Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Din Üzerine Antropolojik İncelemeler

Brian Morris

Din Üzerine Antropolojik İncelemeler Sözleri ve Alıntıları

Din Üzerine Antropolojik İncelemeler sözleri ve alıntılarını, Din Üzerine Antropolojik İncelemeler kitap alıntılarını, Din Üzerine Antropolojik İncelemeler en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gerçekte, yanlış olan hiçbir din yoktur. Kendi tarzları itibarıyla hepsi doğrudur. Farklı şekillerde de olsa hepsi insan varoluşunun mevcut koşullarına karşılık verir.
Sayfa 186 - İmgeKitabı okudu
Dinsel düşünce, itkisini gerçekliği bilme arzusundan alır ve büyü de dünyayı değiştirmek isteyen yollardan biridir.
Sayfa 517 - İmgeKitabı okudu
Reklam
Hegel, Dünya tarihini "özgürlük bilincinin gelişiminden başka bir şey" olarak görmemiştir. Bu ilerlemeci gelişmeyi de şu şekilde özetlemiştir: "Doğu milletleri yalnızca bir tek kişinin özgür olduğunu bilirlerdi; Yunan ve Roma dünyası ise yalnızca bazılarının; oysa biz tüm insanların özgür olduğunu biliyoruz"
Sayfa 22 - İmgeKitabı okudu
Feuerbach'ın din yorumu
Din insanın en eski ve en dolaylı öz-bilgi biçimidir. Bu nedenle din, her yerde felsefeyi önceler. İnsan, doğasını kendi içinde bulmadan önce, ilkin onu kendi dışında görür. İlk anda kendi doğası onun tarafından sanki başka bir varlıkmış gibi düşünülür. Din insanlığın çocukluğa benzeyen durumudur; fakat çocuk kendi doğasını kendi dışında görür. Tanrısal varlık, insan varlığından ya da daha çok, saflaştırılmış, bireysel insanın sınırlılıklarından kurtarılmış ve nesnelleştirilmiş insan doğasından başka bir şey değildir.
Sayfa 39 - İmgeKitabı okudu
Marx'ın 1844 "Hegel'in Hukuk Felsefesi'nin Eleştirisi"ne giriş kısmı
Dinsel sıkıntı, aynı zamanda hem gerçek sıkıntının ifadesi hem de gerçek sıkıntıya karşı protestodur. Din, ruhsuz bir durumun ruhu olduğu kadar, ezilmiş yaratığın iniltisi, kalpsiz bir dünyanın kalbidir de. O, halkın afyonudur. İnsanların yanılsamalı mutluluğu olarak dini ortadan kaldırmak, onların gerçek mutluluğu için gereklidir.
Sayfa 59 - İmgeKitabı okudu
Freud
Din seçim yapmayı ve uyumu sınırlar ve inananlarca öyle olduğu fark edilmeyen bir tür kitle deliliğidir.
Reklam
“Din hakkındaki ilk düşünceler doğanın işleri üzerine derinlemesine düşünülmesinden değil, yaşananlara ilişkin bir uğraşıdan, insan zihnini harekete geçiren, süreklilik gösteren umutlar ve korkulardan doğmuştur”
Sayfa 255Kitabı okudu
...Freud'ün dine yönelik suçlamasının, dinin bir yanılsama olduğunu kanıtlama girişiminin ötesine geçtiğidir. O, aynı zamanda dinin bir tehlike olduğunu ileri sürer; öyle ki, din kötü insan kurumlarını kutsar; eleştirel düşünceyi yasaklayarak aklın yoksullaşmasına yol açar; ahlaki normları dinsel öğretilere bağlayarak ahlâkı oldukça zayıf temeller üzerine yerleştirir.
Onu bulduğumuz şekliyle yaşam, Freud'e göre acı, eziyet ve hayal kırıklıklarıyla doludur ve mevcut toplumsal koşullar iki insan arasında basit ve doğal sevgiye çok az imkân vermektedir. Istıraplara dayanmamıza yardım eden pek çok hafifletici unsuru inceler ve içgüdüsel enerjilerimizin yerini, her ikisi de nevrozlar gibi fantezi yoluyla tatmin sağlayan sanat ve din gibi etkinliklerin aldığı sonucuna varır.
Yaptığı karşılaştırmalı din incelemelerinde Weber için özel öneme sahip statü grupları, dünya dinlerinin “asli taşıyıcıları” ya da propagandacıları olarak tanımladıklarıdır. Konfüçyüsçülükte "dünyayı organize eden bürokrat; Hinduizm'de dünyayı organize eden büyücü; İslam'da dünyayı fethetmek isteyen savaşçı; Yahudilikte oradan oraya dolaşan tüccar; ve Hristiyanlıkta gezginci zanaatkardır."
116 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.