Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hannah Arendt'in Politika Anlayışı

Dünyayı Bugünde Sevmek

Fatmagül Berktay

Dünyayı Bugünde Sevmek Sözleri ve Alıntıları

Dünyayı Bugünde Sevmek sözleri ve alıntılarını, Dünyayı Bugünde Sevmek kitap alıntılarını, Dünyayı Bugünde Sevmek en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Felsefe, herkes için olan kamusal bir şeydir, çünkü özünde iletişim vardır."
İnsan "düşünebilen hayvan" değil, "düşünmeyi seçebilen" ya da "seçmeyebilen" varlıktır.
Reklam
"Bir manastıra çekilip dünyanın kötülüklerine, pisliklerine bulaşmayabilir ve ruhunuzu ‘temiz’ tutabilirsiniz ama, sizin ruhunuzun temizliği dünyayı daha iyi bir yer yapmaz. Politik kötülüğe, ancak politik eylemle karşılık verilebilir ya da totalitarizme, İsa’yı taklit ederek yanıt verilmez. Ahlaki kaygılar, kişinin nasıl bir insan olduğu veya olmak istediğini yansıtır; politik kaygılar ise, kişinin kendisinin iyi olmasıyla değil, yapıp ettiklerinin içinde yaşadığı dünya için iyi olmasıyla ilgilidir."
“Bu dünyada bir iz bırakacaksak bunu kamusal alandaki eylemlerimizle yaparız; eylemleri anlaşılır kılansa kişiler ve onların öyküleridir.”
“Düşünme, bir hakikat deneyiminin insanı çarpmasıyla başlar.
Sayfa 132
Reklam
“Düşünme, bir hakikat deneyiminin insanı çarpmasıyla başlar.” .
...
"Bu dünyadan ayrılırken iyi bir insan olmuş olmaktan çok, ardımda da­ha iyi bir dünya bırakmış olmayı isterim."
Eğer çocuk, fabrika işine mahkum edilirse ya da eğer kız çocuğu annesinin zorunlu olarak yaptığı doğurma işini devralmaya zorlanırsa o zaman yeni bir şeyin başlaması değil, sadece eski döngünün devam ettirilmesi söz konusu olur. Doğumlar, bu durumda, alınıp satılabilen malların, metaların, üretilmesi için gerekli emek gücünü yaratmış olur. Gene de, doğum, yeni bir başlangıcı, yeniye ve daha iyiye yönelmeyi simgeleme gücüne sahiptir.
Reklam
“Arendt’e göre, kendi ruhunu -vicdani tutarlılığını- başkalarıyla paylaştığı ortak dünyadan daha fazla seven birey gayripolitiktir. Bir manastıra çekilip dünyanın kötülüklerine, pisliklerine bulaşmayabilir ve ruhunuzu ‘temiz’ tutabilirsiniz ama, sizin ruhunuzun temizliği dünyayı daha iyi bir yer yapmaz. Politik kötülüğe, ancak politik eylemle karşılık verilebilir ya da totalitarizme, İsa’yı taklit ederek yanıt verilmez. Ahlaki kaygılar, kişinin nasıl bir insan olduğu veya olmak istediğini yansıtır; politik kaygılar ise, kişinin kendisinin iyi olmasıyla değil, yapıp ettiklerinin içinde yaşadığı dünya için iyi olmasıyla ilgilidir. Çünkü kişisel ahlaki kaygıların merkezinde benlik, politik kaygıların merkezinde ise dünya vardır.”
Sayfa 189 - MetisKitabı okudu
Türkiye, hem yapısal hem de zihinsel özellikleri bakımından de­rin bölünmeler ve çatışmalar barındıran ama tarihsel otoriter yöne­tim geleneğiyle bu bölünmeleri yok sayan, yok sayamadığı zaman da çoğu kez zulümle bastırmaya çalışan bir ülke...
Düşünme, bir hakikat deneyiminin insanı çarpmasıyla başlar.
İnsan "düşünen hayvan" değil, "düşünmeyi seçebilen" ya da "seçmeyebilen" varlıktır. Bu nedenle, insanı belirleyen bir öz­gül nitelik değil, bir eylemdir ve düşünmenin de, düşünmemenin de ahlaki sonuçları vardır. "En büyük kötülükleri yapanlar, hatırlama­yanlardır çünkü konu üzerinde hiç düşünmemişlerdir ve hatırlama olmayınca onları tutan hiçbir şey olmaz," der Arendt.
Sayfa 30 - Metis Yayınları
“İnsan "düşünebilen hayvan" değil, "düşünmeyi seçebilen" ya da Eichmann ve başka bir çok örnekteki gibi, "seçmeyebilen" varlıktır.”
Sayfa 30 - MetisKitabı okudu
151 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.