Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek

Marshall G. S. Hodgson

Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek Gönderileri

Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek kitaplarını, Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek sözleri ve alıntılarını, Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek yazarlarını, Dünya Tarihini Yeniden Düşünmek yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"İnsanlık tarihi"nde, İslam medeniyeti, sadece geliştiği muhtelif bölgelerde değil, aynı zamanda tarihsel bir bütün olarak, bütün insanlığın kaderini oluşturan temel bir unsur olarak incelenmelidir. Geniş İslam toplumu kesinlikle böyle bir role sahiptir. Sadece ilk asırlarda değil, daha sonraki asırlarda da İslam'ın yazgısı dünya çapında önem taşır. Bu, özellikle önemlidir, çünkü onun ilahi bir düzene ilişkin bilinçli beklentileri tarihteki en kayda değer girişimlerden biridir ve İslam'ın kültür mirası insani değerlerle yüklüdür,Ayrıca daha sonraki dönemlerde İslam dünyası,bugünkü dünya durumunun nasıl oluştuğunu anlamak açısından da önemlidir. Günümüzde Batı'daki yeni hayat, gezegenimizi dönüştürmekte iken İslam dünyasının bir bütün olarak kendini içinde bulduğu şartlar insanlığın yarısının meselelerini belli bir şekle sokmuştur ve bu durum onlara yeni Batı'ya seyap yerme imkanları sunmaktadır. Bu yüzden, bölgenin
Sayfa 285 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
Sanat her ne verilirse dönüştürür.
Sayfa 283 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
Reklam
Tabii bilimlerde,özellikle matematik, astronomi,tıp ve kimyada Batılılar açıkça Arapça kitaplara olan borçlarını itiraf etmişlerdir.
Sayfa 281 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
1300'lerde Batı bir yarıştaki yağız ata benzetilebilir. Eğer o, orada olmasaydı, yarış olmayacaktı veya en azından bunun bilincinde biri bulunmayacaktı. Böyle bir yarışın hedefinin dünya hâkimiyetini ele geçirmek olduğu akla gelebilir, fakat dinî gayret düzeyinde bile böyle bilinçli bir gaye pek gözetilmemiştir. Bir dünya hâkimiyetinin gerekliliği veya bahsettiğim kültürel çatışmaların neticesinde böyle bir zorunluluğun ortaya çıktığı fikri bile açık değildir.
Sayfa 235 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
İslam medeniyetinin kaderi biyoloji kanununda olduğu gibi,her organizma doğar,büyür ve ölür şeklinde değildir;çünkü medeniyet bir organizma değildir.
Sayfa 226 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
Müslümanlar'ın şer'i hukuku eski eğilimlerin en radikalini teslim eder.Son derece eşitlikçidir ve dolayısıyla sözleşmeci olarak kabul edilebilir.
Sayfa 213 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
Reklam
İslam'da insan ile ilahi olan arasındaki ilişki çok iyi düzenlenmiştir . Buna bağlı olarak, İslam'da olağanüstü esnek bir sosyal düzen mevcuttu. Bu düzen, Müslüman olan herkese kendi kabiliyetini geliştirebilmesi için gerekli ortamı sağlıyordu. Modem-öncesi ölçülerle karşılaştıyldığında, bu gelişmişlikte bir düzen ilk defa görülüyordu
Sayfa 201 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
Modern ilmî araştırmalar başladığından beri,insanlara son dönemde yazılan eserleri tavsiye etmek,asıl kitabı değil onun şerhini tavsiye etmek gibi birşey olacaktır.
Sayfa 198 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
Müslüman kimliğinin Araplarla özdeşleştirilmesi, bir dizi yanlış anlamaların yaygınlaşmasını getirdi.Ama aslinda, İslam dünyasının en yaratıcı merkezleri, çoğu zaman Akdeniz'in doğusunda, Suriye'den Amuderya'ya kadar uzanan topraklarda, yani çoğunlukla Arap olmayan yerlerde bulunuyordu. Bütün İslam dünyasına tesir eden insanların çoğu, bu bölgelerde doğmuşlardı. Buna karşılık, mesela oldukça az sayıdaki tanınmış insan, Mısır'da doğmuştur.Temel müesseselerden birçoğu Akdeniz'in çok daha doğusunda, Horasan'da ortaya çıkmıştır.
Sayfa 196 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
Eğer XVI.yüzyılda Mars'tan bir ziyaretçi gelmiş olsaydı,bütün dünyanın Müslüman olmanın eşiğinde olduğuna hükmedecekti.
Sayfa 190 - VADİ YAYINLARIKitabı okudu
369 öğeden 251 ile 260 arasındakiler gösteriliyor.