Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Demokrasi Risalesi

Yaşar Kaplan

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Allah insanı yaratmakla kalmadı, aynı zamanda insanı sevdi de. Allah insanı sevdi ve onun iyiliğini diledi. Yolumuz Yüce Allah'ın insana sevgiyle teklif ettiği iyilik ve güzellik yoludur. Demokrasi denilen renksiz ve kokusuz nesne, hakikat arayışındaki insan için nihayet bir vasıta durumundadır ve bu vasıta insanları bir yerde Hakk'a da götürebilir, Bâtıl'a da götürebilir. Hakk'a götürdüğü yere kadar o yolun işlemesine çalışırız, Bâtıl'a götürdüğü yerde ise karşısında oluruz. Mesele bu kadar basittir.
Sayfa 209 - Timaş Yayınları, 42. Baskı, İstanbul 1993Kitabı okudu
Hakimiyet Kimin?
Kuşkusuz ki, Hakk ve Bâtıl'ın, doğru ve yanlışın, helâl ve haramın ne olduğunu belirlemekte geçerli olan tek hüküm Allah'ın hükmüdür. Bu anlamda hüküm ancak Allah'ındır ve bu anlamda Allah'ın hakimiyet hakkı hiçbir şekilde bir başkasına devredilemediği gibi, bu hakimiyet hakkına kimse ortak da edilemez. Bütün hükümlerin üstünde
Sayfa 224 - Timaş Yayınları, 42. Baskı, İstanbul 1993Kitabı okudu
Reklam
Düşünce hürriyetinin en iyi şekilde kullanılacağı ortamların kurulmasından korkanlar, resmî ideolojilerinin uzun süre yaşayamayacağı endişesini taşıyanlardır.
Sayfa 219 - Timaş Yayınları, 42. Baskı, İstanbul 1993Kitabı okudu
Yetişmiş insan, bir toplum için en büyük kaynaktır.
Sayfa 132 - Timaş Yayınları, 42. Baskı, İstanbul 1993Kitabı okudu
Her ne kadar iyi-kötü, doğru-yanlış veya yararlı-zararlı gibi şeyler izafi şeylerse de, burda sözkonusu ettiğimiz kötü ve zararlı şeylerin kötü ve zararlı oldukları üzerinde hemen bütün dünya insanlığı arasında tartışma götürmez bir mutabakat bulunmaktadır.
Sayfa 198 - Timaş Yayınları, 42. Baskı, İstanbul 1993Kitabı okudu
Şeriat
Bu karşı oluş'un tarihî olduğu kadar, psikolojik ve siyasî birçok sebebleri bulunmaktadır. Kimisi kendi keyfine göre bir İslâm'a inanmak ve bağlanmak istediğinden Şeriat'e karşıdır, kimisi de doğrudan İslam'ı hedef alamadığından, halkın tepkilerinden korktuğundan, sanki İslam'la buradaki anlamıyle Şeriat ayrı ayrı şeylermiş gibi davranmak zorunda olduğundan İslam kelimesine ses çıkaramazken, İslâm niyetine Şeriat'e karşı savaş açmıştır. Kimisi de bütün bu ayrıntıları düşünmeden, cahilliğinden ve uydum kaylabalığa psikolojisiyle hareket ettiğinden öyle davranmaktadır.
Sayfa 80 - Timaş Yayınları, 42. Baskı, İstanbul 1993Kitabı okudu
Reklam
İslâmî ortamlarda hak alınmaz, verilir; ama gayr-i İslâmî ortamlarda hak verilmez, alınır.
Sayfa 220 - Timaş Yayınları, 42. Baskı, İstanbul 1993Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.