Geri Bildirim
Adı:
Gizli Yüz
Baskı tarihi:
Ocak 2014
Sayfa sayısı:
116
ISBN:
9786056353833
Kitabın türü:
Yayınevi:
Masa Yayınevi
Kaygun'un seksen sonrası çalışmalarının ortak noktası bir nevi "Gizli Yüz"ün çehresini oluşturuyor. Portre konusunda deneyimli olan sanatçı bu tarihlerden itibaren modellerinin yüzlerini gizlemeye başlıyor. Aksaklık, tekrar, yokluk ya da eksiklik olarak düşünebileceğimiz bu durum, bir kaç istisna haricinde sanatçının işlerini bütünüyle etkiliyor. Deneysel tavrını suretlere uygulamaktan da kaçınmıyor, bazı fotoğraflarda suratlar kazınıyor, bazılarında ise tüllerle kaplanıyor, görüntü bulanık bir halde ya da çerçeve dışında dahi karşımıza çıkabiliyor. Fotoğraflarına baktıkça saklanan suretler kim olduğumuzu unutturuyor, bizi biz yapanı yitirdiğimizi farkettiriyor. Bu tercihlerin biliçli mi yoksa Kaygun'un bilinçaltı dürtüsünün etkileri mi hala bilinmemektedir.
Şahin Kaygun’un çalışmalarının yanında Orhan Pamuk, Yekhan Pinarligil, Murat Alat ve Burcu Pelvanoğlu’nun değerli deneme metinlerini okuma fırsatını buldum. Ölümümün ardından ismi unutuluşun uçurumuna yuvarlanırken tekrar keşfedilmiş ve bana göre Türk fotoğrafçılığına yaptığı özgün katkılarıyla en önemli santçılardan biri olan Şahin Kaygun’un avantgard fotoğraflarından ve Emmanuel Levinas’tan alıntılanan fotoğraf altı metinlerinden büyük keyif aldım. Kokuşmuş sistemimizin sinsice toprak altında gizlediği bu büyük sanatçıyı tanımak için iyi bir fırsat. Daha detaylı çalışmaları için tavsiye edebileceğim başka bir katalog İstanbul Modern tarafından basıldı.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Gizli Yüz
Baskı tarihi:
Ocak 2014
Sayfa sayısı:
116
ISBN:
9786056353833
Kitabın türü:
Yayınevi:
Masa Yayınevi
Kaygun'un seksen sonrası çalışmalarının ortak noktası bir nevi "Gizli Yüz"ün çehresini oluşturuyor. Portre konusunda deneyimli olan sanatçı bu tarihlerden itibaren modellerinin yüzlerini gizlemeye başlıyor. Aksaklık, tekrar, yokluk ya da eksiklik olarak düşünebileceğimiz bu durum, bir kaç istisna haricinde sanatçının işlerini bütünüyle etkiliyor. Deneysel tavrını suretlere uygulamaktan da kaçınmıyor, bazı fotoğraflarda suratlar kazınıyor, bazılarında ise tüllerle kaplanıyor, görüntü bulanık bir halde ya da çerçeve dışında dahi karşımıza çıkabiliyor. Fotoğraflarına baktıkça saklanan suretler kim olduğumuzu unutturuyor, bizi biz yapanı yitirdiğimizi farkettiriyor. Bu tercihlerin biliçli mi yoksa Kaygun'un bilinçaltı dürtüsünün etkileri mi hala bilinmemektedir.

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • Barış Ağca

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%100 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0