Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi Gönderileri
Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi kitaplarını, Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi sözleri ve alıntılarını, Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi yazarlarını, Çanakkaleli Melahat'a İki El Mektup ya da Özel Bir Fuhuş Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Vay be...
Baba biz ne okuduk be!
Doksan dakika kadar bir sürede üstümüzden sanki tır geçti...
Íncelemem bu kadar bitti...
( 10 üzerinden tam 1O puan...)
Ece Ayhan Türk Şiiri'nin kendi deyimiyle "Sıkı Şairlerinden" biridir. Bu kitapta "düzşiirler" dediği şeyler ve söyleşileri bulunmaktadır.
İkinci Yeni Poetikası hakkında çok önemli bir eserdir diyebilirim.
Yeni bir dil arayışında olan ikinci yeni meraklılarına tavsiye edebileceğim bir eserdir.
İşlev olarak ikinci Yeni bitti. Cemal öldükten sonra bitmiştir. ikinci Yeni’de herkes birbirinin şiirine moral verirdi. Edip’in bir şiiri yayınlanırdı, benimki, ilhan’ınki, Cemal’inki yayınlanırdı ama arada bağlantı yoktu. Basketboldaki gibi ‘time out’ falan yok. Sezai Karakoç’la Edip Cansever karşılaşsalar birbirlerini tanımazlardı. Akım budur
Beğeni herkese göre değişiyor. Vedat Günyol’a göre en büyük şair Celal Sılay.
Memet Fuat’a göre Nâzım Hikmet’ten sonra Kemal Özer, hatta Doğan Türker de var,
Ülkü Tamer de var. Enis Batur’a göre, “çok büyük şair Güven Turan”, aslında ilginç bir adamdır ama Enis Batur’a göre “çok büyük”, hatta ismet Özel’den de önemli. Enis’e göre Ercümend Behzat Lav da çok önemli.
Attila ilhan’la Asım Bezirci’ye göre Ömer Faruk Toprak “çok uç şair” hatta, “Cumhuriyetin en büyük şairi”, Suphi Taşan da öyle...
Ama Turgut Uyar önemsiz onların gözünde.
Hatta bazılarına göre Cemal Süreya faşist!
Görece... Muzaffer Uyguner’e göre Cumhuriyet’in en büyük şairi Salâh Birsel.
Osmanlı Hariciyesine göre Türkiye’nin Sheakespeare’i Abdülhak Hamit.
“Para, (iktidar), ve yükselme tanrılarına tapınan o genç insanların ütopyasında bizlerin yeri, mezarlık değilse bile, hapishane ya da tımarhane olabilir ancak.” (Enis Batur)
Galatasaray Lisesi imparatorluğa ‘Tanzimat memuru’ yetiştirmek üzere kurulmuştur ama (yüzyılda da olsa) iki-üç ‘adam’ çıkarabilmiştir.
‘Marjinal ressam’ Cihat Burak,
marjinal yazar’ Fikret Ürgüp.