Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Çağın Vicdanı Bediüzzaman

Nevzat Tarhan

Çağın Vicdanı Bediüzzaman Sözleri ve Alıntıları

Çağın Vicdanı Bediüzzaman sözleri ve alıntılarını, Çağın Vicdanı Bediüzzaman kitap alıntılarını, Çağın Vicdanı Bediüzzaman en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Said Nursî .. İslam tarihinde farklı bir yöntem belirleyerek bireyi merkeze almıştır. Birey değişirse toplum değişir ve böylece devlet değişir tarzındaki, yavaş fakat Asr-ı Saadet dönemindeki yöntemi gündeme getirmiştir. Toplumu yukarıdan aşağıya düzeltmek yerine aşağıdan yukarıya değiştirmek, Hz. Peygamberin de yöntemidir.
Sayfa 56 - Mısır, Pakistan kaynaklı reçeteler toplum merkezlidir. Toplumsal dönüşümü yapmak için devlete görev verilir, toplum değişirse devlet değişir ve böylece insanlar değişir.Kitabı okudu
Gladstone; "Bu Kur'ân Müslümanların elinde bulunduğu müddetçe, biz onlara hakiki hâkim olamayız. Ne yapıp edip, bu Kur'ân'ı sükût ettirip ortadan kaldırmalıyız. Yahut da Müslümanları ondan soğutmalıyız" demiştir. Bediüzzaman, bu sözlerden hareketle, zamanın süper gücü İngiltere'nin resmî projesinin farkına varır. Bunun üzerine, "Kur'ân'ın sönmez ve söndürülmez mânevî bir güneş hükmünde olduğunu, ben dünyaya ispat edeceğim ve göstereceğim" diyerek hayatının en büyük idealini seçer.
Sayfa 25
Reklam
"En hayırlınız insanlara faydalı olanınızdır"
İslam dininde "En hayırlınız kendinize en faydalı olanınızdır" denmez. Kur'an-ı Kerim öğretisinde egosunu tatmin eden insanlar yetiştirmek yoktur, bilakis topluma ve çevresine en faydalı insanı yetiştirme hedeflenir.
Bediüzzaman,
"İman tevhidi, tevhid teslimi, teslim tevekkülü, tevekkül saadet-i dareyni intac eder." der.
Bediüzzaman'ın yaşadığı asra bakarken çağı avucunun içine almış gibi baktığını söyleyebiliriz.
..insan doğuştan ahsen-i takvim üzere yaratılarak, sonsuz iyilik ve sonsuz kötülük dereceleri arasında, seçimle karşı karşıya kalır..
Sayfa 212 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kişinin duygularını iyi yönetebilmesi için onları iyi tanıması gerekir. Kendi duygularından habersiz kişi hata yapar. Başkalarının duygularına ve hissettiklerine de kulak asmaz.
Sayfa 114 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
Annelere, çocuklara acımayan israili Kahhar ismine havale ettik Allahım.
Bir anne kendisindeki şefkati anahtar gibi kullanarak gerçek şefkat sahibini, yani ona bu şefkati vereni tanıyabilir. Öncelikle kendisinin anne olmasıyla birlikte verilen bu şefkatin ona ait olmadığını, çocuğu olduğu an gönderildiğini ve onu canı pahasına korumaya programlandığını anlaması gerekir. Bu kadar güçlü bir şefkatin ancak onu ve bebeğini yaratan ve onları çok seven gerçek şefkat sahibinden geldiğini kabul edip o şefkati Allah'a vermesiyle anahtarı doğru kullanmış olur.
Sayfa 254 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
"Kötülüğe sebebiyet veren en temel duygu kıskançlıktır.Şeytanın isyanındaki ilk duygu da odur."
Sayfa 262 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
İnsan, aczini gördüğü oranda kudret-i ilahiyeyi tanır, zaafını anladığı oranda kuvvet-i ilahiyeye dayanır, fakrını gördüğü oranda rahmet-i ilahiyeye güvenir, kusurunu anladığı oranda af diler.
Sayfa 268 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Eleştiriye açık olduğunu söyleyebilen çok az hoca ve âlim vardır. Hangi yönetici, hangi lider, hangi anne baba bunu ger- çekleştirebilir? Eleştiriye açık olduğunu belirtmek, büyük fazilet isteyen bir davranıştır.
Sayfa 146 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
Yanlız kalmak isteyen okusun!!!
Bediüzzaman bu tavsiyesi ile yabancılaşma ve yalnızlaşmaya karşı sosyal teması arttırmıştır. İnsanları sosyal yapının bir parçası olmaya teşvik etmiştir. Bu asrın hastalığı olan ben merkezcilikle yalnızlaşan insanlara, mücadele yöntemi olarak "İnsanlar kötüdür" demek yerine irtibat kurmayı önermiştir.
Sayfa 100 - TimaşKitabı okudu
Yapılan bütün işlerde Allah'la bağlantı kurarak hareket edildiğinde, insanda müthiş bir mutluluk hissi uyanır. Bu durum, yalnızca öldükten sonraki hayata değil, insanın bu dünyadaki hayatına da katkı sağlamış olur.
Sayfa 220 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
Hz. Peygamberin hayatında da istişarenin yer aldığını görürüz. Bir hadisinde şöyle buyurmuştur: "Allah bunu benim ümmetime bir rahmet kıldı. Onlardan kim istişare ederse doğrudan mahrum olamaz. Her kim terk ederse hatadan kurtulamaz." Hatta Ebu Hureyre, Resulullah'tan daha çok istişare eden kimse görmediğini belirtmektedir.
Sayfa 130 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
Dünyeviliğin, sekülerizmin, bilimin getirdiği lüks ve hızlı sosyal yaşantının cazibeleri vardır. Tüketim cazibesiyle gelen bu akıma karşı "Dünyayı terk et, cennet var" demek yeterli olmamıştır. Mana-yı ismi ve mânâ-yı harfi paradigması ile Allahla bağlantı kurmayı öğreterek bir yaşam tarzı sunmuştur.
Sayfa 126 - Nesil YayınlarıKitabı okudu
384 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.