Din Sosyolojisi kitaplarını, Din Sosyolojisi sözleri ve alıntılarını, Din Sosyolojisi yazarlarını, Din Sosyolojisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Her şeyden önce Jean Chevalier'ın da dediği gibi, ''insan, hayatını düşünmeye devam ettiği sürece din problemi inkar edilemez. Çünkü dinin söz konusu ettiği, bizzat insanın kendisidir."
Özellikle modernleşme sürecinde Batı'dan gelen kılık-kıyafet, tarzlar, dini anlayışların bariyeri ile karşılaşmıştır. Mesela; 2. Mahmut' un topluma getirdiği yeni tarz ve üsluplar böyle tepkiyle karşılaşmış ve onun "gavur padişah" şeklinde etiketlenmesine sebep olmuştur.
Bugün Türkiye'de cemaat kavramı zikredildiği andan itibaren ortalama bir zihin İskenderpaşa, Nur, İsmailağa gibi isimleri "cemaat" kavramıyla anılan grupları hatırlayacaktır. Zihnin bu tür hatırlamaları gerçekten kelimenin anlamına uygun mudur? Buna hem evet hem de hayır cevabını vereceğiz. Evet, çünkü bu gruplar "din" ekseninde bir araya gelmiş, yapılaşmış, kendi içerisinde bir ideolojisi olan gruplardır ki bugünkü anlamda cemaat şeklinde isimlendirilmektedir. Hayır, çünkü cemaat kelimesinin tarihsel ve temel referanslarındaki kullanımları açısından daha çok cemaatin değil fırka kavramının karşılığı olarak düşünülebilir.
Mevlana Mesnevi'sinde birilerinin sözü üzerine Ab-ı Hayat ağacını aramaya giden mukallitten bahseder. Ab-ı Hayat ağacını bulamayan mukallit alim bir insana durumu anlatır. O da şöyle der: "Kim bu ad doğru ad diye isme yapışır, onu ararsa senin gibi ümitsizliğe düşer pişman olur. Niye bu ağacın adına yapışırsın da dili damağı acı talihsiz bir hale düşersin? Addan geç, sıfata bak da sıfatlar seni zata ulaştırsın. Halkın ihtilafı addan meydana gelir. Fakat manaya ulaşınca rahatlaşırlar."
Küreselleşme ile farklı yerellikler kendilerini ifade etmekle birlikte, batı kültürü ve hegemonyasının tüm dünyaya yayıldığı ve bir homojenleşmenin ortaya çıktığı görülmektedir.
Faşist Almanya, İtalya ve İspanya gibi toplumlarda kadın nasyonal-sosyalist devlete çok çocuk doğurarak hizmet etmesi gereken bir varlık olarak konumlandırılmıştır.