Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sayı Büyüsü

Gizli Felsefe ya da Büyü Felsefesi - 2. Kitap

Agrippa Von Nettesheim

Gizli Felsefe ya da Büyü Felsefesi - 2. Kitap Hakkında

Gizli Felsefe ya da Büyü Felsefesi - 2. Kitap konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
5/10
3 Kişi
13
Okunma
3
Beğeni
604
Görüntülenme

Hakkında

Heinrich Cornelius Agrippa (1486-1535) Rönesans içrekçi yazınının, gerçekte bütün Batı okültizminin en etkili yazarıdır. Kuşkusuz onun kitabı Gizli Felsefe (De Occulta Philosophia) Batı'da büyüyle, içrekçi gelenekle ilgilenenler için okuma listesinin başında yer almaktadır. De Occulta Philosophia, açıkçası Gizli Felsefe 1509 ile 1510 yılları arasında üç kitap olarak yazıldı. Bunlar, Doğal Büyü, Sayı Büyüsü, Törensel Büyü'dür. Yapıt karanlık çağlar boyunca yozlaşan büyü sanatını tazelemek, yenilemek yolunda tutkulu bir girişimdi. Agrippa, bu yenileme işlemini bir çok kaynağa dayanan kuramsal, düşünsel bir temel kurarak yaptı.
Çevirmen:
Levent Özşar
Levent Özşar
Tahmini Okuma Süresi: 5 sa. 40 dk.Sayfa Sayısı: 200Basım Tarihi: Aralık 2012Yayınevi: Biblos Kitabevi Yayınları
ISBN: 6055960032Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 13.3
Erkek% 86.7
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Agrippa Von Nettesheim
Agrippa Von NettesheimYazar · 3 kitap
Agrippa yakın, Nettesheim doğdu Köln orta asalet bir ailenin 14 Eylül 1486 tarihinde. O, birçok üyesi olan hizmet olmuştu bir aileye aitti Habsburg Evi. Agrippa okudu Üniversitesi Köln 1499 den o derecesini aldı 1502 için magister Artium. Köln Üniversitesi merkezlerinden biri olan thomism ve sanat fakültesi hakim Thomistler arasında bölündü Albertists. Bu okült olarak Agrippa'nın ilgi bu Albertist etkisinden geldiğini muhtemeldir. Agrippa kendisi adlı Albert 'ın Spekulum ilk gizli çalışma metinleri biri olarak. Daha sonra okudu Paris o görünüşte bir yer aldı, okült katılan gizli dernek. 1508 yılında Agrippa bir şekilde çalışmak için İspanya'ya gitti paralı. O yoluyla yaptığı yolculukları devam eden Valencia, Baleares, Sardunya, Napoli, Avignon ve Lyon. O ordusunda yüzbaşı olarak görev Maximilian I ona unvanını verdi Kutsal Roma İmparatoru, Ritter veya şövalye. Agrippa'nın akademik kariyer patronaj alma 1509 yılında başlayan Avusturya Margaret, valisi Franche-Comte ve Antoine de Vergy, başpiskoposunun Besançon ve Şansölyesi Dôle Üniversitesi. O bir ders ders için fırsat verildi İbrani bilgin Üniversite Johann Reuchlin 'ın De verbo Mirifico. Dôle anda, Agrippa yazdı De nobilitate et praecellentia foeminae sexus, kullanan kadınların üstünlüğünü kanıtlamaya çalıştı eseri (Nobility ve Dişil Cinsiyet Mükemmellik On) Kabalistik fikirler. kitap muhtemelen. Margaret etkilemek amaçlanmıştır Agrippa'nın dersler ilgi gördü ve o verildi doktora çünkü bunların teoloji. O tarafından kınadı, ancak oldu Fransisken önce jean Catilinet "olarak Yahudileştirme sapkın" ve 1510 yılında Dole ayrılmak zorunda kaldı 1509-1510 kışında Agrippa Almanya'ya döndü ve Hümanist ile çalıştı Johannes Trithemius de Würzburg. Nisan 1510 tarihinde 8 o Agrippa tavsiye Trithemius için (Okült Felsefe Açık) De occulta philosophia sonra yayınlanmamış ilk taslağını, adanmış Onun gizli çalışmalar gizli tutmak. Hollanda'ya Bildiri o Maximilian ile tekrar hizmete aldı. 1510 yılında kral Humanist ve platonist konuk oldu İngiltere'ye, diplomatik misyon Agrippa gönderdi John Colet, dekanı St Paul Katedrali ve o suçlamalara Catilinet (librum De verbo Mirifico içinde Expostulatio süper Expositione sua) tarafından kendisine yöneltilen cevap nerede. onun Hıristiyan inancı ile bağdaşmaz olmadığını savundu cevapta onun Yahudi düşünce takdir, "Ben bir Hıristiyan değilim, ama ben Yahudi hahamı sevmediğim yok" yazma. Agrippa sonra Köln'e döndü ve verdiği ilgili tartışmalar ilahiyat üniversitenin fakültesinde. Agrippa 1511 yılında İtalya'ya Maximilian izledi ve bir ilahiyatçı bölücü katıldı olarak Pisa konseyi Papa tarafından çağrılan bir konsey muhalif bazı kardinaller tarafından çağrıldı (1512), Julius II. O yedi yıl İtalya'da kaldı kısmen hizmetinde William IX, Montferrat Marquess kısmen o ve Charles III, Savoy Dükü, muhtemelen öğretim ilahiyat ve pratik tıpta işgal etti. Kuzey İtalya Agrippa yaptığı süre boyunca temas gelen Agostino Ricci belki ve Paolo Ricci ve Filozoflar eserlerini okudu Marsilio Ficino ve Giovanni Pico della Mirandola., ve Kabala 1515 yılında ders verdi Pavia Üniversitesi'nden üzerinde Pimander of Hermes Trismegistus, ancak bu dersler aniden zaferler nedeniyle sonlandırıldı ve Francis I, Fransa Kralı. 1518 yılında biri veya onun patronlarının diğer çabaları Agrippa için şehir savunucusu ve hatip, ya da konumunu güvence altına syndic de Metz. Burada Dôle itibariyle, onun görüşlerini yakında rahipler ile çarpışma onu getirdim ve onun büyücülük suçlanan bir kadının savunma engizisyon mahkemesi üyesi, Nicholas Savin ile bir anlaşmazlık onu çıkıyor. Bunun sonucu 1520 yılında onun görevden istifa etmesi ve o yaklaşık iki yıl kaldı Köln, iade oldu. O Sonra bir doktor olarak kısa bir süre için uygulanan Cenevre ve Freiburg, ancak 1524 yılında hekimi atanmadan üzerine Lyons gitti Savoy Louise, Francis I annesi diye bu pozisyonu vazgeçti 1528 yılında ve bu süre oldu boşanma yasallığı konusundaki anlaşmazlıkta katılmaya davet Aragon Catherine tarafından Henry VIII; ama o Margaret, Hollanda Savoy düşes ve naip tarafından yapılan bir teklif tercih ve imparatorun arşivci ve tarihçi oldu Charles V. 1530 yılında Margaret ölümü konumunu zayıflattı ve aynı zamanda ilgili yazdıklarının bazı yayın düşmanlarının kin yeniden uyandırdı; ama en borç için kısa bir hapis acı sonra Brüksel'de o yaşamış Köln ve Bonn koruması altında, Wied Hermann, Köln başpiskoposu. eserleri yayınlayarak ile husumet içine kendini getirdi Engizisyon durdurmak istedi, . De baskı philosophia occulta Daha sonra o kraliçe annesi hakkında bazı aşağılayıcı kelimeler Francis I emriyle tutuklandı Fransa'ya gitti; ama o yakında piyasaya ve Şubat 1535, 18 üzerinde de ölen Grenoble. O üç kez evlendi ve büyük bir aile vardı. Almanya, Fransa ve İtalya'da yaptığı dolaşıp hayatı boyunca, Agrippa bir ilahiyatçı, doktor, hukuk uzmanı ve asker olarak görev yaptı. Agrippa hizmetinde bir süre oldu Maximilian I. muhtemelen İtalya'da bir asker olarak, ama genellikle, ömrü boyunca çeşitli zulümler onu maruz gizli bilimler ve sorunlu teolojik yasal sorulara çalışmanın başlıca vaktini ayırdı modu yukarıda açıklanan: O özel sapkınlık ya da başka bir tür için kınadı olacaktır. O sadece ölçüde daha sonra zehiri ile cevap olurdu (Nauert etkili bu desen gösterir.) Hiçbir kanıt o cadılar zulmüne karşı savundu bilinen rağmen Agrippa ciddi, yaşamı boyunca büyülü ya da okült sanatlar onun ilgi ya da uygulama için, daha az eziyet, suçlandığını var. Elbette, imkansız, olumsuz alıntı, ama Nauert, bugüne kadar en iyi biyo-bibliyografik çalışma, böyle bir zulüm hiçbir gösterge gösterir ve çeşitli saldırılar Van der Poel en dikkatli bir muayene oldukça diğer teolojik gerekçelerle kurulmuş olduğunu düşündürmektedir. Bazı burs göre: "Gibi erken 1525 olarak yeniden olabildiğince geç 1533 olarak (ölümünden iki yıl önce) Agrippa açık ve net bir biçimde çağdaş uygulamaya hayal antik dönemde kendi kaynaklarından, bütününde büyüsünü reddetti." Bazı yönleri belirsizliğini koruyor, ancak bazıları bu feragat (bir parodisi olarak değil, korkudan, veya başka türlü) samimi olduğuna inanıyorum. Yeni burs (Ayrıntılı Lehrich, Nauert ve Van der Poel aşağıdaki Okuma bakınız) genel kabul eder Bu ret ya da büyü boşama göründüğü gibi değil: Agrippa bütününde sihirli reddedilen asla, ama o onun erken el yazması geri vermedi Okült Felsefe - Daha sonra form tarafından oyuna dahil olacak. Okült Felsefe Üçüncü Defteri'nde, Agrippa ile sona eriyor: Ne benim gençlik merakı sayesinde daha sonra hatalı olduğunu şimdi daha tavsiye ediliyor Ben, bu cayma tarafından, geri gelmiş razıyım hangi ben Okült Felsefe denilen çok genç üç büyük kitap, iken Ama büyü yazdım; Ben eskiden çok zaman ve bu bâtıla maliyetleri geçirdi. Sonunda bu yıkımın başkalarına vazgeçirmek için muktedir kadar bilge büyüdü. Kötü ruhların çalışmasına göre, ancak şeytanların aldatan içinde, gerçeği değil, ne Tanrı'nın gücüne kim için ilahi ve peygamberlik için tahmin ve büyülü bâtıla, şeytan çıkarma, incantions ve diğer demoniacal eserleri ve aldatan aracılığıyla pratik ve putperestlik, durdurması halen sanrılar ve gelişen fantezilerinin övünme, onlar mucizeler yapabilirsiniz övünmek, ben bütün bu Jannes ve Jambres ve birlikte olacaktır söylüyorlar Simon Magus, sonsuz ateş ızdırabını destinated olun. Onun öğrencisi göre Johann Weyer, kitap içinde De praestigiis daemonum Agrippa öldü Grenoble 1535. yılında,