Yeni Türk Sinemasında Aidiyet, Kimlik ve Bellek

Hayalet Ev

Asuman Suner

Hayalet Ev Gönderileri

Hayalet Ev kitaplarını, Hayalet Ev sözleri ve alıntılarını, Hayalet Ev yazarlarını, Hayalet Ev yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
benim şey “puşt zulası”
“dört yanım cehennem"
Sayfa 200 - Metis Yayınları
Şiddet yüklü bir dünyadır bu - herkesin şiddetle çevrili yaşadığı, aynı anda şiddetin uygulayıcısı ve kurbanı, tanığı ve suç ortağı olduğu...
Sayfa 203 - Metis Yayınları
Reklam
Kadınlar, erkek egemen dile tercüme edilemeyecek olanı, susarak konuşurlar. "Dilsizlik" bir ifade şekline dönüşür.
Sayfa 201 - Metis Yayınları
her şey kendini tekrarlar.
Sayfa 179 - Metis Yayınları
Tekinsiz"i, insan­da dehşet, korku, ürperti hissi uyandıran şey olarak tanımlarken Freud, bu hissin kökeninin yabancı ve bilinmedik değil, tersine aşina ve çok iyi bilinen, ancak bastırılma sonucu yabancılaşılmış olan bir şeyle karşılaşmak olduğunu söyler. Bu anlamda, "tekinsiz"in kökeni hepimizin bir zamanlar "ev"i olan ana rahmine/ anne bedenine uzanır
Metis Yayınları
Nuri Bilge Ceylan sineması, evi bugüne, bugünün taşrasına çe­ker. Aidiyet ilişkileri masum, iyicil değildir artık. Ev, aile, çocuk­luk imgelerinde tekinsiz, rahatsız edici bir yan vardır. Ceylan'ın filmleri dikkatimizi evin içerdiği kaçınılmaz paradoksa yöneltir. Ev aynı anda hem rahatlık, huzur, yerini bulmuştuk, hem kıstırıl­mışlık, sıkıntı, çakılıp kalmak demektir. Demirkubuz sineması ise, Ceylan'ın filmlerinde izlerini bulduğumuz tekinsizliği en uç nokta­sına doğru götürür. Ev doğrudan karanlığın alanıdır, bir hapishane, bir cendere, bir cehennemdir artık
Sayfa 174 - Metis Yayınları
Reklam
53 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.