Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Esbab-ı Nüzül: Kur'an Ayetlerinin İniş Sebepleri

Ebu'l-Hasan el-Vahidi

Esbab-ı Nüzül: Kur'an Ayetlerinin İniş Sebepleri Sözleri ve Alıntıları

Esbab-ı Nüzül: Kur'an Ayetlerinin İniş Sebepleri sözleri ve alıntılarını, Esbab-ı Nüzül: Kur'an Ayetlerinin İniş Sebepleri kitap alıntılarını, Esbab-ı Nüzül: Kur'an Ayetlerinin İniş Sebepleri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aişe (ra) bir gün Hz. Peygamber Efendimize (sav), "Allah senin geçmiş ve gelecek günahlarını bağışladığı halde neden bu kadar ibadet ederek kendini yoruyorsun?" diye sormuş, Efendimiz (sav), "Allah'a şükreden bir kul olmayayım mı?" cevabını vermiştir. (Buhari, Müslim)
Sayfa 239
Üzerine Allah adı anılmayan (hayvan)lardan yemeyin. Çünkü bu şekilde davranış fasıklıktır. Bir de şeytanlar kendi dostlarına sizinle mücadele etmeleri için mutlaka fısıldarlar. Onlara boyun eğerseniz şüphesiz siz de Allah'a ortak koşmuş olursunuz. En'am 6/121
Sayfa 222Kitabı okudu
Reklam
(Ey Muhammed!) Eğer sana kağıda yazılı bir kitap indirseydik, onlar da elleriyle ona dokunsalardı, yine o inkar edenler, 'Bu apaçık büyüden başka bir şey değildir' diyeceklerdi. En'am 6/7
Sayfa 211Kitabı okudu
"... bir âyetin iniş sebebini bilmeden ve âyetin bahsettiği konuya vukufiyet kesbetmeden o âyetin maksadını ve tefsirini bilmek mümkün değildir. Kur'ân'ın peyderpey indirilmesine şahit olan, iniş sebeplerine vâkıf olan, nüzül sebeplerinin ilmini araştıran ve onu talep etmede çok uğraşan kimselerden rivayet yoluyla işitme olmaksızın, Kitap'ın iniş sebepleri hakkında söz söylemek doğru olmaz."
Sayfa 10 - Ketebe, 2018
Sizi aşağılık kafirler sizi..
"Ey iman edenler! "Râinâ" (bizi gözet) demeyin, "unzurnâ" (bize bak) deyin ve dinleyin. Kafirler için acıklı bir azap vardır." (Bakara sûresi, 2/104.) Ata'nın rivayetinde İbn Abbas dedi ki: Bu meselenin iç yüzü şudur: Araplar, "rainâ" kelimesini konuşmalarında kullanırlardı. Yahudiler, Arapların bu kelimeyi Hz. Peygamber'e söylediklerini işitince bu onların çok hoşuna gitti. Çünkü bu kelimenin anlamı "Bizi gör, gözet" demektir. Yahudilerin konuşmalarında bu bir küfürdü. Dediler ki: "Biz Muhammed'e gizlice söverdik, şimdi ise Muhammed'e artık açıktan açığa küfredin. Çünkü bu onların sözlerindendir." Artık onlar bundan böyle Allah'ın Nebisi'ne gelip "Ya Muhammed, rainâ" diyor ve gülüyorlardı. Derken ensardan bir adam bu deyimin altında yatan manayı kavradı. Bu zat Sad b. Ubade'dir. Yahudilerin lisanını iyi bilirdi. Dedi ki: "Ey Allah'ın düşmanları, Allah'ın laneti üzerinize olsun. 'Muhammed'in (sav) hayatı elinde olan Allah'a yemin olsun ki, bu sözü sizin birinizden işitirsem onun boynunu vururum." Yahudiler de: "Siz bunu ona demiyor musunuz?" dediler. Bunun üzerine Allah Teâlâ bu âyeti indirdi."
Sayfa 37 - Ketebe, 2019
İnsanlardan öylesi de vardır ki, Allah'a kıyıdan kenardan kulluk eder. Eğer kendisine bir hayır dokunursa gönlü onunla hoş olur. Şayet başına bir kötülük gelirse gerisin geri (küfre) dönüverir. O, dünyayı da kaybetmiştir, ahireti de. İşte bu apaçık ziyanın ta kendisidir. Hac 22/11
Sayfa 308Kitabı okudu
Reklam
Ey Muhammed! Kullarıma, benim elbette çok bağışlayıcı, çok merhametli olduğumu haber ver. Hicr 15/49
Sayfa 277Kitabı okudu
Ve sana ruh hakkında soru soruyorlar. De ki: 'Ruh, Rabbimin bileceği bir şeydir. Size pek az ilim verilmiştir. İsra 17/85
Sayfa 293Kitabı okudu
"Allah bir sivrisineği, ondan daha da ötesi bir varlığı örnek olarak vermekten çekinmez. İman edenler onun, Rablerinden (gelen) bir gerçek olduğunu bilirler. Küfre saplananlar ise, "Allah örnek olarak bununla neyi kastetmiştir?" derler. (Allah) onunla birçoklarını saptırır, birçoklarını da doğru yola iletir. Onunla ancak fasıkları saptırır." * İbn Abbas, Ebû Salih'in rivayetinde dedi ki: Allah Teâlâ, münafıklar için "Onların misali bir ateş yakan kimsenin misali gibidir" ve "Yahut onlar gökten boşanan yağmura tutulmuş kimseye benzer..." âyetlerini buyurduğu zaman, müşrikler, "Allah darb-ı meselleri getirmekten münezzeh ve çok yücedir" dediler. Bunun üzerine Allah Teâlâ bu âyeti indirdi.
Sayfa 27 - Ketebe, 2018 *Bakara Suresi, 2/26
Onlardan bazı kesimlere, kendilerini sınamak için dünya hayatının süsü olarak verdiğimiz şeylere gözünü dikme. Rabbinin rızkı daha hayırlı ve daha kalıcıdır. Taha 20/131
Sayfa 305Kitabı okudu
Reklam
Onlardan ölen hiçbirine asla namaz kılma ve kabrinin başında durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Resulünü inkar ettiler ve fasık olarak öldüler. Tevbe 9/84
Sayfa 254Kitabı okudu
"İnsanlardan öylesi de vardır ki, Allah'ın rızasını kazanmak için kendini feda eder. Allah kullarına çok şefkatlidir."* Said İbnu'l-Müseyyeb dedi ki: Suhayb-i Rûmî hicret ederek Rasûlullah'a (sav) geldi. Kureyş müşriklerinden bir grup da ardına düşmüştü. Suhayb hayvanından indi ve ok kabında bulunan okları ortaya döküp yayını eline aldı ve şöyle söyledi: "Ey Kureyş topluluğu çok iyi bilirsiniz ki ben sizin en iyi ok atan kişinizim. Allah'a yemin olsun ki okluğumda ki bütün okları atıp tüketmedikçe, sonra da elimde en ufak bir parçası kaldığı müddet kılıcımla döğüşmedikçe siz bana ulaşamayacaksınız. Sonra da istediğinizi yapın." Onlar da: "Mekke'deki evini ve malını bize bildir biz de seni yoluna bırakalım git." dediler ve böylece onların istediği şeyi onlara bildirmesi şartıyla kendisiyle anlaştılar. O da bunu yaptı. Nihayet Rasûlullah'a (sav) gelince kendisine buyurdu ki: "Ey Yahya'nın babası bu kârlı bir alışveriş." Allah Teâlâ bu âyeti kendisine indirdi. (Hakim, Müstedrek, III, 400) * Bakara sûresi, 2/207.
Sayfa 66 - Ketebe, 2018
36 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.