“Dar kapıdan girmeye çabalayınız.
Çünkü kişiyi yıkıma götüren kapı geniştir;yolu mahva götürür.
Bu kapıdan girenler çoktur.
Yaşama götüren kapı ise dar, yolu çetindir.
Bu yolu bulanlar çok azdır.” (İncil’den)
Çarpıcı bir üslup, fedakarlık ve erdem üzerine yazılmış sürükleyici bir eser.
İncilden bir alıntı ile başlıyor kitap.
Alıp götürüyor sizi .
Daha ilk sayfadan başlıyorsunuz satırların altını çizmeye ,her karakteri kendi içinizde analiz ediyor her karakterin yerine kendinizi koyuyorsunuz okurken .
Satırların derin anlamlarında kaybolmak ne demek ben bu eserle anladım
Yazarın okuduğum ikinci kitabı, daha önce #pastarolsenfoni ile yazarın yazım diline ve üslubuna okuyucuya vermek istediğini tam anlamıyla verdiğine şahit olmuştum.
Bu eser bence onun da çok çok üstünde idi.
Yazar bu kitapta kendini anlatmış Jerom olarak .
Alıssa 'ya olan masum tutuk aşkını okuyoruz .
Başlamadan bitmeye mahkum bir aşk.
İki kadın bir adam .
Aynı adamı seven iki kız kardes ve bu kardeşlerden sadece birini seven Jerom .
Beşeri aşk vasıtasıyla ilahi aşka ulaşmak.
Bence kitapta verilmek istenen asıl konu bu.
Alissa sana kızmak, ve saygı duymak arasında bir yerde gidip geliyorum.
Ben böyle bir şeyi yapabilirmiydim hiç bilmiyorum.
En başından dedim ya kendinizi karakterlerin yerine koyuyorsunuz.
Senin gibi düşünmek senin yerine koymak kendimi çok zordu . Ki sen bile son satirlarda iç hesaplasmalarinda bunu anlatmışsın
Kardesinin mutluluğu için kendinden ve askindan vazgecmek.
Merak ediyorum gerçek mutluluğu elde edebildin mi acaba sevgili Alissa degdimi boyle büyük bir fedakarliga
Ve jerome güzel adam.
Karşıma senin gibi biri çıksaydı Alissa gibi davranabilir miydim hiç bilmiyorum.
Bu yüzden Alissa'ya çok karmaşık duygular besliyorum .