Floransa ve Bağdat kitaplarını, Floransa ve Bağdat sözleri ve alıntılarını, Floransa ve Bağdat yazarlarını, Floransa ve Bağdat yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Duyusal dünya yazı ve geometriyle şifrelendiğinde ve dünya ile bakış arasına, bakışı engellemekten ziyade ehlileştiren ve resimlerden arındıran bir filtre konduğunda doruğa ulaşan bir estetiktir bu. Bu sanatta bakışı kafese koyan geometri, Batı' daki perspektif resmini yaratan geometriden tamamen farklıdır.
Günümüzde İslam toplumlarında kadının baskı altına alınmasının bir simgesi olan peçe, bir zamanlar çok ince ayrımlara sahip olan ve her iki cinse de sorumluluklar yükleyerek özel ile kamusal alan arasındaki sınırı çizen bir bakış kültürünün bir parçasıydı. Kadınlar örtünmekle, erkekler ise gözlerini kaçırmakla yükümlüydü. Hamid Naficy "kaçırılan bakış" ile ilgili metninde duvarlar ve kelimelerinkine benzer bir anlam atfeder peçeye. "Duvarlar, kelimeler ve peçe, kadınlar kadar erkekleri de damgalar, maskeler ve ayırır." Erkek eve girerken sesini yükseltmek, geldiğini belli etmek zorundaydı. Ses de bir anlamda biçimsel bir dille "peçeleniyordu." Bu iletişim, "bakışın hem kontrol ettiği hem de kontrol edildiği" bir sistem kuruyordu.