Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslama Giriş

Evrensel Mesajlar

Kolektif

Evrensel Mesajlar Gönderileri

Evrensel Mesajlar kitaplarını, Evrensel Mesajlar sözleri ve alıntılarını, Evrensel Mesajlar yazarlarını, Evrensel Mesajlar yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Şâtıbî'nin (ö. 790) de dediği gibi Hz. Â'işe'nin bu anlayışı, Hz. Peygamber'in söz, davranış ve onaylarının Kur'ân'a raci olduğuna delalet eder. Zira ahlak, bunların hepsini kapsamaktadır.
Sayfa 24 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Ebû İshâk Şâtıbî, el-Muvâfakât, IV. 12-3.
Öyle ki Hz. Peygamber, tefsir olunmuş bir Kur'ân'ı, yaşayan bir İslam'ı temsil etmekteydi. Nitekim Müminlerin annesi Hz. Â'işe, fıkhı, basireti ve Resûlullah ile birlikte yaşaması sayesinde bu manayı anlamış ve onun ahlakından sorulduğunda net ve beliğ bir ifade ile "Onun ahlakı Kur'ân idi." demiştir.
Sayfa 24 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Reklam
Gerçekten kıyamet saatinin depremi müthiş bir olaydır. Onu göreceğiniz gün... çocuğunu emziren anne, dehşetten çocuğunu unutup terk eder. Hamile olan her kadın çocuğunu düşürür. İnsanları sarhoş olmuş görürsün, hâlbuki gerçekte onlar sarhoş değildirler. Fakat Allah'ın azabı çok şiddetlidir (Hacc, 22/1-2).
Sayfa 20 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Kur'an, insanın yaratılışına özel bir önem atfetmiştir. Kur'an'da Allah'ın insanı, Tanrısal itina, ehemmiyet ve seçilmişlik göstergesi olarak- kendi elleriyle yarattığı (Sâd, 38/75), varlık alanında üstleneceği misyonu sebebiyle onu meleklerden bile üstün kılarak (Bakara, 2/34), itaat ve isyan kutuplarıyla (fücûr-takva) donattığı (Şems, 91/8) belirtilir. Buna mukabil ise insandan tek beklenilen şeyin en geniş ve kapsamlı anlamıyla ibadet ve kulluk (Zâriyât, 51/56-57) etmek, arzı, ilahî irade ve hikmet doğrultusunda mamur ve yaşanılabilir bir yer hâline getirmek olduğu ve bunun için insana bir özgürlük alanının (irâde-i cüziyye) tanındığı (Kehf, 18/29) Kur'an'ın değişik pasajlarında yer almaktadır.
Sayfa 19 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
KUR'AN'ın ÜSLUP ÖZELLİĞİ
Kısaca, zıtlıkları harikulade bir biçimde telif etmiştir. Bu, Kur'an'ın teşhisiyle, ilahî bir üslup ve aşkınlığın fırça darbeleridir: Allah'ın boyasından daha güzel boyası olan var mı ki? (Bakara, 2/138).
Sayfa 18 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Kur'an
Terim anlamına göre ise Kur'an, "Özel bir ulak (vahiy meleği, Cebrail, Cibril) aracılığıyla, mahiyeti akılla irdelenemeyecek bir şekilde Peygamber'in kalbine yerleştirilen (Bakara, 2/97; Şuara, 26/194), bir yandan hafızalara yerleştirilirken (hıfz), diğer yandan yazıyla tespit edilmiş bulunan (kitâbet), ibadetlerde okunurken (te'abbud) günlük davranışlar yanında ölüm sonrası var oluş hakkında da en üstün metinsel kaynaklık değeri taşıyan, kitap hâline gelişi muhtelif merhalelerde kemale ererek iki kapak arasında (beyne'd-def'eteyn) bir araya getirilmiş olan, mevcudiyeti ve nüfuzu ilahî güvenceye nail olmuş bulunan (Hicr, 15/9) ve mütevatir olarak nakledilegelmiş olan son ilahî kitaptır." (Mâide, 5/3; Ahzab, 33/40).
Sayfa 11 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Reklam
Hz. Peygamber
Hz. Peygamber vahyi yalnızca tebliğ etmekle kalmamış Kur'an tarafından gerçekleştirilmesi amaçlanan insan tipinin de en seçkin modelini oluşturmuştur. Bir bakıma Kur'an, Peygamber'in şahsında somutlaşarak kâmil insan hakkında bir 'ufuk paradigma' mertebesine yerleşmiştir. Rivayette de belirtildiği üzere "Onun ahlakı, Kur'an idi." "Yüceliğime andolsun ki Allah'ın Resulü'nde sizler... için en mükemmel bir numune (usve) vardır." (Ahzab, 33/21) ayetinde de bildirildiği üzere Peygamber, Kur'an'ın nasıl yaşanacağı hususunda bütün Müslümanlara müşahhas bir örnek olarak gösterilmiştir.
Sayfa 14 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Kur'an
Peygamber'e indiriliş süreci, Hira mağarasındaki bu temas ile başlayan Kur'an'ın, bundan hemen önce gerçekleşmiş bir inişi daha vardır ki bu, onun, Kadir gecesindeki inzalidir. Buna göre daha önce Levh-i Mahfûz'a (Burûc, 85/21) indirilmiş bulunan Kur'an, Kadir gecesi'nde de Levh-i Mahfûz'dan dünya semasına (veya Beytu'l-İzzet'e) indirilmiştir. Duhân, 44/3; Kadr, 97/1 ve Bakara, 2/185 ayetleri, işte Levh-i Mahfûz'dan dünya semasına olan bu toptan inzal olgusuna işaret etmektedir.
Sayfa 13 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Allah'ın kelamı ve muradı ile diyaloğa girmek isteyen kimsenin de öncelikle Kur'an'a yönelmesi, Kur'an ile hem bilinç hem de ahlaki eylemler düzeyinde temas kurmaya çalışması gerekmektedir. Çünkü Allah, bütün çağlara yönelik dileklerini, Kur'an aracılığıyla canlı ve taze tutmaktadır: Şu Kur'an bana, sizi ve kendisine ulaşan herkesi uyarmam (inzâr) için vahyolundu (En'âm, 6/19 vd.).
Sayfa 12 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Kur'an
Terim anlamına göre ise Kur'an, "Özel bir ulak (vahiy meleği, Cebrail, Cibril) aracılığıyla, mahiyeti akılla irdelenemeyecek bir şekilde Peygamber'in kalbine yerleştirilen (Bakara, 2/97; Şuarâ, 26/194), bir yandan hafızalara yerleştirilirken (hifz), diğer yandan yazıyla tespit edilmiş bulunan (kitâbet), ibadetlerde okunurken (te'abbud) günlük davranışlar yanında ölüm sonrası var oluş hakkında da en üstün metinsel kaynaklık değeri taşıyan, kitap hâline gelişi muhtelif merhalelerde kemale ererek iki kapak arasında (beyne'd-def'eteyn) bir araya getirilmiş olan, mevcudiyeti ve nüfuzu ilahî güvenceye nail olmuş bulunan (Hicr, 15/9) ve mütevatir olarak nakledilegelmiş olan son ilahî kitaptır." (Mâide, 5/3; Ahzab, 33/40).
Sayfa 11 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
Reklam
508 syf.
1/10 puan verdi
Dinlerarası diyalog demek senin başka dinlerin var olduğunu kabul etmen demek başka tanrı anlayislarini kabul etmen demek ey müslüman bari panteizme geç. Fetoculuk tan kalma bu tür kitaplar dikkatli okunmalı. Bati emperyalizmi için dini olsun vatani olmasın, dini olsun sermaye ye karşı çıkmasın, dini olsun antiemperyalist olmasın......Hiç akletmezmisiniz. Hiç dusunmezmisiniz? 100 doğruya 1 yanlış kata kata düşünemez olduk zaten bu kitapta da o becerilmeye çalışılmış.
Evrensel Mesajlar
Evrensel MesajlarKolektif · Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları · 20108 okunma
İbadet, varlığı ve hayatı anlama ve anlamlandırma tarzıdır.
740 syf.
·
Puan vermedi
·
184 günde okudu
İslam'a Giriş
Kitap gerçekten islamı anlamak , İslam dininin ne kadar nezih ve güzel yönlerinin olduğunu anlamak için okunabilecek faydalı bir kitap tavsiye ederim.Allah'a tevekkül etmeyi, Kur'an'ı Kerim'in toplanmasını ezberlenmesini ona değer verilmesini gerektiğini anlatan güzel bir eser olmuş.. yazarına sonsuz teşekkürler..
İslam'a Giriş
İslam'a GirişKolektif · Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları · 20088 okunma
O, hanginizin daha güzel iş ve davranışta bulunduğunuzu denemek için yaşamı ve ölümü yaratandır.(Mülk S. 2)
İnsanın kendini bulması bir nevi Allah'a giden yolu bulması,Kendini bilmesi Allah'ı bilmesi gibidir.Dolayısıyla Allah'ı unutmak ile kendini unutmak arasında hiçbir fark yoktur.
67 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.