Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bir Kutsal Bilim İhtiyacı

Seyyid Hüseyin Nasr

Bir Kutsal Bilim İhtiyacı Gönderileri

Bir Kutsal Bilim İhtiyacı kitaplarını, Bir Kutsal Bilim İhtiyacı sözleri ve alıntılarını, Bir Kutsal Bilim İhtiyacı yazarlarını, Bir Kutsal Bilim İhtiyacı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
254 syf.
·
Puan vermedi
Geleneğin Lütfunu Yakalamak
Geleneğin Lütfunu Yakalamak ✿ ✿ ✿ Geleneksel bilim ve ezelî hikmet duyuş ve algısı icabıyla unutulmuş ve yitirilmiştir. Modern çağın bilimcilik ve pozitivizmi totaliter iddia ve yayılmacılığı tüm bilgiyi tekeline almıştır. Fiziksel gerçeklik ile epistemolojik ve metodolojik boyut çerçevesinde bilimcilik ve pozitivizmi
Bir Kutsal Bilim İhtiyacı
Bir Kutsal Bilim İhtiyacıSeyyid Hüseyin Nasr · İnsan Yayınları · 201921 okunma
Batı’nın birkaç yüzyıllık düşüncesinin meyvesi, bilginin nesnel ve öznel kutuplarını tek bir düzleme indirgemek olmuştur.
Reklam
Modern çağda Batılı adamın ufkunu kaplamış olan duyumcu ve tecrübî epistemoloji,gerçekliği, dışsal hislerle algılanan dünyaya indirgemiştir.
İnsanın Şerefi ilim ve edep sahibi olmasındandır..
Benimle senin aranda Mücadele içinde olan benim “Benliğim” var: Ben seninle “Ben’im” Benim “Benliğimi” aramızdan kaldır. Hallac-ı Mansur
İnsan, geldiği yer olan ve varoluşunun Ezel ile, sonunda gideceği yer olan ve varoluşunun omegasını oluşturan Ebed arasında zaman içinde bekleyen bir varlıktır. Ezel, onun kozmogonik tarihini ve varoluş yörüngesinde geldiği noktaya kadarki gerçekliğini belirler. Omega veya Ebed ise onun Mutlak ve Ebedî Olan ile olan son buluşmasına işaret eder. Bu da onun varoluş kitabının son hecesidir. Onun zamanda nasıl yaşadığı ve Ebedî Olan karşısında nasıl bir tavır takındığı bu dönüş yolculuğunun şeklini belirler.
Sayfa 60 - İnsan Yayınları
Reklam
"Ne mutlu o kimseye ki, mevcut anın, varoluşun alfa ve omega ile olan birliğinin bilincindedir. Böyle bir şahıs, beşerî varoluşun tamamen farkındadır; çünkü gerçek insan olmak demek, zamani aşmak, zamansal düzende zamansızı farketmek ve kaderin bize yüklediği zaman dünyasında Ebedî Olan'a şahidlik etmek, demektir. Yine gerçek insan olmak demek, zamanda yolculuk ederken gözünü Ebediyet'e dikmek, Öteler'in sesine kulak verirken insan hayatının kervanında seyahat etmek demektir. Zaman içinde yaşasa bile Ebedî Nizam'dan tamamen haberdar olan kişi zamanı ve onun çürütücü etkisini aşmıştır. Böyle bir insan, beyhude yaşamamıştır; tam tersine, gerçek insan olmanın ne demek olduğunu ve zaman nehrine atılmış bir varlık olmasına rağmen aslında ölümsüzlük için yaratıldığını farketmiştir."
Sayfa 62 - İnsan Yayınları
50 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.