Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Barbarlık

Michel Henry

Barbarlık Hakkında

Barbarlık konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
10/10
1 Kişi
7
Okunma
5
Beğeni
533
Görüntülenme

Hakkında

Barbarlık çağını yaşıyoruz. İnsanlık tarihinde ilk kez bilgi ve kültür birbirinden ayrıldı. Canavarlaşan bilim bütün hissi özellikleri ve yaşamı dünyamızdan kovdu. Yaşamın kendini geliştirmesinde başka bir şey olmayan kültür, modernliğin beşiği Avrupa' dan dışlandı. İdeolojiler insanın yok oluşuna övgüler yağdırıyor. Yaşama ıstırabını dindirmedenin tek çaresi medyatik evrene sığınmak... Yaşayan en önemli düşünürlerden Michel Henry' nin Barbarlık adlı bu güçlü ve kışkırtıcı eseri, çağımızda insanın yok edilişine bir karşı çıkıştır. Ama ümitsiz ve çaresiz bir karşı çıkıştır, çünkü insanlığın yaşadığı bugünkü kriz ne geçicidir, ne de yeni bir uygarlığın kaotik başlangıcına işaret etmektedir. Yaşamın ne olduğunu anlamadan bu barbarlığı anlamak mümkün değildir. Yaşam, kendini hissetme, duyma, duyarlı olma halidir. Kendini doğrudan hisseden, bilen bu yaşamın biyolojik araştırmanın keşfettiği hücresel faaliyetle bir ilişkisi yoktur. Yaşam, herhangi bir nesneyle olssı tüm ilişkilerinden ve tüm kavramlardan önce, içerden yaşanır. Gözle görülmez ilk veridir, insanlık için bir dünya, bilgi ve yaratı bu veriden yola çıkarak mümkündür. Bizim dünymız, terimlerin Yunanca anlamlarıyla estetik ve patetiktir, yani duyumlardan ve heyecanlardan ibarettir. Kültür, gelişen, açılan, kendinden büyüyen yaşamın kendisidir. Sanat, etik ve din, yaşamın bu temel çehreleridir. Bu saptama, bilinen tüm uygarlık için geçerlidir. Ama modern toplumda; yaratıcılık yerini can sıkıntısına, kutsallık umutsuzluğa, eğitim uyuma bırakmıştır. Bu durumun nedenlerini araştıran Michel Henry, bilimin yaşamı unuttuğunu bizlere hatırlamaktadır. Duyarlık ve duygular devre dışı bırakılırken nesnelliğin hükümranlığı başlamıştır. Bunun anlamı insan öznelerinin sahneden dışlanması, varlıklarının yadsınması, algılarının yanılsama olarak kabul edilmesidir. Tekniğin özerk işleyişine; doğa bilimlerinin nesnelliğiyle büyülenmiş sözde-insan bilimlerinin canlı bireyi unutmalarına; sanatın öldüğüne ve kutsalın yok olduğuna; üniversitenin memur üreten makinelere dönüştüğüne ve giderek tahrip olduğuna; yapaylıkların birbirini izlediği medyatik bir güncellik çılgınlığına dikkat çeken Michel Henry, bilimsel modelin ezici hegemonyasıyla mücadele etmektedir.Bu modelin, hiç gereği yokken , her yerde varolması Henry' ye göre bir insanlık suçudur. ''Enformatik çağın aptallar çağı'' olduğunu söyleyen ve özün yaratıcıları marjinalleşirken eserlerinin de adım adım yaşadışılığa itildiğini belirten Michel Henry d, Schopenhauer ve Nietzsche' nin ardından sormaktadır. Yaşam, nasıl oldu da kendi kendini yok eder hale geldi?
Çevirmen:
Işık Ergüden
Işık Ergüden
Tahmini Okuma Süresi: 5 sa. 15 dk.Sayfa Sayısı: 185Basım Tarihi: Eylül 1996Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
ISBN: 9789755391311Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 10.0
Erkek% 90.0
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Michel Henry
Michel HenryYazar · 3 kitap
Michel Henry doğdu Haiphong , Fransız Çinhindi (şimdi Vietnam ), ve yedi yaşına kadar o Fransız Çinhindi yaşadı. Bir subay olan babası, ölümünden sonra Fransız Deniz Kuvvetleri , o ve annesi yerleşen metropoliten Fransa . Okurken Paris , kendisine meslek-o kayıtlı yapmaya karar felsefe için gerçek bir tutku, keşfedilen Ecole Normale Supérieure . [2] Haziran 1943'te itibaren o tamamen ile meşgul oldu Fransız Direniş Haut ve Maquis'e katılarak, Jura kod adı altında Kant . Sık sık Nazi işgali altındaki misyonları gerçekleştirmek için dağlardan inmesi gerekiyordu Lyon , derinden felsefesini işaretli yasadışılık bir deneyim. [3] Savaşın sonunda o 1963 yazdığı şu üniversitede felsefe sınavının bölümünü aldı [4] bir doktora tezi yönetimi altında, la tezahürü (Tezahürün Özü) de, başlıklı L'özü jean Hyppolite , Jean Wahl , Paul Ricoeur , Ferdinand Alquié ve Henri Gouhier . [5] O ana eksikliğini aşmak için gerekli araştırmalar uzun yıllar adamış için Tezahürün Essence, Onun ilk kitabı, Felsefe ve Bedenin Fenomenoloji üzerine, 1950 İlk önemli yayınlanan çalışmalarında tamamlanmış oldu tüm aydın felsefesi, deneyimli yaşam cehalet. [6] 1960 itibaren, Michel Henry felsefe profesörü oldu Montpellier Üniversitesi , o sabırla işini mükemmel, egemen ideolojilerden uzak felsefi moda gelen ve çok kendini tutmak. [7] [8] O öldü Albi seksen yaşında, Fransa. Onun felsefesinin tek konu yaşıyor öznellik yaşayan bireylerin gerçek hayat demek olduğunu. Bu konu tüm çalışmalarında bulunur ve ele aldığı temaların çeşitliliğine rağmen derin bir birlik sağlar. [9] O Yirminci Yüzyılda öznellik en derin teorisini ortaya öne sürülmüştür. Hayatın bir fenomenoloji [ değiştir ]