Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dinler Atlası

Brigitte Dumortier

Dinler Atlası Gönderileri

Dinler Atlası kitaplarını, Dinler Atlası sözleri ve alıntılarını, Dinler Atlası yazarlarını, Dinler Atlası yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Diğer Dinler
Başvuru Kaynakları: ●
Dinler Atlası
Dinler Atlası
Eğitim Kitapları: ● 📕 Mitoloji ve Din, Kolektif, Anadolu Üniversitesi Yayınları ● 📕 Kavram Atlası: Dinler Tarihi I, Durmuş Arık, Gazi Kitabevi ● 📕 Kavram Atlası: Dinler Tarihi II, Ahmet Hikmet Eroğlu, Gazi Kitabevi ● 📕 Yaşayan Dünya Dinleri, Kolektif, Anadolu Üniversitesi Yayınları Ek Okuma: ●
Din
Din
30 Saniyede  Dünya Dinleri
30 Saniyede Dünya Dinleri
Dinler Kitabı
Dinler Kitabı
Yahudi Tarihi-Yahudi Dini
Yahudi Tarihi-Yahudi Dini
Kabala
Kabala
Masonluk
Masonluk
Siyonizm
Siyonizm
Hıristiyanlık
Hıristiyanlık
● 📕 Evanjelizm: Medya ve Muhafazakarlık, Heather Hendershot, çev. Güneş Ayaz, Salyangoz Yayınları |
Evanjelikler
Evanjelikler
Buda
Buda
: Doğunun Bilgeliğini Anlamak için Çizgibilim ●
Budacılık
Budacılık
Hinduizm
Hinduizm
Belgeseller: ● 🎬 The Story of God with Morgan Freeman, Morgan Freeman ile İnancın Hikayesi, 2012
"651'deki Müslüman fethine kadar Perslerin hakim dini olan Zerdüştçülük İran'da halen vahalarda, özellikle de Yezd'de varlığını sürdürüyor. 1980'de 30.000 civarında oldukları tahmin edilen Zerdüştçülerin (Gabarlar) ülkeyi terk etmeleriyle bugün sayılarının 10.000'den az olduğu düşünülüyor. Zerdüştçülerin çoğunluğu Hint alt-kırasında yaşıyor: Hindisran'da 100.000, Pakistan'da 50.000. Karaşi ve Bombay'da yoğun bir şekilde yaşayan Farsi grubunu oluştururlar ve tapınaklarda (agiyari) daima kutsal ateş yanar."
Sayfa 53 - NTV Yayınları - Dünyada yaklaşık 200.000 Zerdüştçü bulunuyor.
Reklam
"M.Ö. 563'e doğru Hindistan'da doğan Siddharta Gautama zenginlik içinde büyüdü ve sonra dört gezinti sırasında ani bir şekilde hastalığı, yaşlılığı, ölümü, ama aynı zamanda zevkten "el çekme"yi, gezgin bir keşişin mutluluktan aydınlanmış yüzünü keşfetti. Bunun üzerine herşeyi terk edip Hakikati aramaya koyuldu. Arayışı, ilk önce hayatını tehlikeye atan sıkı bir çilecilikten, daha sonra onu aydınlanmaya (bodhi) ulaştıran çok uzun bir meditasyondan geçti. Böylece, Buda, yani "uyanmış" oldu ve dört soylu Hakikati açıkladı. Herşey acıdır. Acının kökeni, şeylerin ge­ çici karakterinin bilinmemesinde, yani arzu ve yaşama tutkusunda yatar. Bu yüzden, bilgisizlikle bilgi yoluyla, tutkuyla da ondan uzaklaşarak mücadele edilmelidir. Bunun için Buda'nın öğrettiği Yol izlenmelidir. Bu yol, Nirvana'ya ("sönme") ulaşmayı ve sonsuz yeniden doğma anlamındaki samsara çarkından kurtulmayı sağlayacak dharma'dır."
NTV Yayınları - Buda ve Dört soylu hakikat
"Siyonimzm, laik siyaset idealine rağmen, Siyon'a geri dönüş temasını anti-semitizme maruz kaldık­ları için içinde yaşadığı toplumla kaynaşması zorlaşan diasporadaki Yahudiler arasında sürekli olarak gündem­ de tutan bir kültürden doğar. Theodor Herzl 1896'da Yahudi Devleti adlı kitabını yayınladı. Bundan bir yıl sonra 1. Siyonist kongresi toplandı. 1948'de İsrail devleti kuruldu."
NTV Yayınları
"Hıristiyanlar, Filistinli bir Yahudi olan, çarmıha gerilerek ölen ve gömüldükten üç gün sonra dirilen, dinin yayıcısı ve peygamber Nasıralı İsa'nın müritleridir. Hıristiyanlar Yahudilikten, yaratıcı ve kadiri mutlak tek Tanrıya iman fikrini almışdır. Fakat, Hıristiyanlar için İsa Mesihtir, Tanrının insanlaşmış oğludur, insanları günahtan ve ölümden kurtarmak için geleceği vadedilen Kurtarıcı Mesihtir. İsa'nın havarilerinden dördü (Matta, Yuhanna, Luka, Markos) onun hayatını anlatmış ve öğretilerini İncillerde aktarmıştır."
NTV Yayınları
"Din, bir temsiller sistemini (inançlar, mitler, dogmalar, vs.), bir örgütü (kilise­ ler, tarikatlar, mezhepler, vs.) ve ritüelleri biraraya getirir. Başka bir deyişle, din, aşkın veya kozmik bir düzene ait inançları, yaşam kurallarını ve ibadet biçimlerini içinde toplayan örgütlenme olarak tanımlanır."
NTV Yayınları
Reklam
. On iki İsrail kabilesi, toprağı ve dili Tanrı tarafından belirlenmiş bir halk oluşturdular. İlkçağ'da İsrail'in siyasal birliği kaybolduktan sonra diasporadakiler vadedilmiş toprakların anısını korudular. Vadedilmiş topraklar soyut bir öbür dünyayı değil, eskiden İbranilerin kontrolünde olan, İsrailoğullarının birçok kez terk ettiği ve dinsel nedenlerle geri geldiği mitsel yeri, Akdeniz ve Şeria ırmakları arasında coğrafi bir alanı temsil eder.
4.000 yıl kadar önce Mezopotamya'da Tanrı, İbrahim'e "Ülkeni bırak ve sana göstereceğim ülkeye git. Senden büyük bir ulus yapacağım" dedi. Bunun üzerine İbrahim, Şeria (Ürdün) nehrinin batısındaki Kenan Ülkesine gitti. İbrahim'in torunu ve İshak'ın oğlu Yakup'un on iki oğlu Mısır'a yerleşti. Köle konumuna indirgenmiş İbraniler, Musa'nın liderliğinde Kızıldeniz'den mucizevi bir şekilde geçtikten sonra Kenan Ülkesine geri döndüler.
Sonraki on yılda Kuzey Afrika ülkelerinin bağımsızlıklarını ilan etmesi, buralardaki Yahudilerin Fransa'ya ve İsrail'e gitmesine yol açtı. 1990'dan sonra ise Rusya Yahudilerinin İsrail'e doğru büyük göçüne tanık olundu. Buna, hem dağınık hem de 1984'te Falaşalar (Etyopya Yahudileri) gibi belirli bir merkezden gerçekleşen göç dalgaları eklendi. Göç yolları karmaşıktır: Kuzey Afrika'dan gelen Yahudi aileleri İsrail'e gitmeden önce bir dönem Fransa'da kalmaya da ilk önce İsrail'de kalmayı deneyip daha sonra Fransa'ya yerleşmişlerdir. İsrail aynı zamanda Amerika'ya doğru gerçekleşen en son göç öncesi transit ülke olmuştur.
çocuk ismi Aliye
ALİYA (yükselme) göçmenlerin başka topraklardan İsrail'e yükselmesini simgeler ve dinsel içeriği vardır. İsrail'e göç siyasal ve ekonomik nedenlerle de açıklanabilir. İsrail devletinin kurulma sürecindeki birinci dalga göç daha çok Avrupa aşkenazlarını, ama aynı zamanda Arap ülkelerinde yoğunluğu azalan doğu Yahudilerini kapsar.
Reklam
Yahudilik, Tanrı ile onun Yasa'sma {Tevrat) uyması gereken halkı arasmda İbrahim tarafmdan gerçekleştirilmiş, İshak ve Yakup tarafmdan yenilenmiş ve Musa tarafmdan onaylanmış bir ahite dayanan tektanrliı bir dindir. Tevrat ve diğer Kitaplardan oluşan Kutsal Kitap {Tanah), hahamlarm apklamalarmm {Talmud) derlemesi ve buna eklenebilecek batmi yorum olan Kabbala ile tamamlamr
İsmaililer (Yedi İmamcılık) yedinci İmamdan sonra Şiilikteki İ mamiye (On İki İmamcılık) anlayışıııdan ayrılır. İmamiye mezhebine göre ilk on iki İmam, Peygamber tarafından birinci İmama (Ali) söylenen Kuran'ııı gizli anlamını açığa çıkarmıştır ve gizlenmiş on ikinci İmam kıyametten önce ortaya çıkacaktır. Tüm bunlardan başka, kutsal olanııı kişisel deneyimini salık veren bir Müslüman mistisizmi, yani Sufilik vardır.
Sünnilikte, Kuran'ııı ve hadislerde toplanan Peygamberin yaptıkları ve söylediklerinden oluşan Sünnetin dinsel, ahlaki ve toplumsal yorumu okumuş ileri gelenlere (ulema) aittir. İslam içinde çoğunlukta olan Sünnilik dört fıkıh okuluna ayrılırken, Haricilikte sadece İbadiye kolu vardır. Uzun süre baskıya maruz kalan Şiilik ise, 16. yüzyılda, çok erken dönemlerde kök saldığı İran'ın resmi dini olarak ilan edilene kadar gizlilik içinde yaşayabildi
Mezopotamya'da bulunan Ali ve Hüseyin'in mezarları hac yerleridir (bkz. s. 48-49). Zaman içinde Emevi halifesinin otoritesini benimseyen herkes Sünniliğin (Sünnet'ten gelir, "gelenek") temelini oluşturur. Böylece, Şiiliğin imam (ruhani rehber) anlayışı ile Sünnilerin halife (dünyevi egemen) anlayışı birbirinden farklılaştı. Hariciler ise liderin özgür bir seçimle belirlenmesi gerektiğini savundu.
Ali taraftarlarınııı yani Şiilerin (Şia'dan ge- lir, "yandaşlar") çoğu liderlerini takip etti; diğerleri, Hariciler ("gidenler") hakemlik ilkesini kabul etmediler. 661'de Ali ve oğlu Hüseyin öldürüldü. Bu iki ölüm her yıl Aşure ayıııda Şiiler tarafıııdan aııılır (siyah elbiseler, kendini kırbaç-lama) yapar
60 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.