Felsefeye Giriş kitaplarını, Felsefeye Giriş sözleri ve alıntılarını, Felsefeye Giriş yazarlarını, Felsefeye Giriş yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Felsefeci , “ Saat kaçtır ? sorusu yerine zaman nedir ? “ sorusuyla ilgilenir .
Turistlere Selimiye Camisi’nin güzel olup olmadığı sorulabilir , fakat felsefeci Güzelin kendisi nedir ? sorusunu sorar..
Felsefenin eleştirel , kuşkucu ve akılcı yaklaşımına karşılık , din getirdiği cevaplarda kuşkuya , eleştiriye ve sorgulamaya yer vermediği gibi , imkan da tanımaz ..
Felsefe bilgisi , düşünen öznenin , nesneyi merak etmesi ve ona yönelerek , onu sorgulaması ve anlamasıyla ortaya çıkan tutarlı , ön yargısız , akılla temellendirilmiş düşüncelerden bilgi türüdür..
Aristoteles’in dediği gibi “İnsan , doğası gereği bilmek ister .” Bilmek bir düşünsel etkinlik sonucu oluşur ; fakat bilme isteği bir merak sonucu olur . Merak duyan birey , soru sorarak var olanı sorgulamaya başlar. O halde , felsefe merakla başlar..
Gazâli’ye göre, bilgi konusunda Platon ve Aristo’dan başlayıp, Fârâbî ve İbn Sîna ile devam eden görüşün başlıca yanlışı, akılla inancı uzlaştırma çabasıdır. Akıl bilgisi nedensellik ilkesini temele almaktadır. Fakat Gazâli’ye göre, bir olayın şimdi böyle olması onun ileride de aynı olmasını zorunlu kılmamaktadır. Çünkü nedensellik ilkesinin değişmeyen yasaları Allah’ın iradesini bağlayamaz. Aklı eleştiren Gazâli, akla dayalı bir metafizik görüşünü de yadsır. Akıl ve inanç arasına bir sınır koyarak, akıl bilgisinin sınırlı olduğunu göstermeye çalışır. Gazâli aklın iki yönü olduğunu söyleyerek, bilimleri ve felsefeyi kuran akıldan farklı olarak, inancın da temeli olan akıldan söz eder ve aklın bu ikinci yönünü ortaya koymaya çalışır. Bu akla da, kalp veya aklın iç yönü demektedir.