İslam dininin garip zamanlarında dini mübini islamı peygamberimizin mübarek duası ile şereflendiren hazreti Ömer efendimizin hayatını roman şeklinde güvenilir bir dille anlatan güzel bir kaynak olmuş...
Hz. Ömer'i Habibine kılıç,dinine aşık,İslam'a hizmetkâr,adaletine mümessil,müslüman kullarına kuvvet için yaratan Rabbime hamdolsun...
Okumanın amacını bilenler için şüphesiz güzel bir eser olarak kalıcak aklımda .
Peygamber Efendimiz'in vefatından sonra İslam Devleti'nin nasıl büyüdüğünü ve geliştiğini roman tadında okumak isteyenler için tavsiye eserdir. Bu büyümenin en önemli etmeni, İslam'ın adil ve cesur reisi olan Hazret-i Ömer Efendimiz'in hali ruhiyyetini , şecaatini, en önemlisi beyülmal hassasiyyetini sıklıkla okuyabileceğiniz kitaptır.
İyi okumalar dileriz :)
"Menkıbe, tarih ve roman unsurlarının en ideal nisbetlerde meczidir, karışımıdır." ifadesi kitabı çok güzel özetlemiş. İki cilt olup da sıkılmadan okuduğum nadide eserlerden birisi. İslam'ın adil ve cesur reisini biraz daha yakından tanımak adına mükemmel bir eser.
Biyografi okumayı sevenler için yine muhteşem bir kitap tavsiye etmek istiyorum. Hz. Ömer Efendimiz'in hayatını ve menkıbelerini okuyacağınız okurken yaşayacağız harikülâde bir eser.
Hz Ömer'in Müslüman oluşu hz.Ebubekir'in vefat etmesiyle beraber Hz Ömer'in halife seçilmesi İslamiyet'in çeşitli coğrafyalara yayılması İslamiyet'in Sam'ın Fethi İran'ın fethi İslam coğrafyasının genişlemesi gibi şeyleri anlatan akıcı bir kitaptır İslam tarihini öğrenmek için okunması gereken kitaplardan birisidir ve ayrıca şahsi gelişim kitabı olarak da okunur. Dünya malının değersiz olduğu Hz Ömer'in dünya malına rağbet etmemesi Hz Allah katında dünya malının hiçbir önemi olmadığını
Çok heybetli görünse de kul hakkına gireceğini düşünen, her gece kime adaleti sağlayamadım diye sokak sokak gezen, kendi maaşı yetmese bile fazlasına el uzatmayan, adaletsizliğin karşısında sert duran adaleti sağlayan en güzel lider. Her okuduğumda tüylerim diken diken.. Rabbim onların zerresi kadar olabilmemizi nasip etsin.
Bu bir inceleme değil. Sadece bende bıraktığı izlenimi paylaşmak istedim.
Muazzam bir kitap, öyle güzel bir dille yazılmış ki; insana o anları yaşatıyor. Baştan sona heyecan ve şevkle okudum, bitişi beni Hz.Ömer efendimizi yeni kaybetmişizcesine üzdü!
Hz.Ömer efendimizin ne kadar imanı kâmil, cesur, adil, mütevazi olduğunu ve bütün hayatını roman tadında anlatan, akıcı anlaşılır bir dille yazılmış muazzam bir kitap mutlaka okunmalı. Hz. ömer'in imanının büyüklüğü, islamiyeti yaşayış şekli bana kendi müslümanlığımı sorgulattı. Rabbim bizleride bu büyük zaatların ahlakıyla ahlaklandırsın.
Müslümanlar Kâbe-i Muazzama'ya gidip orada ilk defa cemaatle namaz kıldılar. Onun Müslüman olması, adeta bir fetih oldu. Hazreti Ömer, Peygamber efendimizi (sav) anasından babasından, çoluk çocuğundan ve hatta kendi nefsinden daha çok sevecek kadar imanı kâmil; Kendi oğluna had cezası tatbik edecek kadar âdil; Devesine, kölesiyle nöbetleşe binecek kadar mütevâzî; Yeni Müslüman olduğu ve Müslümanların sayıca çok az olduğu bir zamanda müşriklere meydan okuyacak kadar cesur ;Şeytanları bile korkutup kaçıracak kadar şecaatli idi. Hazreti Ömer, Hazreti Ebû Bekir'den sonra on yıl Halife oldu. Altmış üç yıl yaşadı. Ebû Lü'lü adında Hristiyan bir köle tarafından sabah namazında iken, bıçak ile altı yerinden vurularak şehid oldu. Peygamber efendimiz' in (sav) Ravzası içinde Hazreti Ebû Bekr'in yanında defnettiler: Allah onlardan razı olsun. Bizleri de razı eylesin
Okudukça insan keşke o zamanlarda yaşasaydım diyor. Bu kadar mükemmel bir insanın olabileceğine insan gerçekten inanamıyor. Böylesine adaletli, Allah korkusu olan insanlara açız sanki bunu hissediyorsunuz. Gerçekten okumalısınız, okumalısınız, okumalısınız. Şimdiden keşke olmasa, kitap bitmesin Hz. Ömer ölmesin diyeceğiniz bir eser olmuş. Yazana da yazdırana da teşekkürler. Emeğinize sağlık..