Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Göstergebilim İlkeleri

Roland Barthes

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
İnsan, içinde yetiştiği çevrenin bir ürünüdür. Benzer koşulları paylaşanlar benzer biçimde düşünürler. Kültür, toplumu oluşturan bireylerin duyuş, düşünüş ve davranış birliğidir. Duyuş, düşünüş ve davranış birliği ise, bir ulusun, bir toplumun öbür toplumlardan değişik olan koşullarının etkisiyle oluşur. Bu anlamda kültür, ulusal bir nitelik taşımaktadır; ama özellikleri çok başka olan toplumların bile birbirlerine benzeyen bazı koşullara sahip olması ve çağdaş dünyada bu benzer koşulların hızla artması, kültürün evrensel yanını ortaya çıkarır.
Kültür yayınları Birinci Baskı : Haziran 1979Kitabı okudu
Sözün kullanılması yoluyla aynı topluma bağlı bireylerde yer alan bir gömüdür.
Reklam
İnsan, içinde yetiştiği çevrenin bir ürünüdür.
Dil, kavramları belirten bir göstergeler dizgesidir. Onun için de yazıyla, sağır-dilsiz alfabesiyle, kutsal nitelikli simgesel törenlerle, bir toplumda incelik belirtisi sayılan davranış biçimleriyle, askerlerin bildirişim belirtkeleriyle, vb., vb. karşılaştırılabilir. Yalnız, dil bu dizgelerin en önemlisidir.
Dil, sözün sonsuz bir çeşitlilikle gerçekleştirdiği salt soyut bir kendilik, bireyleri aşan bir kural, temel türlerin oluşturduğu bir bütündür.
Kitap, insanlığın belleğidir. Zaman içinde her şey unutulabilir. Ama yazıya geçmiş her şey belge niteliği taşır.”Söz"ü sonsuzlaştıran, kitaptır. İnsanlık tarihinin gerçek anlamda değer bulması, "yazı"nın bulunmasından sonradır.Tarihi yaratan insan, kendini tarih içinde yazıyla, "kitap”la var etmiştir.
Prof.dr Ahmet Taner Kışlalı
Reklam
Kitap, insanlığın belleğidir. Zaman içinde her şey unutulabilir. Ama yazıya geçmiş her şey belge niteliği taşır. ”Söz"ü sonsuzlaştıran, kitaptır. İnsanlık tarihinin gerçek anlamda değer bulması, "yazı"nın bulunmasından sonradır.Tarihi yaratan insan, kendini tarih içinde yazıyla, "kitap”la var etmiştir. İnsan kendi çevresinin bilgilerini sindirdiği oranda dünyadaki bilgi birikimlerinin de farkında olmalıdır. Bununla yetinmeyip, kendi çağından, önceki bilgileri de kavramalıdır. Ancak böylece "zaman"ı, aşar, bütün zamanları kavramış gerçek bir "aydın” olabilir.
Kültür yayınları Birinci Baskı : Haziran 1979Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.