Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Teolojik ve Felsefi bir Değerlendirme

Fideizm Nedir?

Osman Murat Deniz

Fideizm Nedir? Sözleri ve Alıntıları

Fideizm Nedir? sözleri ve alıntılarını, Fideizm Nedir? kitap alıntılarını, Fideizm Nedir? en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Fideizm, aklın dini alanda yetkin olmadığını ve bizatihi dinin,iman etmede akla yer vermediğini iddia etmektedir.
Sayfa 19
Yeni Thomascı felsefeciler ve ilahiyatçılar, fideizm terimini "Tanrı'nın varlığını tesis etmede tehlikeli bir biçimde sadece imana bel bağlayan diğerlerinin düşüncelerini sınıflandırmak” için kullanmışlarken, Paris okulu düşünürleri de denen Protestanlar ise terimi, kendi teolojilerini tanımlamak için kullanmışlardır. Bu bağlamda fideizm terimi, özellikle Katolik kaynaklarda, ahlaki ve dinî türden doğruları bilmede aklın gücünün ve yeterliliğinin önemli ölçüde zayıflatılmış olduğunu savunan ve bu doğrulara ulaşmayı sadece vahyin bildirdiklerine iman etmekle sınırlandıran 19. yüzyılda ortaya çıkmış bir teolojik hareketi adlandırmak için kullanılmıştır
Reklam
Fideizm Nedir?
- " (...) Fideizm, aklın dini alanda yetkin olmadığını ve bizatihi dinin, iman etmede akla yer vermediğini iddia etmektedir..."
Sayfa 19 - İz Yayıncılık
- " (...) Kierkegaard’ın şu ifadesi oldukça açıktır: ”Bütün düşüncenin en yüce paradoksu, düşüncenin düşünemeyeceği bir şeyi keşfetme çabasıdır...”
Sayfa 50 - İz Yayıncılık
Kierkegaard'a göre sıçrama gereklidir; çünkü Hristiyan imanı, insan aklının mantıksal olarak çelişkili bulduğu enkarnasyonun gerçekliğine inanılmasını ister. Dolayısıyla, kişinin saçma olduğunu bildiği şeye inanma noktasına gelebilmeyi başarması gerekir.
Sayfa 179Kitabı okudu
Helm'in deyişiyle “genel ya da global fideizm, tüm haklı çıkarılmış inançların iman yoluyla edinildiğini, öyle ki imandan ayrı olarak ne duyulardan ne de akıldan hiçbir bilginin gelmediğini savunan görüştür.
Reklam
- " (...) İnsan zihnini meşgul eden, inançlara ilişkin felsefî ve teolojik meseleleri çözümsüz bırakmak, imanın sağlam bir temele dayanmasını güçleştirecektir..."
Sayfa 20 - İz Yayıncılık
Kierkegaard’a göre var olan birey, aynı zamanda iki yerde bulunamaz. Dolayısıyla hem özne hem nesne olamaz. “Aynı zamanda aynı yerde olmaya yakınlaştığında, tutkuludur demektir. Fakat tutku sadece bir anlıktır ve tutku öznelliğin doruk noktasıdır.”
Sayfa 192Kitabı okudu
Fideizmin aklın karşısına iradeyi yerleştirmesi, eğer imanın talep ettiği kesin karar ve teslimiyet sağlanacaksa, neye inandığının değil, nasıl inandığının daha önemli olduğunu iddia eden anlayışının bir uzantısı olarak görülebilir.
Sayfa 177Kitabı okudu
inançlarımız, kaynaklarını sadece eğilimlerimizde ya da tutkularımızda bulmaktaysalar ve aklın denetimindeki kanıtlara dayanan bir temele sahip değilseler, yanlış olma ihtimalleri çok yüksektir.
Sayfa 178Kitabı okudu
30 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.