Kitap ilk başlarda sıkıcı gidiyordu ama sonradan hiç bitsin istemedim.
Kendi hayatımdan izler bulduğum kitapları hep sevmişimdir. Zeynebin yaşadıkları beni çok etkiledi. Yaptığı hatalarda boğulması, kendine yabancılaşması, kendini çıkmazda hissetmesi, kendiyle mücadele etmesi beni çok üzdü. Sonradan nefsiyle mücadelesi kendini gömüldüğü karanlıktan aydınlığa çıkarması ,sürekli nefsiyle konuşması beni çok duygulandırdı.
Herkesin kendinden birşeyler bulacağını, kendini sorgulayacağını, dersler çıkaracağını düşünüyorum.
Çok ama çok kıymetli bir kitap..
Dili yalın fakat anlamları fazlaca derin. Özeleştiri tadında yazılmış olması size kendinizi yargılanmıs gibi hissettirmiyor fakat aynı zamanda da sizi nefsinizle yüzleştirip yakanızı bırakmıyor. Günümüz koşullarında çoğu es geçtiğimiz gerçekle yüzleştiriyor insanı bunu yaparken de nasıl oldugunu anlamadıgım bir sekilde içinizi de ısıtabilen pamuk gibi bir kitap.. Yazara gerek üslubunun sıcaklığı ve samimiyeti gerekse bu konuları dert edinmesinden dolayı cok teşekkür etmek istiyorum. Bu kitabı ciltletip hafıza kütüphanemin en güncel raflarına koymak istiyorum.
Özellikle üniversite çağındaki gençlerimizin mutlaka okumasını tavsiye ederim.
Akıcı bir kitap, okunması gereken kitaplar içerisinde yer alıyor. Kitap bittikten sonra iç huzur hissedeceksiniz. Kendinize dersler çıkaracaksınız. Kendinize bir çay alın ve kitabı okumaya başlayın
Açıkçası tavsiye edeceğim bir kitap değil.
Beklentilerimin altında bir kitap.
Biraz hüsrana uğradım...
Kitabın kapağı ilgimi çekti.
Ve yayın evi (hayykitap) içeriği kötü bir kitap basmaz diye düşünerekten aldım.
Ama maalesef...
***
Bediüzzaman ın yazım tarzı kesinlikle menfi kötü olan şeylerden kalp ve ruh yara almasın diye bahsetmez. Fakat ne yazık ki onur kaplan kitabında bir o kadar da menfi kötü olan şeyler den bahsetmiş, yani okurken bir o kadar da kalp ve ruhunuz yara alıyor...
Naçizane düşüncem bu şeklide...
"Bâtılı tasvir, sâfi zihinleri idlâldir."
Bediüzzaman said nursi
***
Onur kaplan kitaplarında Risale-i nur dan alıntılara yer vermiş fakat menfi şeyleri cok tasvir etmiş. Hakiki bir nur talebesi tarzında olmadığını düşünüyorum...
Risale-i Nur mesleği ile alakaları olmayan ve Risale-i Nur gibi İman hakikatlerini anlatan bir eseri Şahsi Menfaatleri uğruna Risale-i Nur’u kullanan bu kişilerin kitaplarını Okumayın ve Okutmayın.