Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi

Ece Ayhan

Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi Sözleri ve Alıntıları

Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi sözleri ve alıntılarını, Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi kitap alıntılarını, Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir yangın geceleyin çıkmışsa ya da geceleyin oluyorsa ve hele mevsim kışsa; biz çocuklar, kopiller, fırlamalar için izlenmesi gerçekten bulunmaz bir olaydır, yani adeta bir şenlik! (Bütün omurgalılar içinde çocukluğu en uzun süren insan yavrusu olan.) Çocuklar zaten bir gariptir. Sözgelimi bir insanın ömründe yangından hemen bir sonraki felaket basamağı olan ‘ölüm’ün cenaze töreni bile çocuklarca hoş karşılanabilir. Sevinçle karşılandığı da olmuştur.
Reklam
“Para, (iktidar), ve yükselme tanrılarına tapınan o genç insanların ütopyasında bizlerin yeri, mezarlık değilse bile, hapishane ya da tımarhane olabilir ancak.” (Enis Batur)
İkinci Yeni
İşlev olarak ikinci Yeni bitti. Cemal öldükten sonra bitmiştir. ikinci Yeni’de herkes birbirinin şiirine moral verirdi. Edip’in bir şiiri yayınlanırdı, benimki, ilhan’ınki, Cemal’inki yayınlanırdı ama arada bağlantı yoktu. Basketboldaki gibi ‘time out’ falan yok. Sezai Karakoç’la Edip Cansever karşılaşsalar birbirlerini tanımazlardı. Akım budur
Bizim bildiğimiz ‘Tarih’ herhalde ve elbet ancak insanlara özgüdür ama gerektiğinde tersten de okunabilen özel bir perspektif değil midir?
‘Sivil’ sözcüğü, Türkçenin belki de en güzel ve cıvıl cıvıl, kuş gibi öten sözcüklerinden biridir. (Ayıptır söylemesi; biz Sivil şiir’i 40 insan yılıdır ‘çırılçıplak bir Türkçeyle’ kuruyoruz ya!)
Reklam
Laf aramızda; insan bu dünyada birşey söyleyecekse biraz aykırı, biraz sorumsuz olmalı, önce. işte kopuş!
a’cılardan ‘bir adam’ çıktığını duyacak mıyım? Yoksa hepsi de tatara titiri mi?
Beğeni herkese göre değişiyor. Vedat Günyol’a göre en büyük şair Celal Sılay. Memet Fuat’a göre Nâzım Hikmet’ten sonra Kemal Özer, hatta Doğan Türker de var, Ülkü Tamer de var. Enis Batur’a göre, “çok büyük şair Güven Turan”, aslında ilginç bir adamdır ama Enis Batur’a göre “çok büyük”, hatta ismet Özel’den de önemli. Enis’e göre Ercümend Behzat Lav da çok önemli. Attila ilhan’la Asım Bezirci’ye göre Ömer Faruk Toprak “çok uç şair” hatta, “Cumhuriyetin en büyük şairi”, Suphi Taşan da öyle... Ama Turgut Uyar önemsiz onların gözünde. Hatta bazılarına göre Cemal Süreya faşist! Görece... Muzaffer Uyguner’e göre Cumhuriyet’in en büyük şairi Salâh Birsel. Osmanlı Hariciyesine göre Türkiye’nin Sheakespeare’i Abdülhak Hamit.
Kavafis “Yaşamı bir kentte ıskalamışsan, başka kentlerde de ıskalarsın” der.
Reklam
Aşkolog olarak bilinen –ben ise kendisine Aşkbilim uzmanı diyorum– şair Cemal Süreya’nın bana anlattığına göre...................
Galatasaray Lisesi imparatorluğa ‘Tanzimat memuru’ yetiştirmek üzere kurulmuştur ama (yüzyılda da olsa) iki-üç ‘adam’ çıkarabilmiştir. ‘Marjinal ressam’ Cihat Burak, marjinal yazar’ Fikret Ürgüp.
Kavafis “Yaşamı bir kentte ıskalamışsan, başka kentlerde de ıskalarsın” der.
Osmanlı İmparatorluğu ( sanki yorulunca 'ayak değiştiren' bir kuştur) imparatorluk olarak kapanıncaya kadar Divan Şiirinde herhangi bir 'yürüyen şiirsel ve toplumsal bir süreç'e izin vermez.
Sayfa 50
Evet, eskiden bu yana iki Türkiye vardır. Biri taşradaki 'İbrahim toplumu', öbürü, kentteki 'dar kalabalıklar'.
Sayfa 49
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.