Sanırım serideki en sevemediğim kitap buydu. Açıkçası Şebeke Etkisi'nin sonunda yaşananların devam edeceğini, daha fazla GAT ve Katilbot ikilisini okuyacağımı düşünmüştüm. Hayal kırıklığı oldu benim için. Aksiyonu vardı evet, güzeldi ama beklediğim bu değildi. Hatta sanki yazarın başına silah dayamışlar da zorla bunu yazdırmışlar gibiydi. Katilbot normalde olduğundan çok daha fazla kaba konuşan, küfür kullanan bir halde tasvir edilmiş. Ayrıca gidişattan bağımsız, zamansız bir hikâye oluşturulmuş. Sanki bu daha öncesini anlatan bir zamanda, bir ara yaşanmış ufak bir olay gibiydi. Sırf seriye olan sevgimden ve olayların hareketli oluşundan yüksek bir puan verdim. Çok kötü değil ama serinin devamı diyerek düşünmeden okumak gerekir...
Preservation İstasyonu'nda bir cesedin bulunması, Katilbot'u ve diğer güvenlik güçlerini harekete geçirir. Katili bulmaya çalışırken işlerin sandığından daha da karmaşık olduğunu fark eden Katilbot, insanları zarar görmeden kurtarmak için plan kurmaya başlar. Cinayetten insan kaçakçılığına dönen olaylar, sistemi hackleyen bilinmeyen düşmanlar, Katilbot'a güvenmekte sorun yaşayan güvenlikler...
Katili bulabilecekler mi? Yoksa bu da GrayCris'in bir oyunu mu? Peki kaçaklar nerede saklanıyor? Peşlerindeki kim?..
Keyifli okumalar dilerim...
Cinayet çözmeye çalışan bir Katilbot! Çokça gizem, güvenli aksiyon ve insanlara karşı -insanlara rağmen- sabırlı olmaya çalışan mükemmel bir karakter.
Açıkçası okudukça serinin devamı olduğuna inanamadım.
Önceki kitapta yaşanan her şeye dayanarak yine GAT ile devam edeceğimizi düşünmüştüm. İki robotun ilişkilerinin gelişmesini dört gözle bekliyordum, ama burada bunun yerine geçmişe bakıyormuşuz gibi hissettim.
Üstelik diğer maceralarında çokça yer edinen iç dünyası da bu kitapta es geçilmişti ve muhtemelen bundan dolayı, verdiği hiçbir tepki 'onluk' değildi. Yani her zaman küfür ediyordu ancak öncekiler hem komikti hem de yaşananlara uyuyordu. Bu kitabı okurken sırf kelimeyi bildiği için yerli yersiz söylediğini düşündüm.
Katilbot için neredeyse sıfır karakter gelişimi var, Katilbot dışında yatırım yapılacak herhangi bir karakter yok, hatta ilerletilecek bir ilişki bile yok. Konusu iyi ama serinin geri kalanıyla gerçekten bağlantılı değil. Katilbot hiç kendi gibi değil, ilk birkaç bölümde harika mizah var ve yedinci bölümde iyi bir aksiyon dizisi var, ama kolayca farklı bir kahramanla anlatılan bir hikâye olabilirdi ve bu da bana hikâyenin en sevdiğim özelliği olan özgünlüğünü sorgulattı. Aynı şeyleri farklı kelimelerle yazıp durduğumu fark ettim ancak bu seriye fazlaca değer veriyorum bu yüzden kendimi sorgulamayacağım.
Neyse serinin devamını merakla bekliyorum ve bu kitapta atlanılan her şeyin diğer kitapla son hız devam edeceğini umuyorum.
Serinin en az sevdiğim kitabı bu oldu galiba. Normalde 7 puan vermeyi düşündüm ama sırf son sahneler için bir puan yükselttim. Yine de en sevdiğim serilerden biri olmaya devam ediyor.
Serinin en son çıkan kitabı. Diğer kitapları gibi bu da eğlenceli. Ama biraz sönük kalmış. Yine de keyifle okudum. Hikaye biraz kısa geldi ama genel olarak seri bu şekilde ilerliyor zaten.