william shakespeare'in en bilinen ve en iyi yapıtlarından biri. güzel bir intikam başyapıtı yalnız yazılanların aksine, öyle ağlanacak, insanı kahredecek bir drama değildi bence. hatta hamletin deli hallerinde verdiği hazırcevaplar ve uzun tiradlar komik geldi bana.belki de görsel olarak seyretmediğim için bana öyle gelmiştir. yakın zamanda izlemek istiyorum zaten genel olarak tiyatroda herkes aşırı bayıldığından söz ediyor. ağır bir tragedya olduğu konusunda hemfikirim. bence okunabilir bir eser.
hamletin yazıldığı yıllarda (yada shakespeare'in hikayeyi yeniden ele aldığı zamanda diyelim) osmanlı avusturya-macaristanla, ingilizler ispanyollarla, tatarlar ruslarla, malililer faslılarla, koreliler japonlarla savaşıyormuş.
böyle bir dünyada shakespeare hamlete şunu söyletiyor
"bir esinti uğruna, şan olsun diye,
mezara gidiyorlar yatağa gider gibi.
birkaç dönüm yer savaşıp alacakları,
orduların kılıç oynatmasına elvermez,
ölülerin gömülmesine yetmez bir avuç toprak."
Tek kelimeyle “HARİKA” Şiddetle Tavsiye ederim !
trajedi temalı bir intikam ve ihtiras şelalesi .. bir oturuşta bitirebileceğiniz sürükleyici , yer yer gülümseten harika bir yapıt . Oyun renkli bir biçimde kahır dolu kederden, hiddet dolu gazaba geçen gerçek ve yapmacık cinnetin izlediği yolu çizer ve ihanet ,intikam,ahlaksızlık konularını işler .
Hamlet, othello gibi düşündürücü bir eser değil. Daha çok macera hikayeleri kadar heyecan dolu bir eser. Âmâ bazı oturmayan kısımları da var. Kraliçe kupanın zehirli olduğunu biliyor muydu? Kral hamlet'e mecbur kaldığı için mi öldü? Bizi üzerine bir süre sorgulatmaya davet ediyor. Ne kadar okunup, oyun sergilenirse göreceksiniz ki, hayatta oldugu gibi bize faydası olacağı eserdir. Ihtirastan doğan kanlı hareketler, rastgele giyilen hükümler, tesadüfi vurulup kurban gidenler, hile ile zorlanmış ölümler, plan yapıp kendi başlarını yakan kötülükler.. bunların hepsini görüyoruz. Hamlet'in haksızlığa uğradığı apasikar.
Hamlet, William Shakespeare tarafından 1599 ile 1601 yılları arasında yazılan temasında trajedi’yi işleyen bir oyundur. Romeo ve Julietten sonra okumak istedim. Hamlet ona göre biraz daha politikti. Ama hiç bir şekilde problem olmadı. Sadece Nilüfer yayınlarından okumanızı tavsiye etmem. İyi okumalar dilerim.