Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Film Çözümlemesine Giriş

Michael Ryan

Film Çözümlemesine Giriş Sözleri ve Alıntıları

Film Çözümlemesine Giriş sözleri ve alıntılarını, Film Çözümlemesine Giriş kitap alıntılarını, Film Çözümlemesine Giriş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
1968 yılında My Lai'de (Vietnam'da) birkaç yüz kadın, çocuk ve yaşlı insan, köyün erkekleri Amerikalı işgalcilerle savaşıyorlar diye katledilmiştir. Kıyamet filmi küstahça bu kıyımları meşru göstermektedir. Yönetmen izleyicilerin köylülerin Amerikan askerlerine karşı kullanacak ağır silahlara ait bir cephaneliği sakladığını gördüğünden emin olmak ister. Vietnamlılar bu şekilde hain ve iki yüzlü olarak kodlanır.
Cinnet filminde 'otel' Amerika'nın ve kizilderililere karşı girişilen soykırımın tarihini görmezden gelmenin bir metaforudur.
Reklam
Alfred Hitchcock'un Kuşlar filminde, Melanie, 1960'ların başında katoliklerin onaylamadığı bağımsız ve eğlence meraklısı bir kadındır. Hitchcock'un desteklediği doğal kadın rolüne uygun değildir. Bu nedenle de doğa Melanie'den intikamını alır. Kuşlar önceden tanımlanmış belirli toplumsal cinsiyet tiplerine ve formüllerine bağlı kalmamızı sağlayacak doğa güçlerinin bir metaforudur. Doğanın kanunlarını ihlal edenler ise cezalandırılmalıdır. Melanie bir kuşun saldırısına uğrar ve bu olayın ardından kuslar şehre musallat olmaya ve insanları öldürmeye başlar.
Bir yönetmen, genellikle çerçevenin merkezindeki ya da görüntünün üst yarısındaki karakterlere daha fazla önem ve değer atfeder. Daha az değere sahip olan ya da ikinci planda kalan karakterler ise görüntünün alt yarısına ya da çerçevenin yanlarına yakın konumlandırılır.
Filmler toplumsal mahrumiyetler ve potansiyel öfkeler en üst seviyede yaşanmaya başladığı anda en ideolojik düzeylere ulaşırlar ve hem boş vaatler, nafile arzular yaratırlar hem de toplumun kurumlarının (yarattığı eşitsizlikleri görmezden gelerek) doğru ve adil olduğu duygusunu yayarlar.
Nasıl düşünmemiz ve neye inanmamız gerektiğini biçimlendiren kültürler içinde yaşarız ve bu etkiler yaptığımız filmlerin türünü belirler. Irkçı bir kültür içinde büyüyen bir yönetmen, bilinçli olarak yapmasa bile, büyük ihtimalle ırkçı filmler çekecektir. Olaylara bakma tarzını baştan kabullenecek ve dünyayı bu şekilde görecek ve yansıtacaktır.
Reklam
Eleştirel makaleler yazarken film yorumcularının kullandığı dilden kaçınınız. " Muhteşem" seviyelerinin eleştiri yazımında yeri yoktur. Sizin işiniz değer biçmek değil, anlamaktır.
Avatar (James Cameron, 2009) bir maden şirketi ile bir yerli kabilesi arasındaki çatışmayı ele alır. Fakat aynı zamanda Amerika'da, çevrenin korunması konusunda liberaller ve muhafazakarlar arasındaki kültür savaşını da kendine konu edinir.
Rüyadaki düşme korkusu sevdiğiniz birini kaybetme korkusuna ait bir metafordur.
Irkçı bir kültür içinde büyüyen bir yönetmen, bilinçli olarak yapmasa bile, büyük ihtimalle ırkçı filmler çekecektir.
Reklam
Hastalıklı bilinç altı
Alfred Hitchcock 'Kuşlar' filminde bilinçli olarak kadını cezalandıran ve onu kadın kimliğine ait geleneksel, edilgen ve bağımlı modele yönlendiren bir öykü kurmak istememiştir. Film üzerine yaptığı tüm yorumlarda sadece basit bir korku filmi çektiğine inandığını beyan eder. Fakat Hitchcock cinsel olarak bağımsız kadının onaylamadığı muhafazakar bir katolik kültürde büyümüştü. Bu nedenle filmin ilettiği anlamlardan biri de bu tür bağımsız kadınların uygarlık üzerinde bir tehdit oluşturduğudur. Toplumsal cinsiyet hususunda oldukça gelenekçi bir muhafazakar olan Hitchcock, yaptığının farkında bile olmadan, kendi değerlerini ve varsayımlarını film içine yerleştirmiştir.
Kültürümüz bizlerle, her zaman kontrol edemediğimiz yollarla iletişim kurar ve bizler genellikle bilinçli olmayan yollarla tepki veririz.
Filmlerin psikanalitik incelemesi onların rüyalara benzediğini gösterir. Her ikisi de bilinçaltını ortaya çıkarırlar ve bunu, alakasız görünen imgelerin içine gizler.
Kuzuların Sessizliği filminden bahsederken: "Lecter Clarice'e, 'dönüşmek isteyen bir güve gibi düşün'. Jamie'nin, katlettiği kadınlardan birinin boğazına yerleştirdiği -ve Clarice'in bulduğu- gerçek güvenin önemi burada ortaya çıkar. 'Güve' bu cinayeti, Jamie'nin tehlikeli biçimde, mantıkdışı bir düzeyde ve aşırı derecede bağlı olduğu 'anneye' (moth=güve, moth-er: anne) bağlar."
Sayfa 216 - De Ki Basım YayımKitabı okudu
Bir film, tekniğin ve anlamın birlikteliğinden doğar. Sinemacılar bir set kurduğunda, kamerayı belirli konumlara yerleştirdiklerinde, oyunculara belirli şekillerde rol verdiklerinde ve eldeki çekim yığınlarını tutarlı bir anlatı oluşturacak biçimde bir araya getirdiklerinde sadece bir öykü anlatmış olmazlar, ayrıca anlam da yaratmış olurlar.
37 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.