Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dudaklarım İsmini Anıyor Âh Kadıköylü

Edebiyatın Kadıköyü

Taner Ay

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
"(...) Mustafa Kemal Sayıl'dan okumuştum. Onun yazdığına göre, Necip Fazıl '33 yılında Trabzon'dayken, bir gün telgraf çekmek için postahâneye girmiş, ama telgraf metninin yazılı olduğu kâğıdı kız kurusu gişe memuruna uzatırken kaşı gözü oynamaya başlamış. Eline erkek eli değmemiş memure bunu sinyal çakmak sanmış. Yerinden kalkıp, arka tarafta çalışan iri kıyım arkadaşına başına geleni yüksek sesle anlatınca, oradakiler üstada sağlı sollu çakmaya başlamışlar. Necip Fazıl tikleri yüzünden yanlış anlaşıldığını söylemeye çalışmış ama, nâfile, kimse onu dinlememiş, yaka paça dışarıya atmışlar."
Sayfa 217Kitabı okudu
"Ahmed Midhat Efendi'nin yöntemi basit ama gerçekçidir. Onda kız çoktur, ama koca İstanbul'da şöhretine münâsip damat adayıysa pek azdır. Bu nedenle, gözüne birini kestirdiyse, hiç çekinmez, koluna girdiği gibi onu doğruca Beykoz'a götürürmüş. Ona karşı koyacak veya bileğini bükecek bir muharrirse henüz anasından doğmamıştır. Muallim Naci de çiftliğe 'birazcık zorla' götürülmüştü ama beyaz bir ata saçlarını dalgalandıra dalgalandıra binen on dört yaşındaki Mediha, otuz beş yaşındaki Muallim Naci'nin aklını başından almıştı. Oysa, Ahmed Midhat Efendi ilk başta Muallim Naci'nin aksine Hüseyin Rahmi'ye 'ağzı süt kokan çocuk' muâmelesi yapmış, sonra sonra ona bayağı ısınmıştır. Ahmed Midhat Efendi'nin Hüseyin Rahmi'ye vermek istediği kızın, namuslu ve dürüst biri olduğunu Ahmet Refik yazıyor. Ne var ki, Hüseyin Rahmi'nin yaşam tarzı tercihi çok farklı olduğundan, Ahmed Midhat Efendi'nin teklifini sonunda nezâket ve mâzeret bildirme ile savuşturmayı başarabilecektir."
Sayfa 299Kitabı okudu
Reklam
Yakup Kadri, bacadan numaralanmış Kadıköyü vapurlarına, "bizim mahallenin başlangıcı" der.
Sayfa 19 - Ötüken Neşriyat
Kadıköyü ve Moda
Moda haritada Kadıköyü'nün bir devamı gibi görünürse de bu iki semtin sınıfsal ve kültürel açılardan en ufak bir benzerliği yoktur. Bu yüzden, İzel Rozental, "Tuğlacı Emin Sokağı Moda'yı Kadıköyü'nden koparıp atıyor," yorumunu yapar. Moda hep zenginlerin, Kadıköyü ise hep dar gelirli memurların ve muharrirlerin semti olmuştur. Kadıköy değil, Kadıköyü! Bir de Kadiköy diyenler var.
Sayfa 51 - Ötüken Neşriyat
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.