Giovanni Scognamillo'nun Gözüyle Yeşilçam

Barış Saydam

Giovanni Scognamillo'nun Gözüyle Yeşilçam Hakkında

Giovanni Scognamillo'nun Gözüyle Yeşilçam konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
7/10
1 Kişi
5
Okunma
1
Beğeni
373
Görüntülenme

Hakkında

Nijat Özön'ün sınıflandırmasıyla "sinemacılar dönemi"nde yazmaya başlayan Scognamillo, yazılarıyla sinemamızın değişim ve dönüşüm sürecini ortaya koyarken; öte yanıyla eleştirmenlik mesleğini ve aynı dönemde yazan eleştirmenlerin gelişimini de kronolojik bir seyirle takip ediyor. Scognamillo'nun 1961-2004 yılları arasında çeşitli gazete ve dergilerde yazdığı eleştiri yazılarının ve makalelerinin derlendiği kitapta, bunlara ilaveten, özellikle 1990'lardan sonra kimi dergilere verdiği röportajlar da mevcut. Giovanni Scognamillo'nun Gözüyle Yeşilçam, bugün eksikliği hissedilen kriterli eleştirinin geçmişteki örneklerini sunarken, aynı zamanda bir dönemin sinemayla irtibatına da ışık tutuyor. Hazırlayan: Barış Saydam
Türler:
Tahmini Okuma Süresi: 10 sa. 5 dk.Sayfa Sayısı: 356Basım Tarihi: Aralık 2011Yayınevi: Küre Yayınları
ISBN: 9786055383046Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yazar Hakkında

Barış Saydam
Barış SaydamYazar · 2 kitap
Barış Saydam, 1983 yılında İstanbul’un Fatih semtinde doğdu. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun. SİYAD üyesi. 2008 yılından beri Avrupa Sineması, Altyazı Sinema Dergisi, Hayal Perdesi Sinema Dergisi, Gölge, Kafa Ayarı, Modern Zamanlar Sinema Dergisi, Sinema Defteri gibi site ve dergilerde sinema eleştirileri yazıyor. Küre Yayınları’ndan çıkan yönetmen sineması serisinde Zeki Demirkubuz, Semih Kaplanoğlu ve Derviş Zaim kitaplarında yazıları yayınlandı. Giovanni Scognamillo’nun Gözüyle Yeşilçam kitabının editörlüğünü yaptı. 2010 yılından beri Hayal Perdesi Web Sitesi’nin editörlüğünü üstleniyor. 2012’den beri de Sinematek Derneği’nde Film Analizi ve Film Eleştirisi derslerinde eğitmenlik yapıyor. Başta Jean-Luc Godard olmak üzere Fransız Yeni Dalgası’nı, pek çok farklı sanat dalını filmlerinde ustalıkla kullanabilen yönetmenleri ve eleştirilerini sanattan ödün vermeden yapabilen filmleri seviyor. Istvan Szabo’nun sinemacılar dünyayı değiştiremez sözüne katılıyor; ama sinemanın insanı değiştirebileceğine inanıyor.