Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hakikat Bilincinin Kaybı

Atasoy Müftüoğlu

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Bilgi, düşünce, fikir, felsefe üretemediğimiz için hamaset/popülizm/miliyetçilik üretiyoruz.
Sayfa 78 - Mahya YayıncılıkKitabı okudu
İslam dünyası toplumları, kültürleri; kitleleri akılsızlaştıran, fikirsizleştiren, düşüncesizleştiren taklit ve tekrara dayalı bir geleneği "din" haline getirdikleri için, tarihsel-siyasal-felsefi bir farkındalığa sahip değiller.
Sayfa 163 - Mahya YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Varoluşsal Yoğunluklar
İslâm'ın sınırlarının, işlevlerinin seküler bilgi, seküler dünya görüşü tarafından belirlendiği bir toplumda hiç kimse, herhangi bir gerekçe icat ederek İslâm'ın özgür olduğu iddiasında bulunmaya çalışmamalıdır. Günümde İslâm ve Müslümanlar, emperyal/ideolojik iktidarın diliyle terörize ediliyor. Aziz İslâm, birkaç basit klişeye indirgeniyor, ırksal ve ideolojik klişelerle rencide ediliyor. Klişelere hapsedilmiş hiçbir şey, hiçbir toplum, hiçbir kültür, hiçbir din ve medeniyet kesinlikle doğru anlaşılamaz, doğru anlatılamaz.
Sayfa 35 - MahyaKitabı okudu
İslam dünyası toplumları, toplumlarımız, yenilenme iradesini kaybederek, zihinsel-düşünsel-bilimsel üretkenliğini dondurduğu, zihinsel-düşünsel-bilimsel atalet ve tıkanmayı bir sorun olarak görmediği günden bu yana, Farabi'den başka siyaset felsefecisi, İbni Haldun'dan başka tarih felsefecisi yetiştiremiyor, sömürgeleştirilebilir olma konumunu sürdürüyor.
Sayfa 75 - Mahya YayıncılıkKitabı okudu
Varoluşsal Yoğunluklar
İslâm dünyası toplumlarında en büyük algı-bilinç tahribatı, Anglosakson emperyalizmi tarafından İslâm'ın millileştirilmesi yoluyla gerçekleştirildi. Dünya düzeninin sekülerleştirilmesi, dinî inancın, düşüncenin, dünya görüşünün tayin edici rolünü kaybetmesine neden oldu. Dünya düzeninin sekülerleştirilmesi, ulusların ve ırkların tarihe girmesine neden oldu. Bu durum dinî duyarlılığı-tercihleri göreli hâle getirirken, devlete bağlılığı da sekülerleştirdi. Sözünü ettiğimiz büyük süreçlerle birlikte İslâm dünyası toplumlarında da, İslâmî bilincin yerini devlet bilinci aldı.
Sayfa 29 - MahyaKitabı okudu
Ölümcül Bağımlılıklar ve Basiret Tutulmaları
Tevhidi dünya görüşüne ve hayat tarzına dayalı inançlarımız/değerlerimiz/ilkelerimiz, bizim hiçbir şekilde vazgeçemeyeceğimiz organlarımız/uzuvlarımız gibidir. Aziz İslâm'ın sembolik/törensel/bireysel/manevî bir sisteme dönüştürülmüş olması, bizlerin, birer birer hayati organlarımızı/uzuvlarımızı kaybetmekte olduğumuzu gösterir. Pragmatik/göreli/faydacı bir dünya/hayat/toplum anlayışı bugün, bütün inanç ve ilkeleri, bütün kimlik ve kişilikleri vazgeçilebilir hâle getiriyor.
Sayfa 16 - MahyaKitabı okudu
Reklam
Ölümcül Bağımlılıklar ve Basiret Tutulmaları
Her alanda Batılı bir modelin kopya edilmesi, nihai bir yabancılaşma noktasında bulunduğumuza işaret eder. Seküler dünya görüşünün, eğitim tarzının tercih edilmesi, bugün de tarzın ısrarla sürdürülmesi, İslâm'ın ve Osmanlı mirasının bütünüyle çepere itilmesi anlamı taşır. Hangi toplum olursa olsun, bir toplumun kimliğinin, dünya görüşünün, eğitim tarzının, kültürünün, siyasal-kültürel kavram ve kurumlarının yabancılar, sömürgeciler, kolonyalistler tarafından inşa edilmesi kadar vahim bir durum tasavvur edilemez.
Sayfa 23 - MahyaKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.