Akış
Kaydol

Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis

Anne Frank

Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis Gönderileri

Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis kitaplarını, Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis sözleri ve alıntılarını, Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis yazarlarını, Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Op eigen benen in het leven staan is moeilijk, maar nog moeilijker is het om alleen te staan met karakter en ziel en toch nog standvastig te blijven. Yaşamda insanın kendi ayakları üzerinde durması zor, ama ruhen ve karakter olarak yalnız durmak ve dimdik olabilmek çok daha zor.
Sayfa 394 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Eerlijk gezegd kan ik me niet goed indenken hoe iemand kan zeggen: ‘Ik ben zwak’, en dan ook zwak blijft. Als men zoiets toch al weet, waarom dan niet ertegenin gewerkt, waarom je karakter niet trainen? Het antwoord was: ‘Omdat het zo veel makkelijker is!’ Doğrusu, birinin 'ben zayıfım' demesini düşünemiyorum gerçekten ve sonra zayıf olarak da kalmasını. Eğer insan böyle bir şeyi biliyorsa niçin buna karşı bir şey yapmaz, neden karakterini çalıştırmaz? Yanıtı: 'çünkü böylesi çok daha rahat'
Sayfa 394 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Er is maar één regel die je goed voor ogen moet houden: lach om alles en stoor je niet aan anderen! Het lijkt egoïstisch, het is in werkelijkheid het enige geneesmiddel voor zelfbemedelijdende. Göz önünde bulundurmak gereken tek bir kural var: Hepsine gül ve başkalarının durumundan rahatsız olma! Bencillik gibi görünse de, gercekte kendimi korumanın tek çaresi bu!
Sayfa 390 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
De mannen moeten leren, dat een geboorte opgehouden heeft iets natuurlijks en gewoons te zijn in die delen van de wereld, die beschaafd genoemd worden. De mannen hebben zo makkelijk praten, zij hebben en zullen de narigheden van een vrouw nooit behoeven te dragen! Ik geloof dat het inzicht, dat het de plicht van de vrouw is dat zij kinderen krijgt, zich in de loop van de volgende eeuw wel zal veranderen en plaats zal maken voor waardering en bewondering voor haar, die zonder mopperen en grote woorden de lasten op haar schouders neemt! Erkekler dünyanın uygar ülkelerinde doğum yapmanın zorunlu ve kaçınılmaz bir şey görülmediğini öğrenmek zorunda." diyor ve ben de ona tamamen katılıyorum. Erkekler için konuşmak kolay. Onlar kadınların katlandığı dertleri çekmek zorunda değil ve asla da olmayacak. Ben inanıyorum ki çocuk yapmak kadının görevidir düşüncesi önümüzdeki 100 yıl içinde değişecek ve yerini omuzlarındaki yükü şikayet etmeden ya da şatafatlı sözler etmeden taşıyan bütün kadınlara saygı ve hayranlığa bırakacak
Sayfa 389 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
In het boek ‘Strijders voor het keven’ staat iets wat me erg heeft getroffen, en dat is ongeveer, dat vrouwen in het algemeen meer pijn, meer ziekte en meer ellende alleen al met het kinderen krijgen doormaken dan welke oorlogsheld ook. En wat oogst de vrouw voor succes als ze al die pijn doorstaan heeft? Ze wordt in een hoek geduwd als ze door de
Sayfa 388 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
De waardering voor de vrouw, die moet komen! Algemeen wordt de man in alle werelddelen hoog geschat, waarom mag daar de vrouw niet het eerst van allen in delen? Soldaten en helden uit de oorlog worden geëerd en gevierd, ontdekkers krijgen onsterfelijke roem, martelaren worden aanbeden, maar hoeveel van de ganse mensheid beschouwt de vrouw ook als een soldaat? Fakat hepsi bu kadar değil. Kadınlara da saygı duyulması gerek. Genel anlamda erkekler dünyanın her yerinde saygı görüyor. Neden kadınlar da kendi payına düşeni almasın ki ? Askerler ile savaş kahramanları onurlandırılıyor ve abideleştiriliyor. Kaşiflere edebi şöhret bahşediliyor. Şehitlere büyük saygı duyuluyor. Ama acaba kaç kişi kadınlara da asker gözüyle bakıyor?
Sayfa 388 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Moderne vrouwen willen de rechten voor hun algehele onafhankelijkheid! Modern kadınlar tamamen bağımsız olma hakkına sahip olmak istiyor!
Sayfa 388 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Het is aan te nemen dat de man door zijn grotere lichaamskracht van begin af aan de heerschappij over de vrouw gevoerd heeft; de man die verdient, de man die de kinderen verwekt, de man die alles mag… Het is dom genoeg van al die vrouwen geweest dat ze tot voor enkele tijd dit maar stil zo door hebben laten gaan, want hoe meer eeuwen deze regel voortleeft, hoe vaster hij ook voet vat. Gelukkig zijn de vrouw door school, werk en ontwikkeling de ogen wat geopend. In veel landen hebben de vrouwen gelijke kansen gekregen; vele mensen, vooral vrouwen, maar ook mannen, zien nu in hoe verkeerd deze wereldindeling zo lange tijd was, en de moderne vrouwen willen de rechten voor hun algehele onafhankelijkheid! Zamanın başlangıcından bu yana erkekler kadınlar üzerinde hakimiyet kurmayı muhtemelen üstün fiziksel güçleri sayesinde başardı. Evi geçindiren, çocuk peyda eden ve canı ne isterse yapan erkekler. Son yıllara kadar kadınlar bu duruma ses çıkarmadan katlanmaya devam etti ki bu çok aptalcaydı. Çünkü bir durum ne kadar uzun süre devam ederse yerini de o kadar sağlamlaştırıyor. Neyse ki artık eğitim, çalışma hayatı ve ilerlemeler kadınların gözünü açtı. Bir çok ülkede kadınlara eşit haklar verildi. Çoğunluğu kadınlardan oluşan ama aralarında erkeklerinde bulunduğu çok sayıda insan artık bu gidişata bu kadar uzun süre müsemma göstermiş olmanın yanlışlığını fark etti. Modern kadınlar tamamen bağımsız olma hakkına sahip olmak istiyor!
Sayfa 387 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Al meer is een van de vele vragen geweest, die m’n innerlijk niet met rust laten, waarom vroeger en nu ook nog dikwijls de vrouw bij de volkeren een zoveel mindere plaats inneemt dan de man. Iedereen kan zeggen dat dit onrechtvaardig is, maar daar ben ik niet tevreden mee, ik zou zo graag de oorzaak weten van dit grote onrecht! Beni sık sık rahatsız eden bir çok sorudan biri de şu: Neden hala erkeklerin kadınlardan üstün olduğu düşünülüyor ? Bunun haksızlık olduğunu söylemek kolay ama benim için yeterli değil. Açıkçası ben bu büyük adaletsizliğin nedenini bilmek isterdim.
Sayfa 387 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Niemand begrijpt me ook! Beni hiç kimse anlamıyor!
Sayfa 385 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.