Ama, bizzat görünüş, öz için özseldir. Eğer kendisini göstermese ve görünüşe çıkmasaydı, ve genelde de tin için olduğu kadar, birisi için ve kendisi için hakikat olmasaydı, hakikat, hakikat olmazdı.
Yalnızca öz-bilinçli ego yalın idealdir, o, kendi gözünde ideal olarak, kendisini bu yalın birlik şeklinde bilir ve dolayısıyla kendisine, sadece dışsal, duyusal ve bedensel değil, fakat ideal türden bir gerçeklik de verir. Yalnızca burada bizzat Kavram'ın biçimi gerçekliğe sahiptir; Kavram, kendisini kendi karşısında bulur,
nesnesi olarak kendisini bulur ve bu nesnede kendisiyle yüzyüze gelir.
Ama hayvan yaşamı ancak örtük olarak bu birliktir, bu birlik içerisinde cisimsel gerçeklik ruhun ideal birliğinden farklı bir biçime sahiptir.