Çalakalem
Bugün sevgili ESRA AKGÜN moderatörlüğünde okuduğum, @ciniusyayinlari tarafından yayınlanmış olan, şair @omerburakozbay kaleminden #çalakalem kitabı ile geldim. Şiir okuma alışkanlığımı geliştirme çabası içerisinde bir büyük adım daha kat edebildiğimi söylemeliyim. Zira her bir şiiri çok beğenerek okudum. Her bir şiirin ayrı duygu yoğunluğu ve okurun kalbine işleyişi var. Bu yüzden şairimiz ne kadar mütevazi davransa da ben çok başarılı buldum kalemini. Özellikle Önsöz’de dile getirmiş olduğu görüşleri çok hoşuma gitti ve bazı durumlarda şiir okumakta başarılı olamayışımı dile getirmiş oldu.
#alıntı
Kilit Yok Kapımda
Kilit yok kapımda ama herkese açık değil
Gelenin kim olduğuna göre aralıyorum
Her insan yeni niyet, yeni şahsiyet kalabalıkta daralıyorum
Kimi nankörlük eder sebepsiz
Öteni kıskanç, fesat, edepsiz
Kilit yok kapımda ama herkes giremez izinsiz
Sevgi, adalet, merhamet yazmalı insanın kitabında
Güleryüz, güzel söz gerek insanın insana hitabında
Fazla bir şey beklemem kimseden
Samimiyet ararım eşimde, dostumda, ahbabımda
Teşekkür bilmeyen, özür dilemeyen, takdir edemeyen
Çok var etrafta bunlardan
Kilit yok kapımda ama herkes giremez izinsiz
Başka bir kitapta buluşmak üzere, edebiyatla kalın
#okudumbitti
.
Şiir okumayı severmisiniz? Ben pek sevmem ama beni çok eğlendiren bir şiir kitabı okudum. Bana şiiri çok sevdirdi diyebilirim. (Malesef ki bazi şiirler düz yazı gibi bence arada hiç mi kafiyesi hiç mi satırların uyumu olmaz. Haliyle bende şiir sevgisi de kalmaz. Tabi bu benim şahsi fikrim herkesin zevki faklıdır.)
.
2 bölümden oluşan birbirinden anlamlı konulara değinilmiş çok güzel şiirler okudum. Aile bireyleri, sevgili, sosyal medya hatta Corona Virüs bile vardı şiirlerde. Ben sonlarda çok güldüm. Aşk konulu olanlarda bol tebessüm ettim. Aile konularında çok tebessüm ettim. Hanigisini daha çok beğendin dersen ayrım yapamayacağım ama bir kac satır alıntı paylaşmak isterim sizlere.
.
Faydası Yok
Nasılda sevmiştin sen o zalimi
Bir kere sormadın benim halimi
Yok, artık kalbimde aşkının yeri
Senden kalan izleri seneler sildi
Faydası yok şimdi ararsan beni
Bıraktığın yerde bulurum sanma
Görmedi gözlerin candan seveni
Pişmanlık duyupta adımı anma
Ne hakkın var şimdi sitem etmeye
Sığınmışım çoktan başka sevgiye
Boşuna yalvarma dönmem geriye
Senden kalan izleri seneler sildi
ÇALAKALEM/Kitap Yorumu:
Şiir okumayı seviyorsanız eminim bu şiir kitabınıda seviceksiniz.
İçinde bir çok farklı konuda (instagram,aşk,ölüm vb )yazılmış şiirler var.
Şairinde dediği gibi Şiir yaşanmışlıklara,okuyanın ve yazanın
duygu durumuna göre şekilleniyor,değerleniyor.
Size kitaptan bir kaç şiir bırakıyorum umarım beğenirsiniz.
Gel Ama
Gel ama gecenin karanlığında gel
Sakın aydınlatma geceyi
Karanlıkta daha zor çözersin
Yüreğimde sakladığım bilmeceyi
Zaten zor değil mi daha kıymetli olan
Kolay olan değil mi sonuna çabuk varılan
Gel ama çok sıklaştırma bu gelmeleri
Özleyecek kadar mesafe bırak
Gönülden değil sadece gözden ırak
Dip dibeyken dökülen aşkın ecel terleri
Mesafeler varsa sergilenir aşkın tüm hünerleri
Gel ama bugün dudaklarımla değil dediklerimle ilgilen
Nasıl tamamladıysak birbirimizi tesadüfen
Öyle kalalım erken tükenmeyelim lütfen
Hayatta kalabilmek için değil
Hayata katlanabilmek için sana muhtacım
Taze kalmayı başarmış bir aşk hikayesi ihtiyacım
Şiirleri ayrı seviyorum. Şiirlerde kalbin sözü var. Yüreğin sancısı var. Kanayan yara var. Şiirde , şiirin kokusunda kendimi bulurum. Çalakalem şiir kitabında kendimi buldum. Her satırı, her şiiri anlam yüklü. Düşündüren, duygulandıran, derinlere daldırandır. Okumanızı tavsiye ediyorum
Şiir kitaplarını severek okuduğum doğrudur. Hepsi birbirinden güzel şiirlerin bulunduğu kitabı bir solukta okudum. Yazarın kalemi anlatımı çok hoşuma gitti. Tavsiye ederim Şiirle kalın. Sevgiler .
Merhaba arkadaşlar sizlere güzel bir şiir kitabıyla geldim.
.
.
Içinde güzel ve anlamlı şiirlerden oluşan güzel bir kitapdı.Ben şiirleri çok severim o yüzden bu kitabıda çok sevdim.Yazarımız şiirlerde olan duyguyu okuycuya geçirmeyi başarmış tebrik ederim.Hadi gelin en sevdiğim şiiri paylaşayım sizle.
.
.
ZAMAN
Dönüp baktım ardıma
Zaman bana ne yapmış
Hiç durmamış yardıma
Benden habersiz akmış
Birini acıyla yakarken
Diğerini çok şımartmış
Ben mutluyum sanırken
Arada beni de yıpratmış
Hayatın her kesitinden duyguları içinde barındıran bir şiir kitabının yorumu ile geldim. Her bir şiiri ayrı güzel, ayrı anlamlı. Şiir okumayı sevenlere gönül rahatlığıyla tavsiye edebileceğim bir kitap.
Okuyup beğendiğim şiirlerden kesitler bırakıyorum sizlere.
⚘⚘
Kilit yok kapımda ama herkese açık değil
Gelenin kim olduğuna göre aralıyorum
Her insan yeni niyet, yeni şahsiyet kalabalıkta daralıyorum
Kimi nankörlük eder sebepsiz
Öteki kıskanç, fesat, edepsiz
Kilit yok kapımda ama herkes giremez izinsiz
⚘⚘
Giden gitti, hayallerş, keşkeleri kaldı miras
Yapsaydım, söyleseydim, gitseydim...
Ulan keşke ertelemeseydim!
⚘⚘
Birine merhemken ötekine yaradır
Mutluluk beklerken dertler yaratır
Yarım kalır uykular, sarar korkular
Aşk delirtir insanı derman aratır
⚘⚘
Kanayan yaranı görür de sarmazlar
Tuz basan olur da derdini sormazlar
Çıkarları bitince bir dakika durmazlar
Yara da, merhem de sensin bu yolda