Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bilgi Teorisi ve Mantık

Ernst Von Aster

Bilgi Teorisi ve Mantık Gönderileri

Bilgi Teorisi ve Mantık kitaplarını, Bilgi Teorisi ve Mantık sözleri ve alıntılarını, Bilgi Teorisi ve Mantık yazarlarını, Bilgi Teorisi ve Mantık yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Her bilim, bir cinsten bir yığın deneye dayanan ve geniş ölçüde bilimöncesi deneye başvuran genel tümevarımlarından meydana gelir. Her bilimsel tümevarımın, tümdengelim ile tümevarımın bir karışımı, bir bileşimi olduğunu da söyleyebiliriz."
Sayfa 147
Aristoteles, dili, düşüncenin objeleri yansıtması gibi, konuşmanın da düşünceleri yansıtmasının bir aracı olarak görür.
Reklam
Düşünme, algı ve kuramla birlikte ruhsal bir olay olan bilmenin sağlandığı haldir.
192 syf.
9/10 puan verdi
Felsefe tek başına yeterli midir anlamı bilmeye? Bilmek sadece bilmek midir? Düşünmek için mutlak ve mutlaka fenomenolojiye mi ihtiyaç vardır? Bu gibi bir çok sorunun cevabını aramış yazar Aster bu eserinde. Düşünmek bilmenin ardılı, bilgi ise ruhun ardılıdır diyor Aster. Buradan hareketle ruh bilmi ve bilgisiyle psikolojiye, Fenomenoloji ile
Bilgi Teorisi ve Mantık
Bilgi Teorisi ve MantıkErnst Von Aster · Sosyal Yayınlar · 199416 okunma
Aristoteles, dili, düşüncenin objeleri yansıtması gibi, konuşmanın da düşünceleri yansıtmasının bir aracı olarak görür.
Aristoteles
''Kendi gözlemlerimiz bize, devletin iyi bir amaçla oluşturulmuş bir topluluk olduğunu anlatır. Çünkü tüm insanlar sadece devlet oluştururken değil, her eyleminde “iyi” saydıkları bir şeyi elde etmek için de eylemde bulunurlar.''
Reklam
Immanuel Kant
“…cümle formlarının, yani dilin, düşünmemizin yapısını doğru olarak yansıttığı; ama düşünmenin objelerin bir kopyasının çıkarmak olmadığı, tam tersine duyu gereçlerine düşünme formlarının yardımıyla bir biçim kazandırmak olduğu ve ancak düşünmenin etkinliği sonucunda objelerin oluştuğu, yani bizim objelere kendi düşünme formlarımızı zorla kabul ettirdiğimiz kanısındadır.”
Düşünme, algı ve kuramla birlikte ruhsal bir olay olan bilmenin sağlandığı haldir.