Akış
Kaydol

Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis

Anne Frank

Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis Gönderileri

Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis kitaplarını, Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis sözleri ve alıntılarını, Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis yazarlarını, Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
416 syf.
Puan vermedi
Beğendi
15 günde okudu
Çocukluğumdan beri Anne Frank'ın günlüğünü defalarca okudum ve uzun zaman sonra tekrar elime aldım. Hâlâ her zamanki gibi etkileyici buluyorum. Korku, dışarı çıkma özlemi, karşılıklı tartışmalar, yardımcılara bağımlılık... Anne'in sözleri bu kadar uzun süre kilit altında kalmanın nasıl bir şey olduğunu biraz olsun hayal etmemizi sağlıyor. Günlüğü ikonik bir belgedir. Dikkat çekici bir bakış açısıyla çok görsel ve yaşına rağmen olgun bir şekilde yazılmış. Korkunç koşullara rağmen Anne Frank'ın her şeye ne kadar olumlu baktığını görmek beni şaşırttı. Bu da okumayı daha da dokunaklı kılıyor. Kırık bir kalple okudum. Muhakkak okumanız gereken bir eser. Sinds mijn kindertijd heb ik het dagboek van Anne Frank meerdere keren gelezen en nu heb ik het sinds lange tijd weer opnieuw opgepakt. Ik vind het nog altijd even indrukwekkend als vroeger. De angst, het verlangen naar de buitenlucht, de onderlinge ruzies, het afhankelijk zijn van de helpers.... Door Anne's woorden kunnen we ons een heel klein beetje voorstellen hoe het is om zo lang opgesloten te zitten. Haar dagboek is een iconisch document. Ondanks de verschrikkelijke omstandigheden viel me op hoe pozitief Anne Frank alles bekeek. Dat maakt het allemaal des te schrijnender. Ik heb het gelezen met een gebroken hart. Ik raad het zeker iedereen aan om te lezen.
Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuis
Het Dagboek Van Anne Frank - Het achterhuisAnne Frank · Uitgeverij Bert Bakker · 20037,6bin okunma
Het is me ten enenmale onmogelijk alles op te bouwen op de basis van de dood, ellende en verwarring. Ik zie hoe de wereld langzaam steeds meer in een woestijn herschapen wordt, ik hoor steeds harder de aanrollende donder, die ook ons zal doden, ik voel het leed van miljoenen mensen mee, en toch, als ik naar de hemel kijk, denk ik, dat dit alles zich weer ten goede zal wenden, dat ook deze wreedheid zal ophouden, dat er weer rust en vrede in de wereldorde zal komen. Intussen moet ik m’n denkbeelden hoog en droog houden, in de tijden die komen zijn ze misschien toch nog uit te voeren! Benim için yaşamımı ölüm, yoksulluk ve karmaşa üzerine kurmam olası değil. Dünyanın gün geçtikçe yavaş yavaş bir çöle çevrildiğini görüyorum, gittikçe yaklaşan ve bir gün bizi de öldürecek olan gök gürültüsünün giderek yükselen sesini duymaktayım. Milyonlarca insanın acısını içimde taşıyorum. Buna karşın gökyüzüne baktığımda, her şeyin iyiye döneceğini, bu barbarlıkların biteceğini, dünya düzenine huzur ve barışın yeniden egemen olacağını düşünüyorum. Bu geçici duraklama sürecinde, ileride gerçekleşmesi muhtemel olan bu görüşlerime sahip çıkmak zorundayım!
Sayfa 405 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Ik voel het leed van miljoenen mensen mee… Milyonlarca insanın acısını içimde taşıyorum…
Sayfa 405 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
‘Want in z’n diepste grond is de jeugd eenzamer dan de ouderdom.’ "Çünkü gençlik en derin temelde yaşlılıktan daha yalnızdır.
Sayfa 404 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Een rustig geweten maakt sterk! İç temizliği, yürek temizliği insanı güçlü kılıyor.
Sayfa 396 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Hoe mooi en goed zouden alle mensen zijn, als ze elke avond voor het inslapen zich de gebeurtenissen van de hele dag voor de ogen riepen en dan precies zouden nagaan, wat goed en slecht geweest is aan hun eigen optreden. Onwillekeurig probeer je dan elke dag weer van voren of aan jezelf te verbeteren, allicht dat je dan na verloop van tijd heel wat bereikt. Dit middeltje is voor ieder te gebruiken, het kost niets en is beslist erg nuttig. Want wie het niet weet, moet het leren en ervaren. ‘Een rustig geweten maakt sterk!’ Herkes uyumadan önce her gece o gün başından geçen olayları bir sıradan geçirip hangilerinin doğru hangilerinin yanlış olduğunu düşünseydi kim bilir dünya ne kadar daha güzel, daha yaşanası bir yer olurdu. O zaman işte insan kendiliğinden kötü yanlarını düzeltmeye girişir. Böyle istediği gibi bir insan olmaya bakardı. Bunda yapılmayacak bir şey yok, büyük de yararı dakunuyor insana. İç temizliği, yürek temizliği insanı güçlü kılıyor.
Sayfa 395 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Mensen die een godsdienst hebben, mogen blij zijn, want het is niet iedereen gegeven aan bovenaardse dingen te geloven. Het is niet eens nodig bang te zijn voor straffen na de dood; het vagevuur, de hel en de hemel zijn dingen die velen niet aan kunnen nemen, maar toch houdt de een of andere godsdienst, welke het is doet niets ter zake, de mens op het goede pad. Het is geen angst God, maar het hooghouden van eigen eer en geweten. Bir dini inancı olanlar bin yiyip bin şükretsinler, göksel şeylere inanmak her insana vergi değil. İlle ölümden sonra çekilecek cezadan, cehennemden, arafattan korkmak şart değil, birçok kimseler bu gibi şeylere inanç besleyemiyorlar, mesele orda değil, bütün iş insanı doğru yolda yürütmeye el verir bir dine inanmakta, hangi din olursa olsun, yeter ki inan bir şeye! Diyeceğim, önemli olan Tanrı korkusu değil, insanın kendi onurunu, bilincini koruma kaygısı.
Sayfa 395 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Mensen die niet van werken houden, die kan ik niet begrijpen. Çalışmayı sevmeyen insanları anlamıyorum.
Sayfa 395 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Wij hebben de mogelijkheid iets te bereiken, wij hebben veel redenen om op een mooi geluk te hopen, maar... we moeten dat zelf verdienen. En dat is wat nooit met iets makkelijks te bereiken valt. Geluk verdienen betekent ervoor werken en goed te doen en niet te speculeren en lui te zijn. Luiheid mag aantrekkelijk schijnen, werken geeft bevrediging. Bir şeyi başarma fırsatımız var, büyük mutluluklar kazanmak için pek çok nedenimiz var, ama... bunu kendimiz kazanmalıyız. Ve bu asla kolay yolla elde edilemeyecek bir şeydir. Mutluluğu kazanmak, onun için çalışıp iyilik yapmak, spekülasyon yapmamak ve tembellik yapmamak demektir. Tembellik çekici görünebilir ama çalışmak tatmin verir.
Sayfa 395Kitabı okudu
Wij leven allen, maar weten niet waarom en waarvoor, wij leven allen met het doel gelukkig te worden, wij leven allen verschillend en toch gelijk. Hepimiz yaşıyoruz ama ne niçin olduğunu bilmeden. Hepimiz mutlu olmak için yaşıyoruz, hepimiz farklı yaşıyoruz, yine de aynı yaşıyoruz.
Sayfa 394 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Op eigen benen in het leven staan is moeilijk, maar nog moeilijker is het om alleen te staan met karakter en ziel en toch nog standvastig te blijven. Yaşamda insanın kendi ayakları üzerinde durması zor, ama ruhen ve karakter olarak yalnız durmak ve dimdik olabilmek çok daha zor.
Sayfa 394 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Eerlijk gezegd kan ik me niet goed indenken hoe iemand kan zeggen: ‘Ik ben zwak’, en dan ook zwak blijft. Als men zoiets toch al weet, waarom dan niet ertegenin gewerkt, waarom je karakter niet trainen? Het antwoord was: ‘Omdat het zo veel makkelijker is!’ Doğrusu, birinin 'ben zayıfım' demesini düşünemiyorum gerçekten ve sonra zayıf olarak da kalmasını. Eğer insan böyle bir şeyi biliyorsa niçin buna karşı bir şey yapmaz, neden karakterini çalıştırmaz? Yanıtı: 'çünkü böylesi çok daha rahat'
Sayfa 394 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
Er is maar één regel die je goed voor ogen moet houden: lach om alles en stoor je niet aan anderen! Het lijkt egoïstisch, het is in werkelijkheid het enige geneesmiddel voor zelfbemedelijdende. Göz önünde bulundurmak gereken tek bir kural var: Hepsine gül ve başkalarının durumundan rahatsız olma! Bencillik gibi görünse de, gercekte kendimi korumanın tek çaresi bu!
Sayfa 390 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
De mannen moeten leren, dat een geboorte opgehouden heeft iets natuurlijks en gewoons te zijn in die delen van de wereld, die beschaafd genoemd worden. De mannen hebben zo makkelijk praten, zij hebben en zullen de narigheden van een vrouw nooit behoeven te dragen! Ik geloof dat het inzicht, dat het de plicht van de vrouw is dat zij kinderen krijgt, zich in de loop van de volgende eeuw wel zal veranderen en plaats zal maken voor waardering en bewondering voor haar, die zonder mopperen en grote woorden de lasten op haar schouders neemt! Erkekler dünyanın uygar ülkelerinde doğum yapmanın zorunlu ve kaçınılmaz bir şey görülmediğini öğrenmek zorunda." diyor ve ben de ona tamamen katılıyorum. Erkekler için konuşmak kolay. Onlar kadınların katlandığı dertleri çekmek zorunda değil ve asla da olmayacak. Ben inanıyorum ki çocuk yapmak kadının görevidir düşüncesi önümüzdeki 100 yıl içinde değişecek ve yerini omuzlarındaki yükü şikayet etmeden ya da şatafatlı sözler etmeden taşıyan bütün kadınlara saygı ve hayranlığa bırakacak
Sayfa 389 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
In het boek ‘Strijders voor het keven’ staat iets wat me erg heeft getroffen, en dat is ongeveer, dat vrouwen in het algemeen meer pijn, meer ziekte en meer ellende alleen al met het kinderen krijgen doormaken dan welke oorlogsheld ook. En wat oogst de vrouw voor succes als ze al die pijn doorstaan heeft? Ze wordt in een hoek geduwd als ze door de
Sayfa 388 - Uitgeverij Bert BakkerKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.