Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Geride Kalan

Tekin Özertem

Geride Kalan Hakkında

Geride Kalan konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
9.3/10
4 Kişi
5
Okunma
2
Beğeni
1.144
Görüntülenme

Hakkında

Eski İzmir'den geriye kalanlar... Çok yönlü kültür insanı Tekin Özertem’in imzasını taşıyan Geride Kalan, Delidolu'nun “Tanıklık” temalı kurmaca dışı eserler koleksiyonun ilk kitabı. 50’li, 60’lı ve 70’li yılların İzmir’ine, bilhassa da kentin sanatsal üretkenliğine ve çokkültürlü toplum yaşantısına tanıklık ettiren kitap, İzmir’i çok daha yakından tanımamızı sağlıyor. Geçmiş üzerinden bugünün İzmir’ini de düşünmemize olanak veren ve bu yönüyle kent belleğine katkıda bulunan Geride Kalan, ünlü Gagin Yokuşu’ndan Basmane’ye, okuru eski İzmir’in arka sokaklarında dolaştırarak keşiflerle dolu bir okuma deneyimi sunuyor. İzmir’i nasıl bilirdiniz? Peki, ya on yıllar öncesinin İzmir’ini? Melantia olarak bilinen Karataş’ı, Havra Sokağı’nı, Kemeraltı’nı? Alevlerin göğü tuttuğu unutulmaz Hıdrellez gecelerini, açıkhava sinemalarını, deniz hamamlarını, dolup taşan şiir matinelerini, izahlı plak konserlerini, vazgeçilmez gezi durağı Kültürpark’ı… Tekin Özertem, farklı din, etnik köken ve kültürlerin kaynaştığı bir kent olan İzmir’in hiç unutulmayan dününü, bugünün okurları için kaleme alıyor. Paylaştığı küçük ayrıntılarla okurların belleğinde yer edecek bir İzmir panoraması çizen Geride Kalan, bu eşsiz kente daha önce hiç bakmadığımız bir gözle yeniden bakmamızı öneriyor. “Benim için Karataş, önce tramvayları sonra troleybüsleri, sakız biçimi cumbalı evleri ve o evlerin arasından denize uzanan dar ve küçük sokakların bitiminde denizden çıkardığımız midyeleri arkadaşlarımla teneke üstünde pişirip yediğimiz unutulmayacak bir rüya! Öyle bir rüya ki her şey eskisi gibi hâlâ yerli yerinde. Çünkü anılar geçmişe ihanet etmiyor. Soluk sarı badanalı Karataş Ortaokulu, okulun yanındaki İskele Sokağı, sokağın köşesindeki kahve, Deniz Açıkhava Sineması, Hoşgör Hamamı, Foto Gagin, Bene Berit Yahudi İlkokulu, Hamam Sokağı’nın köşesindeki peksimetiyle ünlü fırın...”
Tahmini Okuma Süresi: 9 sa. 38 dk.Sayfa Sayısı: 340Basım Tarihi: Mart 2019İlk Yayın Tarihi: Şubat 2015Yayınevi: Delidolu Yayınevi
ISBN: 9786052349540Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 38.5
Erkek% 61.5
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Tekin Özertem
Tekin ÖzertemYazar · 4 kitap
1965-1969 yılları arasında Ankara Üniversitesi Dil, Tarih ve Coğrafya Fakültesi Tiyatro Kürsüsü Klasik Diller ve Edebiyat bölümünde “psikoloji” yüksek öğrenimi gördü. 1970 yılından itibaren aynı fakültede “çocuk tiyatrosu” üzerine doktora eğitimine başladı ve 1976 yılında da bu alanda “doktor” unvanını kazandı. Çalışma hayatına ise henüz 10 yaşındayken, İzmir Radyosu Çocuk Kulübü’nde oyuncu olarak atıldı. 1960’dan itibaren hem radyoda, hem de İzmir Devlet Tiyatrosu’nun “çocuk oyunları” bölümünde görev yapmaya başladı; 1964’de bütünüyle İDT’ye transfer oldu. 1969 yılında, o sıralarda yeni kurulan TRT’ye memur olarak girdi ve 9 yıl süreyle bu kurumun Çocuk ve Gençlik Programları Müdürlüğü’nde yapımcılık, yönetmenlik, sunuculuk, program-senaryo yazarlığı gibi görevler yürüttü. Sonraki yıllarda “ABC Müzikli Alfabe” adıyla derleyeceği özgün çocuk şarkıları koleksiyonuna ilişkin ilk güfte ve beste çalışmalarını, 1972-73 yılında “Bizim Sokak” programında sanatçı Doğan Canku ile birlikte gerçekleştirdi. Bir çok programda Canku ve grubu Modern Folk Üçlüsü ile birlikte çalıştı. 1975 yılında, TRT yetkililerine, Türk televizyonculuk tarihinin ilk drama dizisi olan “Aşk-ı Memnu”nun (Yasak Aşk) yapım projesini teklif etti. Projenin yetkililerce kabul görmesi üzerine, Halit Ziya Uşaklıgil’in ilk kez 1898 yılında yayımlanan bu Ünlü romanını, o dönemin en popüler yönetmenlerinden Halit Refiğ’in yorumuyla 4 bölüm olarak beyazcama uyarladı. 35 mm ve siyah-beyaz olarak çekilen dizi izleyiciden olağanüstü bir ilgi gördü ve sonraki yıllarda adı Türk televizyonculuğunun ölümsüz klasikleri arasında anılmaya başlandı. 1978’de Çocuk ve Gençlik Programları Bölümü müdürlüğüne atanan Özertem, 1989 yılına kadar bu görevi büyük bir başarıyla yürüterek ulusal televizyonculuk tarihimizin en popüler, aynı zamanda da pedagojik açıdan en özenli biçimde hazırlanmış çocuk ve gençlik programlarına imza attı. Bu yıllarda senarist, yapımcı, yönetmen ya da sunucu olarak yapımında görev aldığı, her biri o dönemin çocuk izleyicilerinin belleğinde unutulmaz izler bırakan programlardan bazıları şöyledir: “Çocukların Televizyonu”, “Zaman Zaman İçinde”, “Elif’in Düşleri”, “İncik İle Boncuk”, “Bizim Sokak”, “Küçük Ülkü ve Devrimler”, “Çocuklarla Baş Başa”, “Aliş İle Zeynep”, “Uykudan Önce”, “Karagöz’ün Maceraları”, “Karagöz”, “Boğaç Han”, “Deli Dumrul”. 1978-1989 yılları arasında Avrupa Yayın Birliği (EBU) Çocuk ve Gençlik Programları Çalışma Grubu’nda TRT temsilcisi olarak görev yapan Ünlü televizyoncu, aynı dönemde TRT Çocuk Korosu ve Çocuk Halk Dansları Topluluğu’nun kurulmasında da öncülük etti. 1970 ve 80’lerde, çocuk programcılığına yönelik çalışmalarının yanısıra, “Anadolu Türk Halk Resim Sanatı” (Yapımcı-Yönetmen), “Boğaz İçinde Zaman” (Yönetmen), “Kısmet” (Yönetmen) ve “Gençlik Forum” (Program Koordinatörü-Sunucu) gibi yapımlarda da çeşitli görevler üstlendi. Özertem, 1980’lerde meslek hayatının en anlamlı projelerinden birini hayata geçirerek, “TRT 23 Nisan Uluslararası Çocuk Şenliği”ni tasarlayıp gerçekleştirdi ve dünyanın dört bir köşesinden çocukların katıldığı bu muhteşem gösteride 12 yıl boyunca “Organizasyon Komitesi Başkanı” olarak çalıştı. 1989-1991 yılları arasında TRT Ankara Televizyonu Müdürlüğü yaptı. Aynı zaman diliminde, (1990-1994) TRT Televizyon Daire Başkan Yardımcılığı görevinde de bulundu. 1994-1997 yılları arasında, TRT yapımlarını izleyerek içlerinde yer alabilecek zararlı unsurları belirleyen ve bu yapımları ilgili birimlere yeniden düzenleten Yayın Denetleme Kurulu’nda üye olarak yer aldı. 1997 yılında, TRT’den emekli olmasını takiben, Kanal D’de çocuk programları danışmanlığı ve program yazarlığı yapmaya başladı. Aynı yıl, Genel Müdür Faruk BAyhan’ın isteği üzerine “Kanal D Çocuk Kulübü”nü kurdu ve danışmanlığını üstlendi. Bu kanalda yayımlanan “Çocuk Kulübü” ve “Kurabiye” adlı programların da senaryo yazarlığını gerçekleştirdi. Yine aynı süreçte, ülkemizde seçkin yerli ve yabancı filmlerin dağıtımını üslenen Umut Sanat Ürünleri Filmcilik Şirketi’nde de genel koordinatörlük görevini yürütmeye başladı. 2000 yılında, bu şirketin yapımcılığını gerçekleştirdiği ikinci Uzun metrajlı sinema filmi olan “Dar Alanda Kısa Paslaşmalar”da (Yönetmen: Serdar Akar) dramaturg olarak çalıştı. Kanal D’nin çocuklara yönelik özel programcılık bölümünü 2007 yılında lağvetmesinin ardından, kuruluşuna öncülük ettiği bu oluşumdan ayrıldı. Halen Umut Sanat’taki koordinatörlük görevini sürdürmekte ve çocuk yayıncılığına ilişkin nitelikli çalışmalar yürüten kişi, kurum ve kuruluşlara danışmanlık hizmeti vermektedir. Kendisinin, bunların yanı sıra, “Karagözüm İki Gözüm” ve “Oyun İçinde Oyun” adlı çocuk oyunları, “Memduh Mutlu’nun Mutsuz Sonu” adlı bir oyunu, “Çocuk Tiyatrosu” ve “Türkiye’de Çocuk Tiyatrosu” adlı iki araştırma eseri, “Hep Tellere Takıldı Uçurtmalarım” adlı bir şiir kitabı, yanı sıra da halen yayın hazırlıkları süren “Sen de Boya Dünyayı” adlı bir çocuk şiirleri kitabı bulunmaktadır. Özertem, çocuklar için televizyon ve çocuk tiyatrosu alanında gerçekleştirdiği çalışmalar nedeniyle UNICEF Türkiye Millî Komitesi tarafından iki kez ödüle lâyık görülmüştür.