Kitap epeydir merak ettiğim ve çocuk edebiyatında şu sıralar adı çok fazla zikredilen bir eser. Yaş grubu olarak 3. Sınıf ve üstü için daha uygun. 2. Sınıfa giden ve okuması iyi olan öğrenciler de okuyabilir. Resimli olması da okumayı kolaylaştırıyor.
Kitap, oldukça eğlenceli ve yine son dönemin modası olan “dedeyle” geçirilen maceralar üzerine. Açıkçası bu kadar popüler bir kitabın bu kadar sık işlenen bir konuyla karşıma çıkması beni hayal kırıklığına uğrattı. Belki yazar “dede” figürü üzerinden aile kavramını, geniş ailenin önemini ve yaşlılarla iletişimi sorguluyor fakat sürekli “dedeyle” yaşanan maceralar çocuk edebiyatında artık tadımı kaçıran, sıradan ve kolaya kaçılan bir konu. Daha yaratıcı ve farklı bir şeyler beklerdim. Bunun dışında fark ettiğim bir nokta daha var. Kitap, hepimizin bildiği “Rick and Morty” dizisinin neredeyse aynısı. Çılgın ve mucit bir dede ile çıkılan maceralar(bunların ütopik yerlerde geçmesi), kitaptaki olaylar bana resmen diziyi hatırlattı ve açıkçası oradan uyarlanmış hissini çok fazla uyandırdı. Diziyi izleyenler ve kitabı okuyanlar eminim beni anlayacaktır. Fakat dizi bir yetişkin dizisi ve çocukların diziyi izleme şansı yok. Bu nedenle kitap bence işlevini yerine getiriyor ve çocuklar için oldukça eğlenceli. Mucit dedeyle çıkılan garip maceralar yanında ince ince sevdiğin şeyi yapmaktan vazgeçme, aileni sev, koru gibi önemli mesajları da içeriyor kitap. Bu yönlerini sevdim. Serinin diğer iki kitabını da merak ettim ve okuyacağım. Yazarın emeğine sağlık...
Çocuk edebiyatında güzel bir kitapmış. Öğrencilerimin, okuma yarışması için okuması gereken bir kitaptı. Ben de bu sayede kitabı okuma şansı buldum. 3. sınıflardan itibaren okutulabilecek bir kitap. Anlatımı basit, kolay okunur ve heyecan uyandırıcı bir kitap. Özellikle Fen Bilimleri dersinde bahsettiğimiz kazanımlardan bilimle ilgili olması da, okuyan grubu ders konusunda da meraklı ve ilgili yapacaktır.
Bu kitapla, kendi okuttuğum öğrencilerden yola çıkarak, çocukların bilim ve icatlar konusunda basit anlatımla, Fen Bilimlerine ilgi ve merakları oldukça artacaktır.
Konu olarak, kitaptaki Çetin Ceviz karakterinin ödevi için araştırma yapması, bu sayede ailenin küs olduğu dedesiyle maceraları okunma isteğini arttıracaktır. 3. ve 4. Sınıf öğrencileri için okunmasını tavsiye edebileceğim bir kitaptı.
Çocuk kitaplarına olan merakım ve öğrencilerimize tavsiye etmeden önce de içerikleri görme isteği sayesinde bu kitabı okumayı uzun zamandır düşünüyordum. Dedesiyle geç karşılaşan, onu tanımaya çalışan ve onunla vakit geçirmek isteyen bir çocuğun beklemediği olaylarla karşılaşması ve mucitlik konuları oldukça güzel işlenmiş. Fakat çocuğun eve geç kaldığı sırada dedesinin bunu ailesinden saklayarak onu yalan söylemeye teşvik etmesi, Çetin’ in evde bir köpek sahibi olması için anne ve babasına buna hakkım yok mu derslerim iyi şeklinde ve ağlayarak istediğini kabul ettirmesi gibi konular bir çocuk kitabında çok da güzel durmamış açıkçası. Kitabın her bir bölüm başında hayvanlar hakkında verilmiş farklı bilgiler keyifli. Ayrıca henüz 10 yaşında bir çocuğun herkesin uyuyamamak, geceleri düşüncelerle boğuşmak gibi dertleri olduğunu düşünmesi, hatta bunun için ilaç kullanıldığını söylemesi de biraz farklı bir bakış açısı olmuş. Son olarak öğretmen sınıfta uyurken öğrencilerin, diğer öğretmenlerin ona gülmesi, bataklığa düşmüş zürafa gibi çırpındıkça batıyordu ifadesi pek hoş olmasa da genel anlamda çocukların ilgisini kolayca çekebilecek bir kitap. Özellikle son kısımda babası ile dedesinin barışmasını sağlayan akıllı bir çocuk ve sevgiyle her şeyin üstesinden gelecek güzel bir aile de bizleri mutlu ediyor. Emeklerine sağlık.
〰️Çetin Ceviz | Sinan Yaşar〰️
Bir insan okumayı nasıl sever, okumaya iyi kitaplardan başlarsa kuşkusuz kitaplara olan sevgisi, ilgisi daha çok olacaktır.
Ne zaman iyi bir çocuk kitabı okusam , kırlarda arkadaşlarıyla koşmuş , rüzgarda uçurtma uçurmuş ve bir meyve ağacının gölgesinde dondurmasını yiyen çocuklar kadar mutlu oluyorum. İşte yine o mutluluğa vesile olan bir kitap; Çetin Ceviz.
Konusuyla, anlatımıyla , resimleriyle bir bütün olarak çok beğendim. Çocuklara kazandırmak istediğimiz değerlerimiz, bir maceranın içinde çok güzel verilmiş. Ara ara dikkat çekici bilgi paylaşımlarıyla yeni bir şey öğretmekten de geri durulmamış.
Çok severek okudum, tüm öğrencilerime okumalarını tavsiye ediyorum
Kitaptan Alıntılar
Sevdiğiniz bir işi seçin, böylelikle hayatınızda bir gün bile olsun çalışmak zorunda kalmamış olursunuz
Eğer bir dedeniz varsa, hayata karşı her zaman bir-sıfır öndesinizdir
Hayata karşı bir sıfır öndeydik. Fakat hayat, dedemin evini patlatarak skoru eşitlemişti.
Hayat ya cesaretle yaşadığınız bir macera ya da hiçbir şeydir.
İnsan ömrü boyunca, sevdiği işi yapmalıdır
Gurur ve inat! İnsanın en büyük iki düşmanıdır
Bazen hayatının en kısa yolu çok uzayabiliyor
Beyin seni yaşanmış bir olayın kahramanı gibi algılayıp anılara karıştırır ve geri bırakmaz
Babam hep bir şeylerle meşgul olmanın insanları sıkıntılarından uzaklaştıracağını söylerdi
Bütün icatlar fikirden doğar.
Öfkeyle yapılan işlerde başarıya ulaşma oranı çok düşüktür Sinan Yaşar
İlkokul 2.sinifa giden kızım için almıştım. Fırsat buldukça ona aldığım kitapları okumaya çalışırım çünkü bu yaştaki bir çocuğa neler okuttugunuza dikkat etmelisiniz.
Kitap, babasi dedesiyle yıllardır küs olan bir çocuğun, proje ödevi için mucit olan dedesiyle ailesinden habersiz iletişim kurmasıyla başlayan küçük bir macera. Dedesiyle başlayan ilişkisi küçük çocuğun içinde var olan mucitlik ruhunu beslerken, aynı zamanda akraba ilişkilerinde sevgi ve birlikteliğin de ne kadar önemli olduğunu algilamasina yardımcı oluyor. Ve böylece babasıyla dedesini tekrar barıştırmaya karar veriyor...
Kitabın bölümlerinin başında ilginç bilgiler vermesi, bilimsel bir yönünün olması ve aynı zamanda toplumsal değerlerimize değinmesi hoşuma gitti.
Çocuklarınıza güvenle okutabileceginiz 2.sinif ve üstü çocuklar için uygun bir kitap. Keyifli okumalar.
Siz de benim gibi içinizdeki çocukla yaşamaya mahkumsanız bu kitabı okumalısınız... Yeniden çocukluk günlerimde bir kitap okuyor gibi hissettim... Çok kısa süren bir okuma macerasıydı... Hikayenin kurgusu çok güzeldi... İçinizdeki çocuğun da kitap okuma ihtiyacını bu tür çocuk kitaplarıyla gidermelisiniz... Çocuksu günler dilerim...
Bu kitapta sıradışı bir ödev hikayesi anlatılıyor. Çetin Ceviz adlı bir çocuğun dedesi ve babasının birbiriyle küsmesi sonucunda çocuğun dedesini hiç görmemesi ve sonradan tanımasıyla yaşadığı maceralar anlatılıyır.
Özellikle küçük mucitler mutlaka bu kitabı okumalılar.
Bir süredir merak ettiğim bir yazardı. İlkokul çocuklarının rahat okuyabileceği sürükleyici eğlenceli güzel bir hikayesi var. Öğretmen olarak tavsiye edebileceğim kitaplardan biri oldu.
Çok güzel yorumları olan bir çocuk kitabı ve bu sebeple beklentim yüksekti. Hatta bu sebeple ikinci kitabını da sipariş verdim . Ama kendi adıma beklediğimi bulamadım. Çocuk hayal dünyasında ne düşünür bilemiyorum ama bana fazla fantastik ve yeşilçam senaryosu karışımı geldi. Bir mesajı olan kitapları seviyorum ve bunun etkili bir dille verilmesini önemsiyorum. Mesaj kısmı tamam ama etkili bir şekilde verilemediği kişisel kanaatim. Kitapta en çok beğendiğim şey ise bölüm başlarındaki bilgiler oldu.
Kitabı genel olarak beğendim ilköğretim öğrencileri için güzel bir kitap olsa da beni kitapta rahatsız eden tek şey dedenin eve geç kalan çocuğa yalan söylemesini teşvik etmesi kafamda soru işaretine sebep oldu
1987 yılında Eskişehir'de doğdu. Gazi Üniversitesi sınıf öğretmenliği bölümünden mezun oldu.2009 yılından beri İstanbul'da devlet okullarında sınıf öğretmenliği yapıyor. Büyükler için yazdığı öyküleri çeşitli dergilerde yayınlandı. Evli ve bir çocuk babası.
"Çetin Ceviz: Sıra Dışı Bir Ödev Hikayesi" Sinan YAŞAR'ın ilk kitabıdır.