"Ey ebedi mel'un ve sermedî hınzır İspanya kralı sensin ki, namen geldi. İmdi, ün ile laf ile ben adama Cezayir'i vermem ve senin gibi kelpten dahi pervam yoktur, elinden geleni ardına koma! Eğer sen üstün kuvvetinle mağrurlanırsan, ben dahi kainatı yoktan var eden Allah Azimüşşana güvenirim. Hem bilesin ki, az asker ile çok askeri bozmak, gizlileri ve sırları bilen Cenab-ı Hak Hazretlerinin ezeli adetidir. Kafirler ile karşılaşıp cenk-ü cidal ve harb-ü kıtal eylemek İslam'ın şeref ve iftiharıdır ve Allah katında yüce derecelere erilişmesine sebeptir... "