Estetik - Güzel Sanat Üzerine Dersler - I Gönderileri
Estetik - Güzel Sanat Üzerine Dersler - I kitaplarını, Estetik - Güzel Sanat Üzerine Dersler - I sözleri ve alıntılarını, Estetik - Güzel Sanat Üzerine Dersler - I yazarlarını, Estetik - Güzel Sanat Üzerine Dersler - I yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
1.Baumgarten-Aesthetica
2.Kant-Yargı Yetisinin Eleştirisi
3.Hegel-Estetik Dersleri
4.Schiller-İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine Mektuplar
5.Benedetto Croce-Estetik
6.Terry Eagleton-Estetiğin İdeolojisi
7.Afşar Timuçin-Sorularla Estetik El Kitabı
8.Suut Kemal Yetkin-Estetik Doktirinler
9.İsmail Tunalı-Marksist Estetik
10.Estetik ve Politika
11.Georg
Bu kitap, Hegel'in verdiği derslerin daha sonraları derlenip toparlanmış halinden oluşmaktadır.
İlk başta Hegel'in felsefesinin ana özelliğinden biraz bahsedeyim. Diyalektik rasyonalizm, Hegel’in felsefesinin yapı taşıdır. Hegel’e göre hakikat ve varlık iki karşıt unsurdur, yani tez ve anti tezi oluştururlar. Hakikat olarak idealar tek
Sanat güzelliği tinden doğmuş ve yeniden doğmuş güzelliktir; tin ve ürünleri, doğa ve fenomenlerinden ne kadar yüksekse, sanat güzelliği de doğa güzelliğinden o kadar yüksektir.
Yalnızca öz-bilinçli ego yalın idealdir, o, kendi gözünde ideal olarak, kendisini bu yalın birlik şeklinde bilir ve dolayısıyla kendisine, sadece dışsal, duyusal ve bedensel değil, fakat ideal türden bir gerçeklik de verir. Yalnızca burada bizzat Kavram'ın biçimi gerçekliğe sahiptir; Kavram, kendisini kendi karşısında bulur,
nesnesi olarak kendisini bulur ve bu nesnede kendisiyle yüzyüze gelir.
Ama hayvan yaşamı ancak örtük olarak bu birliktir, bu birlik içerisinde cisimsel gerçeklik ruhun ideal birliğinden farklı bir biçime sahiptir.
Bir başka anlamda, zihinlerimizde hiç bir organik canlı yaratım bulunmadığı zaman, örneğin bir manzaraya baktığımızda, doğa güzelliği hakkında daha fazla şey söyleriz. Burada Kavram tarafından belirlenmiş
ve onun ideal birliğinde canlandırılmış olarak parçaların organik eklemlenişini bulmayız, fakat bir yandan, yalnızca zengin bir nesneler çokluğu ve organik ya da inorganik farklı şekillenmelerin dışsal bağlanışını buluruz:
tepelerin hatları, ırmakların dolambaçları, ağaç toplulukları, kulübeler, evler, kentler, saraylar, yollar, gemiler, gökyüzü ve deniz, vadiler ve kraterler; öte yandan da, bu çeşitlilikte ilgimizi uyandıran hoş veya etkileyici bir dışsal uyum ortaya çıkar
İnsan olarak insan, aynı zamanda, örneğin din, düşünme, bilim için de doğmuştur; yani insan olarak o, bir Tanrı bilinci kazanma ve entelektüel düşünceye ulaşma yeterliğine de sahiptir.
Aristoteles şunu söyler: "Tragedya, kendinde ciddi bir eylemin taklididir ... acıma ve korku uyandıran olaylarla böyle duygulanımlardan arınmayı sağlar."