" (1982: 5). Bakmay ı umut olarak düşünen Füruzan, "Çocuklarımın en büyük özellikleri bir yere bakmalarıdır" der
Sayfa 78 - YKY yayınlarıKitabı okudu
Öykü Judith Butler'ın if a de ettiği anlamda bedenlerimizin top­ lumsal yaralanabilirliğini, bedenlerimizin hem arzunun hem fi ziksel yaralanabilirliğin mahalli oluşunu duyumsamaya yaklaştırır oku­ yucusunu. Kaybı hissedişimiz, -Nesibe'de olduğu gibi çocukluğu, çocukluk arkadaşını, çocukluğun zamanını kuran her şeyi kaybe­ diş- ve yaralanabilirliğimizi tanıma, bedenlerimizin toplumsal olarak kuruluşuyla, başkalar ı yla bağlarımızın olması, "bu bağlan kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya olmamız, başkalarına maruz kalmamız ve maruz kalma nedeniyle şiddet tehlikesiyle karşı karşıya olmamız" gerçeğiyle bağlantılıdır (Butler, 2005: 36). "Benim Sinemalanm"ı bu gerçeğe temas ettiren, kayıp ve yası duyumsamamızı sağlayan, bütünüyle özerk ve denetim sahibi bir kendilik mefhumuyla oluş­ turulmuş özbilinçli bir anlatı değil onu kesintiye uğratan, çözülüp dağılan ve tekrar kurulan, bocalayan anlatım dilidir.
Sayfa 37 - YKY yayınlarıKitabı okudu