Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Felsefenin Tesellisi

Boethius

Felsefenin Tesellisi Gönderileri

Felsefenin Tesellisi kitaplarını, Felsefenin Tesellisi sözleri ve alıntılarını, Felsefenin Tesellisi yazarlarını, Felsefenin Tesellisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ama yaşam yoluna çulsuz bir gezgin olarak çıkmış olsaydın, hırsızla karşılaştığında gülüp geçecektin. Dünyevi zenginlik ne muhteşem bir şey! Ona sahip olduğunda bütün güvenliğini yitiriyorsun!
Sayfa 107
Kaybettim diye hayıflandığın şeyler sahiden senin olmuş olsaydı, onları asla kaybetmezdin.
Sayfa 88
Reklam
… Ama benim sadece konuşamadığımı, aynı zamanda sahiden dilimin tutulduğunu ve şöyle dedi: Zihnin sadece bezginlikten muzdarip, şu aldanmış zihinlerin ortak hastalığından…
Ey ölümlü insan, seni böyle hüzne, kedere boğan ne? Bana öyle geliyor ki, yeni ve alışılmamış bir şeyle karşılaştın. Kaderin sana karşı değiştiğini sanıyorsun, ama yanılıyorsun. O hep böyle yapar, doğası böyle onun. Senin işlerini, kendine özgü sadakatini yansıtan değişebilirliğiyle yürütmüştür. Seni aldatırken de aynıydı, sahte mutlulukların büyüsüyle seni baştan çıkarırken de. Sen şimdi bu kör tanrıçanın ikiyüzlülüğünü yaşadın.
Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
Şans
Aristoteles, Physica adlı eserinde kısa ve doğruya çok yakın bir tanım verdi şansla ilgili."Ne zaman özel bir amaca yönelik bir hareket yapılsa ve bu hareket belirli sebepler sonucunda niyetlendiğimizden başka bir şey olsa, şans adını alır; örneğin bir adamın tarlasını ekmek için toprağı kazdığında ağırlığınca altın dolu gizli bir hazine bulması gibi. Bu olayın şans eseri olduğuna inanılır, ama şans hiçlikten doğmaz. Çünkü bunun kendine özgü nedenleri vardır ve bu nedenlerin önceden tahmin edilmeyen ve hiç beklenmeyen bir araya gelişinin şansı doğurduğu düşünülür.
Sayfa 231 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
Kader
Çünkü sizler erdem yolunda ilerleyen insanlar olduğunuzdan, şimdiye değin ne tutku fırtınalarıyla savruldunuz ne de zevke kapılıp yozlaştınız. Her tür kaderle ateşli bir savaşa girişmelisiniz ki, acı size zulmetmesin, refah sizi bozmasın. Bütün gücünüzü toplayıp orta yolda durun!' Yolun aşağısında kalan ya da yolun ötesini aşan ne varsa talihin hakaretine uğrar, emeğinin karşılığını asla alamaz. Yaşamak istediğiniz kader kendi elinizdedir. Zor görünen her kader ya sınar, ya doğru yola sokar ya da cezalandırır.
Sayfa 225 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
Reklam
erdeme sahip olan kişilerin veya erdeme doğru yol alan kişilerin ya da onu elde eden kişilerin kaderleri, ne olursa olsun iyidir; ama kötülükte ısrar eden kişilerin kaderleri ise baştan sona kötüdür
Sayfa 224 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
kötülüğe yönelen kişi insanlığını kaybeder
iyiden kopan her şey var olmayı bırakır. Demek ki kötüler önceden ne ise artık o değildir; ama hâlâ sahip oldukları insan görüntüsü, onların eskiden insan olmuş olduğunu gösterir. Böylece kötülüğe yönelerek insan doğasını kaybeder.
Sayfa 195 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
kötülükler yüzünden başkalaşmış birini gördüğün- de, onu artık insan sayamazsın
Sayfa 195 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
İnsanların bütün eylemlerinin sonucu şu iki şeye bağlıdır: istenç ve güç. Bunlardan biri olmazsa hiçbir şey ortaya çıkamaz
Sayfa 185 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
Reklam
"Demek ki her şey bir olmayı arzular
Öte yandan" diye devam etti Felsefe, "var olmayı ve varlığını sürdürmeyi isteyen ne varsa, aynı zamanda bir olmayı da ister; çünkü böyle bir birlik olmazsa, herhangi bir şey varlığını sür- düremez." "Doğru," dedim. "Demek ki her şey bir olmayı arzular," diye yanıtladı
Sayfa 169 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
özü aynı olan şeylerin doğal olarak farklı sonuçları olmaz
Sayfa 166 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
“mutluluğun ve iyinin özü bir ve aynıdır."
Sayfa 163 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
mutlu olan kişi, tanrı olur
insanlar mutluluğu elde ederek mutlu olduklarına göre ve mutluluk tanrısallıktan başka bir şey olmadığına göre, insanların tanrısallığa vakıf olunca mutlu oldukları gün gibi açıktır. Ama insanların adalete vakıf olarak adil, bilgeliğe vakıf olarak bilge olmaları gibi, tanrısallığa vakıf olanla- rın da aynı şekilde tanrı olması gerekir. Böylece mutlu olan kişi, tanrı olur. Doğası gereği tek bir Tanrı vardır, ama tanrısallığa katılımla birçok tanrının olmasını hiçbir şey engelleye- mez."
Sayfa 161 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
Doğası ilk geldiği kaynaktan daha üstün olan hiçbir şey yoktur. Bu yüzden her şeyin kaynağının kendi özü gereği en yüce iyi olduğunu hiçbir şüpheye yer bırakmadan kabul ediyorum." "Çok haklısın," dedim. "Ama en yüce iyinin mutluluk olduğu sonucuna da varmıştık." "Evet, öyle." "Öyleyse Tanrı'nın mutluluğun kendisi olduğunu kabul etmemiz gerekir."
Sayfa 160 - Alfa, Çev: Ç. DürüşkenKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.