Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Felsefenin ABC'si

Önay Sözer

Felsefenin ABC'si Sözleri ve Alıntıları

Felsefenin ABC'si sözleri ve alıntılarını, Felsefenin ABC'si kitap alıntılarını, Felsefenin ABC'si en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sapere Aude!
"Aydınlanma insanın kendisinin neden olduğu ergin olmama durumundan çıkmasıdır. Ergin olmamak, insanın kendi anlağını başkasının yönetimi olmadan kullanamaması demektir. Bu ergin olmayış insanın kendi suçudur çünkü bunun nedeni anlağın yetersizliğinde değil, anlağını başkasının yardımı olmadan kullanamamasındaki kararsızlık ve yüreksizliğinde yatmaktadır. Sapere aude! Kendi anlağını kullanma yürekliliğini göster!”
Akıl her şeyden üstündür ama yanılmaz olmak tanrıya özgüdür.
Sayfa 29 - Say Yayınları, 4.Baskı
Reklam
“Olayların kendileriyle değil, onların tehlikesiz hale getirilmiş görüntüleriyle karşı karşıyayız.”
"Günlük anlamda nesne"leri algılıyor, görüyoruz ama onların, "yapı"larını değil, yapılar bu anlamda görülmez, ilkin tarafımızdan yapılması, kurulması gereken şeyler: bu anlamda yapılar teorik nesnelerdir(buna "fenomenolojik" de denilebilir.) Bu ilk ve kolay saptamadan ortaya zor bir sorun çıkıyor. Bu "teorik nesne"lerin algı nesneleriyle ilişkisi nedir ? Bir yandan yapıların havada kalmaması için bir temele oturmaları, "gerçek" olmaları gerekmektedir, beri yandan her yapı, yapısal ilişkilerin "ideal" bütünü olarak kalmak zorundadır." -Felsefenin ABC'si Önay Sözer
Sayfa 89 - Simavi YayınlarıKitabı okudu
Eski Yunancada hem "söz", "dil", hem de "akıl" anlamlarına gelen "logos" [...] eski Grekçede "logos" yalnızca iki anlamlı değil çokanlamlı bir sözcük: "dikkat", "değer biçme", "ilişki", "orantı", "ölçü", "varlık nedeni", "neden", "açıklama", "tümce", "bildiri", "tanım", "gerekçe", "usavurma" başka sözcüklerle birleşerek ya da türetme yoluyla "koyma", "yayma", "toplama", "hasat" anlamlarına geliyor.
Sayfa 22 - Say Yayınları, 4.Baskı
Felsefe metninin okuyucusu, o metni anlayabilmek için kendini onun yazarı olan filozofla diyalog içine sokabilmeli, okuduklarını ölçüp tartarak konuyla ilgili sorular sormalı, bu soruların açık ya da örtük yanıtlarını metnin başka yerlerinde aramalı, eğer bulamazsa onlara kendisi bir yanıt vermeyi denemelidir.
Reklam
Aristotelesçilik, 13. yy'ın ve devamının, Descartesçilik 17. yy., akılcılık 18. yy., pozitivizm 19. yy'ın görüşüydü. Bu yüzyılı temsil edecek tek bir görüş gösterilemez. Çağımızı ne Marksçılık, ne mantıksal pozitivizm, ne varoluşçuluk tek başına belirlemiştir. Çağımızı, iletişim, bilgi kaynaklarının hiçbir dönemde olmamış bir biçimde artması ve bunun karşısında bu kaynaklara egemen olma çabaları arasındaki çatışma ve açmaz belirlemektedir.
Sayfa 16 - Say Yayınları, 4.Baskı
"Her bilinende bilinmeyeni okumak felsefenin asıl ödevi haline gelmektedir."
Bugünkü "kültür"ümüz daha önceden hiç kimsenin göremeyeceği biçimde teknoloji ve ekonomi tarafından belirleniyor.
Ne akla uygun ise, o gerçektir Ve ne gerçek ise, o akla uygundur.
22 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.