Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Felsefeye Giriş

Ahmet Arslan

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Mongolfier kardeşler icat etmiş oldukları balonla ilk uçuşlarını yapmak istedikleri sırada, gösteriyi izlemek için meydanda toplanan seyirciler arasından biri, yanında bulunan saygıdeğer görünüşlü, yaşlı bir baya dönerek biraz da naif bir tavırla şu soruyu sorar: ‘İyi de bayım, bu ne işe yarar?’. Sözü edilen yaşlı bay -ki o sıralarda Fransa’yı ziyaret etmekte olan ünlü Amerikalı bilgin ve siyaset adamı Benjamin Franklin’dir- hoşgörülü bir şekilde gülümseyerek şu cevabı verir: ‘İyi de bayım, yeni doğmuş bir bebek ne işe yarar?’. Kanımızca bu cevap, felsefenin ve aslında daha genel olarak diğer önemli temel kültürel etkinliklerin son tahlilde ne işe yaradıkları sorusuna verilebilecek en güzel ve anlamlı bir cevaptır.
Descartes maddenin özniteliğinin (attribut) yer kaplama, Newton kuvvet, Einstein enerji olduğunu söylemektedir.
Sayfa 95 - Varlık FelsefesiKitabı okudu
Reklam
Felsefe dilinde kaynağı deney olan bu tür bilgilere ''deneyden sonra gelen, deneyle elde edilmiş'' bilgi anlamında * a posteriori * bilgiler denir, Akılcı filozoflar, deneyci filozoflardan farklı olarak ''deneyde gelmeyen deney öncesi olan'' bir bilginin imkanına inanırlar. Bu tür bilgiye ^ a priori ^ bilgi denir.
"Mutlu bir domuz olmaktansa, mutsuz bir Sokrates olmayı tercih ederim."
Her türlü doğru konuşmanın ilk koşulu ‘mantıklı konuşmak’tır; ama her mantıklı konuşma, böyle olması bakımından, ‘doğru konuşma'nın güvencesi değildir.
Marx’a göre, çağdaş toplum, bir sanayi toplumudur. Üretim araçlar, esas olarak fabrikalardır. Üretim biçimi, sanayi malları üretimidir. Üretim araçlarına sahip olanlar sermayeye, yani kapitale sahip olan bir avuç sermayedardır. Bunun meydana getirdiği sınıflaşma biçimi, İlkçağ’ın köle-efendi veya Ortaçağ’ın serf-derebeyi sınıflaşma biçiminden farklı olarak, işçi-patron sınıflaşma tarzıdır. Şimdi tarihteki güçlerin daima diyalektik bir mantıkla iş gördüklerini biliyoruz. Burada da tezi ve anti-tezi, yani çatışan güçleri temsil edenler, işte bu rakip sınıflardır. Bunların çatışması sonunda komünist, yani sınıfsız toplumda senteze ulaşacaktır.
Sayfa 103Kitabı okudu
Reklam
Ama öyle değildir
İnsanın eğitilmesi için eğitilebilir olması gerekir.
Sayfa 310 - AdresKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.