Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Din Bu 4: Tabu Can Çekişiyor

Turan Dursun

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Cevabı yorumda
Aslında Tanrı'nın kendisi indirdiği için Kur'an'ı koruyacağı yolunda ayet var diye " Kur'an'ı tahriflerden koruyacağı" ileri sürülemez. Çünkü Kur'an'da ileri sürüldüğüne göre, Musa'ya ve İsa'ya da "Kitap İndirilmiştir" ama İslam'da benimsenen o dur ki, bu kitaplarda tahrif"ler olmuştur... Tanrı onları korumadığı halde, Kur'an'ı niçin korusun?!
Cevabı yorumda
"Hazreti Osman zamanında 7 nüsha yazılmış ve İslam merkezleri­ ne gönderilmiştir. (...) Elimizdeki Kur'an budur. Bu nüshanın asılları da bugün İstanbul'da ve bazı dünya müzelerinde mevcuttur. Bu "iddia", Türkiye gazetesinin 31.5.1988 günlü sayısında, "Prof." olma­ dığı halde böyle gösterilen Doç. Dr. Ali Özek'ten alınıp yayımlan­ mıştır. Zaman Gazetesinde de şunları okuyoruz: "Prof. Süleyman Hayri Bolay'da, iddiaların asılsız olduğunu, Hz. Osman'ın (r.a) çoğalttığı Kur'an-ı Kerim'den alınan nüshadan bugün elde iki tane bulunduğunu belirterek, bunlardan birinin İstanbul'da Türk İslam Eserleri Müzesi'nde, diğerinin de Leningrad'da bulunduğu­ nu söyledi" (Zaman, 1 Haziran 1988) İşte "din uleması"nın "ilim" anlayışının çarpıcı örneği. Bu doçent ve profesörler bu iddiayı ileri sürerlerken, görüşlerine başvurulan "müze yetkilisi" açıklıyor: "Elimizdeki en eski Kur'an par­çası, 8. yüzyıla ait" (2000'e Doğru, 5.6.1988, s. 13). Aslında sözkonu- su müzede, 8. yüzyıla ait Kur'an bulunduğu da kesin değil. Bu da şi­şirme.
Reklam
Cevabı yorumda
Kur'an'da kimi ayetlerde, Muhammed'in ve Kur'an'ın "nâs"a, yoru­ma göre insanlığa gönderildiği bildirilirken, En'am Suresinin 92. ve şura Suresinin 7. ayetlerine göre, yalnızca "Ümmü’l-Kura" yani Mekke ve çevresine gönderildiği bildiriliyor. Hiçbir tanrı inancında rastlanamaz ki, "Eksiksiz", "Bilgisi Sonsuz" diye nitelenen bir Tanrı, birini önce bir yere, dar bir çevreye Peygamber olarak göndersin, sonra da "şimdi seni tüm insanlığa Peygamber yaptım!" desin.
Cevabı yorumda
Babam 80 yaşındayken, Âişe'nin Mushafında bana şunları oku­ muştu. (Burada Ahzab Suresinin 56: ayetini okuyor. Sonra burada bu­ lunmayan şu parçayı okuyor:)... Ve alellezine yusallûne'es- sufûfe'l- evvele= ve birinci saflarda namaz kılanlara da (tanrı ve melekleri salat eder). Bu ayeti, Osman mushafları tağyir etmezden önce böyle oku­ yorduk." (Bkz. Süyûti, el İtkân c. 2, s. 32-33) (Fotokopi 8)
Cevabı yorumda
"Devrimci Kurtuluş Murtaza Hareketi" adlı örgütün bildirisinde, bir başka noktaya daha dikkat çekiliyor: "Libya Kur'am"nda "ayet sonu" olarak gösterilen kesim, İslam dünyasında bilinen Kur'an'da ayet sonu değildir. Ya da birincisinde ayet sonu gösterilmemişken, İkincisinde ayet sonudur. Ve örnekler sıralanmakta: Bakara Suresinin 219. ayetindeki “yünfikûne", "Libya Kur’anY'nda ayet sonu olarak gösterilmiştir, oysa bilinen Kur'an'da ayet sonu değildir. Âli İmran Suresinin 4. ayetindeki O " ve enzele'l-fur'kâne", bilinen Kur'an'da işet sonu değilken, "Libya Kur'anı"nda ayet sonudur. Ali Imran Suresinin 97. ayetindeki « *' "İbrahime", bilinen Kur'an'da ayet sonu değilken,"Libya Kur'an"ında ayet sonudur. Mâide Suresinin 1. ayetindeki "bi'l-ukûd" bilinen Kur'an'da ayet sonudur. En'am Suresinin 1. ayetin­ deki " ve'n-Nur", bilinen Kur'an'da ayet sonu değilken, "Libya Kur'anı"nda ayet sonudur. . u x > » C1 — 7En'am Suresinin 73 ayetindeki __^ "fe yekûn”, eldeki Kur'an'da ayet sonu değilken, "Libya Kur'anı"nda ayet sonudur. En'am Suresinin 161. ayetindeki "Sıratın müstakim", bilinen Kur'an'da ayet sonu değilken "Libya Kur'anı"nda ayet sonudur. Ûa lTî: ” Bakara Suresinin 219. ayetindeki y "tetefekkerûn", bilinen Kur'an'da ayet sonuyken, "Libya Kur'anı"nda ayet sonu değildir.
Cevabı yorumda
Yine Siiyûti'de, ünlü Übeyy İbn Ka'b ile Zerr İbn Habiş arasında şu konuşmanın geçtiği aktarılır: —Ahzab Suresini kaç ayet sayarsın? —72-73 ayet. —Hayır, bu sure ayet sayısı yönünden Bakara Suresine denkti. (Bakara Suresinin eldeki Kur'an'da ayet sayısı: 286), (Bkz. Süyûti, el Itkân, 2/32) (Fotokopi 10)
Reklam
Cevabı yorumda
Kur'an'daki "Tanrı", her zamanki gibi ant içerek açıklama yapıyor: —"And olsun ki biz, onların: 'Ona (Muhammed'e) bir insan öğreti­ yor kesinlikle.' dediklerini biliyoruz. Savlarını dayandırdıkları kimse­ nin dili yabancıdır. Buysa (Kur'an), apaçık bir Arapça'dır." (Nahl, ayet: 103.) Bundan sonraki ayetlerde,
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.