Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kitâbu Usûli'd-Din

Ehl-i Sünnet Akâidi

Ebu Mansur Abdülkahir el-Bağdadi

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Neshin birçok şartı vardır:
1) Nâsihin, mensûhdan ayrı olmasıdır. 2) Mensûh, o konuda vârid olan bir nassla bilinir. Farzin kendisinde sona erdiği bilinen son, nesh değildir. 3) Nâsih ve mensûhun, ilim ve ameli gerektirme yönünden aynı mertebede olması veya nâsihin mensûhdan daha kuvvetli olması gerekir.
İnsanın kudret mahallinin dışında fâil olması doğru değildir. Çünkü insanın okun yayını çekmesi, onu elinden çıkarması ve Allah Tealanın okta gitmemeyi yaratması mümkündür. Böylece insan müktesib olmaz. Ancak insanın kudret mahallinde olan bir fiili kesbetmesi doğru olur.
Sayfa 171
Reklam
HAYIRLI CUMALAR...
Allah Teâlâ şeri'atı, kararlaştırıldığı şekilde tahsis etmiştir Çünkü o bu şekilde irâde etmiştir. Dolayısıyla aklın onda bir şey takdir etme hususunda dahli yoktur.
Sıfatların bekası
Ebu'l Hasan el-Eş'ari şöyle demiştir: "Allah Teala'nın sıfatları Bari'nin bekasıyla bakidir. O'nun bekası zatından dolayı bakidir. Bekanın kendisi O'nun için, zatı için ve ezeli sıfatları için bekadır."
Sayfa 141
Rahman Arş’a istiva etti.
Bize göre bunun mânâsı, “Mülke istiva etti, yani İlah kendi mülküne istiva etti.” şeklindedir. Burada Arş, “mülk” manasındadır. Birinin mülkü gittiği zaman, Araplar, falanın arşı yıkıldı derler. Şairin şu sözü de bu anlamdadır: İbn Cefne ve İbn Hatik’in arşından sonra İki Haris kurtulmayı ümid ediyorlar Burada arş’tan maksat mülktür.
Sayfa 108
Reklam
Kitab, önünde ve arkasında batıl bulunmayan Kur’an‘dır. Onda amm, has, mücmel, müfesser, mutlak, mukayyed, emir, nehiy, istihbar, nasih, mensuh, sarih ve kinaye vardır. Aynı şekilde onda hitap delil ve anlamı vardır. Kendileriyle istidlalde, bazısı bazısından daha açık ise de, bunların hepsi derecelerine göre delillerdir. Nazarda zayıf olana, onu delalet yönünü araştırması gerekmez. Onu, Allah’ın (a.c), “Elbette onların istinbata kâdir (meseleyi halledecek) olanları onu bilirler.” sözüne muvaffak olan hüküm çıkarıcı bilir.
Sayfa 44
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.