Das Mutterrecht sözleri ve alıntılarını, Das Mutterrecht kitap alıntılarını, Das Mutterrecht en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Varlığın en alt basamağında insan tamamen özgür bir cinsiyet karışımı yanında aleni olarak çiftleşme de gösterir. Tıpkı hayvanlar gibi, doğal dürtüsünü belirli bir dişiyle daimi bir bağlılığı girmeden ve tüm gözler önünde icra eder. Dişilerin paylaşımı ve aleni cinsel ilişki en belirleyici olarak Massagenler hakkında rivayet edilir. "Herkes bir kadınla evlenir, ama o kadını (cinsel olarak) kullanmak herkes için mümkündür. Çünkü Yunanlıların Skythler için söylediklerini Skythler yapmaz, Massagenler yapar. Ne zaman bir adam bir kadına ilgi duysa, yayını arabanın önüne asar ve hiç bir sorun yaşamadan onunla birlikte olur." Bunu yaparken değneğini (?!) yere saplar, bu kendi fiilinin bir yansımasıdır.
Kadının dinsel nüfuz alanını sürekli geliştirme dürtüsü her yerde belirgindir. Hem (fiziksel) zayıflık hem de güçlü olanı (erkeği) altetme gururu kadının için güçlü bir motordur.
Tarih ile ne zaman temasa geçsek, durumlar odur ki, varlıkla bir önceki basamaklarının varlığı ön koşulu ile karşı karşıya kalırız; hiçbir yerde başlangıç bulamayız, her yerde bir devam vardır, ve salt sebep yoktur, aynı zamanda sonuç olan vardır.
Köpek, her türlü çiftleşmeye açık ve hoşnut olan toprağın timsalidir. Kuralsız, sürekli aleni çiftleşmeye yatkınlıkla hayvansal üreme prensibini en açık ve en kaba şekilde resmeder. [..]
Plutarch'a göre köpek Etyopya'da eskiden beri en büyük saygıyı görüyordu.
[...] köpek sembolü Etyopyalilar tarafından en büyük put kabul ediliyordu.
[...] Homer de Helena kendine, İris Athena'ya, Hera Artemis'e köpek diyordu
[...] Plato'nun devletinde köpeklerin genç kızlar gibi olduğu sözü yer alır ve erkeklerle savaşa katılan ve ordunun arkasından yürüyüp onu sürekli takip eden kadınlar av köpeklerine benzetilir.
Klearch Omphale'nin amazonvari tezahürüne bağlı olarak şu genellemeyi yapıyor; kadın gücünün böylesi bir artışı nerede bulunursa bulunsun, hep öncesinde yine onun aşağılanması vardır, ve bu değişim aşırı uçların zorunlu dönüşümüyle (ifrat tefridi doğurur) açıklanabilir.