Diriliş

Lev Tolstoy
"Sadece kitap okumak yetmez insana. Bazen meydan okumalı; 𝐊𝐞𝐧𝐝𝐢𝐧𝐞, 𝐡𝐚𝐲𝐚𝐭𝐚, 𝐝ü𝐧𝐲𝐚𝐲𝐚..." Diriliş Lev Tolstoy
Alıntı
'Adın ne?' İnsan. 'Kaç yaşındasın?' Saymadım diyorum, sayamam da, çünkü ben her zaman vardım, her zaman da olacağım. 🤞 (Sayfa,601) Diriliş 📚
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
DM korkuları :))) Tolstoyyyyyy :D
"Bu herif şimdi benimle 'senlibenli'konuşmaya başlar" diye geçirdi aklından . Lev Tolstoy Diriliş
Alıntı
"Kendine nasıl inanabilir insan?" dedi. "Yanılabilir." Diriliş s.600
Alıntı
"Kötü bir davranış yalnızca başka kötü davranışların yolunu düzler, kötü düşünceler ise karşı konulamayacak şekilde bu yolda yürümeye çağırır." Diriliş Uzun zaman önce bir işte çalışıyordum, kapı monte ediyorduk Isparta tarafında, bana verilen iş; kapıların arasına (kapılar hizada kalsın diye) sıkılan köpükleri maket bıçağı ile dışa taşan taraflarını temizlemek olmuştu :) Dolayısı ile çalışırken düşünecek çok vaktim oldu. O vakitler zihnimde (yine her zaman ki gibi :) bir düşünce hasıl olmuştu. Diriliş az önce kitabı okurken yukarı da paylaştığım alıntı ile karşılaştım buraya da yazayım dedim. Burası aynı zamanda benim için bir günce, yıllar sonra dönüp yazdıklarımı okumak bana o an ki düşüncelerimi, hissiyatımı okuduğum an ve geldiğim noktadan bakmamı sağlıyor, bu oldukça önemli benim için. Her neyse o vakitler şunun üzerine çok düşündüm, kötü düşünmek bir insanı kötü yapar mı o düşünceyi eyleme dökmediği müddetçe. Buna arı bir bakış ile bakıp: "Hayır kötü yapmaz." diyebilir insan. Arı bir bakış diyorum çünkü salt düşünmek önemli bu noktada. Herhangi bir X kişisi yalnızca birgün içinde yüzlerce kötü düşünce geçirebilir zihninde, mesela iş yerinde tartıştığı patronunu öldürmek isteyebilir, trafikte kendisini sinirlendiren sürücüyü şarampole göndermek isteyebilir, fakat konu bu düşünceleri eyleme dökmek olduğu zaman vicdan veya çevre koşulları veya kişisel farklı sebepler onu kısıtlar. Haliyle düşünce yalnızca düşünce olarak kaldığı için X bireyi için kötüdür diyemeyiz. Günler sonra yine köpük temizlerken günün bir saati (yanılmıyorsam öğleye yakın bir vakitti) şu geldi aklıma, Yine X bireyi için konuşalım, birgün içinde alelade düşündüğü birkaç kötü düşünce onu eyleme dökmediği müddetçe belki onu kötü yapmaz dedik evet fakat yalnızca bir kötü şey üzerinde sürekli
Felsefe-Düşünce
Çok eskiden...
Eskiden kendisi iyiliğe inandığı gibi, insanların da iyiliğe inandıklarını düşünürdü. (Sayfa,187) Diriliş 📚✨
Alıntı