Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fakirlik Problemi Karşısında İslam

Yusuf el-Karadavi

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
İslâmda devletin vazifesi adaleti gerçekleştirmek, hayra çağırmak, iyiliği emir, kötülüğü nehyetmektir. Cemiyet içinde fazla malları olan zenginler varken zayıfların aç kalması, yahut fakirlerin yiyecek, giyecek ve barınaktan mahrum olması, ne adalet, ne de iyilik sayılabilir. Zekat asla ve asla ferdi yardım değildir. Fukaranın hakkını zenginlerin pençesinden kurtarmak için, İslâmda bunu din farz kılar, devlet tanzim eder ve onun için harp yapılır.
Bir cemiyette kulübe ve apartmanlar; mağara ve gökdelenler, aşırı beslenmeden mide fesadı ile gıdasızlıktan zafiyet bir arada bulunursa, işte o zaman kin ve buğuz, kalblerde yaş ve kuru her ne varsa hepsini yakan ateşi tutuşturur.
Reklam
.......bir mutlu azınlığın bolluk ve israf içinde yüzmesi.....
Fakirlik, gelir azlığından ve nüfusun çokluğundan meydana gelirse insan sabredebilir. Ama, kötü idare, insanların birbirinin hakkına tecavüz etmesi ve çoğunluğun menfâati aleyhine , cemiyetteki bir mutlu azınlığın bolluk ve israf içinde yüzmesinden meydana gelirse sabredilemez. İşte nefisleri kışkırtan, fitne ve anarşi doğuran ve insanlar arasındaki sevgi ve kardeşlik temellerini yıkan mahrumiyet ve çaresizlik, bu fakirliktir...
Bir cemiyette kulübe ve apartmanlar; mağara ve gökdelenler, aşırı beslenmeden mide fesadı ile gıdasızlıktan zafiyet bir arada bulunursa, işte o zaman kin ve buğuz , kalblerde yaş ve kuru her ne varsa hepsini yakan ateşi tutuşturur.
Binanaleyh, İslâm her köyün ve mahallenin yardımlaşan bir birlik olmasını ister. Bollukta ve darlıkta birbirine yardım etsinler. Öyle ki zayıflarını kalkındırsınlar, açlarını doyursunlar ve çıplaklarını giydirsinler. Yoksa Allah’ın ve Resulünün zimmeti (himayesi) onlardan uzaklaşır; mü’minler cemiyetine iltihak lâyık olamazlar. Gayrimüslim de olsa komşuya hak tanıması, İslâm âdabının güzelliklerindendir.
Sayfa 158Kitabı okudu
İnsan, malın hakikî sahibi değildir. Ancak o, aslî sahibi tarafından tayin edilmiş bir emanetçidir.
Sayfa 102Kitabı okudu
Reklam
Bununla beraber İslâm, fertler ve cemiyetler'arasındaki münasebeti kardeşlik ve yardımlaşma esası üzerine kurar; fertler arasında düşmanlığı ve sınıflar arasında çatışmayı kabul etmez
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.