Hak Dini Kur'an Dili 8. Cilt kitaplarını, Hak Dini Kur'an Dili 8. Cilt sözleri ve alıntılarını, Hak Dini Kur'an Dili 8. Cilt yazarlarını, Hak Dini Kur'an Dili 8. Cilt yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hakimi Tirmizi Nevadiru'l Usulde Hz Hasen den rivayet ettiği bir hadiste şöyle der Rasulullah sav şöyle buyurdu Yüce Allah buyuruyor ki kulum bana iki elini kaldırır dua ederse ben o elleri bağışlamadan geri çevirmekten utanırım melekler ey bizim ilahımız o bagişlanacak kişilerden değil dediler Yüce Allah fakat korkulacak olan da bağışlayacak olan da benim şahit olun Ben onu bağışladım buyurdu
Burada ve sonraki ayetlerde geçen Kamer gece ve sabah kelimelerinin kendi manalarında ve ilahi orduların görüldüğü parıltılara işaret olmaları yanında dünyanın karanlıklara boğulduğu cahiliye devri içinde peygamberlik nurunun doğuşu ve o gecenin yok olmaya yüz tutuşu ve parlamak üzere bulunan hayır ve hakikat sabahının yaklaşımlarıyla islam güneşinin doğuşu anına da dolaylı yoldan işaret vardır hatta asıl ifade edilmek istenen budur
Ben onu sarp yokuşa, dikine azaba sardıracağım" Müddessir 17.ayet
Sa'ud, ateşten bir dağdır ki kafir ona yetmiş yıl çıkar sonra içine düşer" Peygamberimiz sav
Sayfa 420 - Tirmizi, Hakim ve daha başkalarının rivayet ettiği hadisKitabı okudu
Yeni doğmuş çocukları ak saçlı ihtiyarlara çevirecek olan o günden nasıl korunacaksınız?"
Bu o kadar korkunç o kadar acı bir gündür Çünkü "gam ve keder saç ağartır" diye bir darbımesel vardır Bununla beraber bunda o günün gelmesine yeni neslin ihtiyarlık çağına girecekleri bir zaman kadar süre bulunduğuna ve kuşaktan kuşağa olacak değişikliklere bir işaret de olabilir o gün sebebiyle gök çatlayacaktır O öyle dehşetli bir gün ki yalnız dağlar erimek çocuklar kocalmakla kalmayacak o yüksek gök bile yarılıp ayrılacak ilahi emir gelip yeni bir alem kurulacak
Tebettül, lugatte kesmek demektir. Nitekim her şeyle ilgisini kesip Allaha ibadet ettiği için Hz Meryeme Betül denilmiştir. Erkeklere karşı istek ve arzu duymayan kadına da Betül denir.
Ayette asıl maksat her şeyden kesilip Allah'a dönmektir. Bir işle meşgul olan kendini tamamen Allah'a vermiş olamaz.
Tebettulun yani Allah'a cekilmenin meydana gelebilmesi için de önce tebtilin yani kendini her seyden çekmek gerekir
Yani önce asıl gaye Allaha yönelme, sonra da onun şartı olan bu iş için çalışma
Beyhaki Şuabi iman da Hz Enes ra dan rivayeten bir hadiste "Haberiniz olsun ki emaneti olmayan kimsenin imanı yoktur. Ahdi olmayanın dini de yoktur" Ahmed bin Hanbel
Mesela bir servete bir sihhate bir makama kondumu hırsından kıskançlığından kimseye bir şey vermek istemez, AĞLADIĞI GÜNÜ DERHAL UNUTUR. Başı ağrıdığı zaman her şeyden ümit bekleyen o mızmız adam bu kez biraz kuvvet bulunca kimseye bir lokma vermemek hayra engel olmak için sımsıkı bir afacan kesilir